Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1370970 razy)

0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2580 dnia: 05 Listopada 2019, 15:29:59 »
Zrobiłem jak napisałeś, lecz prawidłowo działa tylko na paczkowym exe, tam tylko uruchamia się w żądanej rozdzielczości w trybie pełnoekranowym i okienkowym. Na exe z tego wątku nie da się uruchomić w trybie pełnoekranowym w żądanej rozdzielczosci, tylko zawsze uruchamia w rozdzielczości 1920x1080, a nie jak chce czyli w 1366x768.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2581 dnia: 05 Listopada 2019, 16:22:20 »
Specjalnie prosilem o przeprowadzenie testow w trybie okienkowym a nie o zajmowanie sie pelnym ekranem. Czy w trybie okienkowym wszystkie exe uruchamiaja sie w podanej przez ciebie w .ini rozdzielczosci? Jesli tak, jak wyglada w tym trybie wydajnosci poszczegolnych wersji?

Spadek wydajnosci w rozdzielczosci 1920x1080 w porownaniu do 1366x768 nie powinien dziwic, w tym pierwszym wypadku karta graficzna musi pomalowac 2x tyle pikseli.

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2582 dnia: 05 Listopada 2019, 16:26:13 »
Sprawdzałem i w tym i w tym, i tylko w paczkowym liczba fps sie zgadza, w exe z tego wątku w trybie okienkowym na legacy jak ustawie rozdzielczosc 1366x768 mam 24-29 fps gdzie w paczkowym jest to dwa razy wiecej.

EDIT: Zauważyłem, że na paczkowym exe przy trybie pełno ekranowym rysuje nam obraz z dowolną wybraną rozdzielczością, a przy exe z wątku w trybie pełno ekranowym usilnie rysuje obraz w najwyższej możliwej rozdzielczości.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 16:35:26 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2583 dnia: 05 Listopada 2019, 16:42:33 »
Sprawdzałem i w tym i w tym, i tylko w paczkowym liczba fps sie zgadza, w exe z tego wątku w trybie okienkowym na legacy jak ustawie rozdzielczosc 1366x768 mam 24-29 fps gdzie w paczkowym jest to dwa razy wiecej.
Czekaj, zaraz. Prosilem o porownanie fps w trybie legacy na biezacym exe z tego watku, i na starszym exe sprzed zmian w grafice rowniez z tego watku. Powiedzmy ze stad: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg517002.html#msg517002  Exe z paczki robi sporo rzeczy inaczej a czesci nie robi w ogole, wiec jego wydajnosc to inna para kaloszy.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2584 dnia: 05 Listopada 2019, 17:10:23 »
Przypominam o wpisach konfiguracyjnych rozdzielczości bufora. https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#gfx.framebuffer.width_.28x.29 Można malować w obniżonej rozdzielczości i skalować do rozmiaru matrycy.
Mój kanał youtube

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2585 dnia: 05 Listopada 2019, 21:23:19 »
Cytuj
Czekaj, zaraz. Prosilem o porownanie fps w trybie legacy na biezacym exe z tego watku, i na starszym exe sprzed zmian w grafice rowniez z tego watku. Powiedzmy ze stad: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg517002.html#msg517002

Porównałem, i wynik jest taki sam, też jest problem ze zmianą rozdzielczości, i fps przy obojetnie jakiej konfiguracji jest taki sam jak przy najnowszym exe.

EDIT: sprawdziłem exe od teraz do maja tego roku i cały czas ten błąd występuje.
Na razie się wstrzymam, jeśli na nowej paczce będzie to samo występowało to będę zgłaszał.
« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2019, 21:39:11 wysłana przez Paweł Andrzej Nowinowski »
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2586 dnia: 05 Listopada 2019, 21:42:35 »
Sprawdziłem z ciekawości wyświetlanie na nowym exe i jak dla mnie wygląda OK. Usunięty został błąd występujący w shaderowym exe polegający na błędnym cieniowaniu dróg lub torów z nietypową geometrią kształtu (np. pryzmy podsypki czy drogi). Niektóre tekstury są jednak wyświetlane jako zbyt ciemne - przykłady na screenach. Dodatkowo nadal występuję błąd istniejący też na shaderowym exe z nieprawidłowym wyświetlaniem/cieniowaniem podsypek rozjazdów.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2587 dnia: 06 Listopada 2019, 00:24:46 »
Ze sie tak glupio zapytam dla pewnosci :>  Ktore elementy na zaprezentowanych screenach sa zbyt ciemne? I gdzie moge zaobserowac je na scenerii (jak rowniez wspomniane nieprawidlowo wyswietlane i/lub cieniowane rozjazdy)

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cieniowanie geometrii w wersji szaderowej powinno byc jednolite dla wszystkich postawowych materialow

- dobra zmiana, tryb pracy monitora w trybie pelnoekranowym powinien byc taki sam jak w glownej galezi symulatora

- funkcjonalnosc, oprocz istniejacych juz wpisow konfiguracji bufora w trybie szaderowym dostepny jest tez klucz gfx.framebuffer.fidelity X gdzie X jest wartoscia w przedziale 0-3 okreslajaca ogolna wielkosc bufora na ktorym odbywa sie rysowanie, a tym samym dokladnosc/zasobozernosc wizualizacji.

(zaleznie od podanej wartosci X bufor otrzyma rozdzielczosc pionowa 480, 720, 1080 lub 1440p zas rozdzielczosc pozioma zostanie dobrana proporcjonalnie, na podstawie stosunku "glownych" parametrow width i height)
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2019, 00:30:29 wysłana przez tmj »

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2588 dnia: 06 Listopada 2019, 11:35:59 »
Dobra, na tym exe wszystko działa jak powinno.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2589 dnia: 06 Listopada 2019, 22:08:01 »
Używałem exe shaderowego 19.10.30 i działało, od wersji 19.11.03 wywala błąd. W załączeniu errors i crashdump.
T.N

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2590 dnia: 06 Listopada 2019, 22:19:41 »
Ze sie tak glupio zapytam dla pewnosci :>  Ktore elementy na zaprezentowanych screenach sa zbyt ciemne? I gdzie moge zaobserowac je na scenerii (jak rowniez wspomniane nieprawidlowo wyswietlane i/lub cieniowane rozjazdy)
Rampa i plac ładunkowy, ale nowa wersja już rozwiązała ten problem, więc najwyraźniej dobrze sie dopatrzyłeś ;)

Co do rozjazdów zobacz np. Macierzewo, dołączam też screen. Z tego co pamiętam to chyba był jakiś problem z normalnymi.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2591 dnia: 06 Listopada 2019, 22:21:38 »
Jaki materiał rozjazdu tam masz? Podobny efekt występuje, gdy masz podpięty shader bez wszystkich wymaganych dla niego map. Podstawia sobie wtedy jakiś syf z pamięci.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2592 dnia: 06 Listopada 2019, 22:32:26 »
Zastanawiam się, czy to nie jest jakiś konflikt z trackbedem. Po drugiej stronie stacji mam te same rozjazdy bez wpisu trackbed i działa to dobrze, a tekstura chyba jest ta sama. Rożnica byłaby zatem taka, że jak tekstura jest pobierana z sąsiednich torów to wygląda ok, a jak wymuszana wpisem trackbed to coś się krzaczy. W załączeniu screen.

Wpis tego problematycznego rozjazdu wygląda tak:
node 1000 0 mac_zwr4 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 Flat vis
 rail_screw_used1 4 rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-8229.740 6.200 -15189.800  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-8229.740 6.200 -15155.800  -0.1  //point 2
0
-8229.740 6.200 -15189.800  0  //point 1
0.000 0.000 11.335  //control vector 1
1.282 0.000 -11.262  //control vector 2
-8231.670 6.200 -15155.900  0  //point 2
-300.0
isolated mac_pnA
trackbed 1435mm/tpd-stone3-used
endtrack
// additional:
include;zwrp34r300jea29_1.inc;mac_zwr4;-8229.74;6.0;-15189.8;0.0;pkp/naped_jea29_1;zwrot34r300pods2;end

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2593 dnia: 06 Listopada 2019, 22:35:59 »
On ma warunkową zmianę shadera z braku map dla wersji letniej. U milka to zdawało się działać.
winter: {
shader: parallax
texture_diffuse: 1435mm/tpb-snow
texture_normalmap: 1435mm/tpb-snow_normal
param_specular: 0.05
param_height_scale: 0.03
param_height_offset: 0.015
}
shader: default
texture_diffuse: 1435mm/tpd-stone3-used
size: 6 6
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2594 dnia: 06 Listopada 2019, 23:03:38 »
Wkleilem podany wpis rozjazdu na TD i z materialem ktory przedstawil Stele "u mnie tez dziala" ;/ (trackbed dla rozjazdu nie ma wlasciwego profilu bo normalnie czerpie go z sasiada, ale to inna para kaloszy)

edit: rozjazdy w Macierzewie we wskazanym miejscu rowniez prezentuja sie normalnie. Byc moze problem wystepowal ze starsza wersja pliku .mat a ten, ktory zamiescil Stele, usuwa problem?

Używałem exe shaderowego 19.10.30 i działało, od wersji 19.11.03 wywala błąd. W załączeniu errors i crashdump.
Sadzac po logu wywala sie przy kompilacji pliku shaders/vertex.vert ale to chyba raczej cos indywidualnie u ciebie z zawartoscia tego pliku, jesli nikt inny tego nie zglasza.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2019, 23:29:01 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2595 dnia: 06 Listopada 2019, 23:57:17 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, cienie w kabinie w wersji szaderowej nie powinny juz dostawac drgawek sw. Wita gdy pojazd nie znajduje sie blisko srodka ukladu wspolrzednych

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer otrzymal obsluge parametru gfx.shadows.cab.range kontrolujacego rzucanie przez obiekty zewnetrzne cieni w kabinie

Offline krzechix

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2596 dnia: 07 Listopada 2019, 20:45:01 »
Na najnowszym exe brak wyświetlania tekstury lampki otwartych drzwi w EN57. Podobnie zauważyłem jeżeli chodzi o lampkę czuwaka w ST43

Grubo przekroczona waga załącznika. Zapoznaj się z regulaminem. Kasuję, bo problem rozwiązany. @Stele
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2019, 17:20:11 wysłana przez Stele »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2597 dnia: 07 Listopada 2019, 21:02:20 »
To kwestia konfliktu pojawiajacego sie gdy dwa rozne urzadzenia maja taka sama nazwe (jedno z nich z koncowkami _on i _off a drugie --do niedawna-- bez) Zdaje sie ze w repozytorium znajduja sie ogarniete wersje plikow.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2598 dnia: 07 Listopada 2019, 21:03:21 »
U mnie działa. Pewnie nie masz poprawek z repo.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2599 dnia: 08 Listopada 2019, 15:14:40 »
U mnie działa. Pewnie nie masz poprawek z repo.

A skąd ma je mieć...?!
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2600 dnia: 08 Listopada 2019, 15:17:21 »
Z repo...! Jeżeli nie posiada na bieżąco aktualizowanej paczki, to nie może oczekiwać, że nowinki z exe będą mu działać poprawnie.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2601 dnia: 08 Listopada 2019, 15:24:03 »
A skąd ma je mieć...?!
https://eu07.pl/theme/developer.html

przycisk "Repozytorium Paczki", login jest taki sam jak dla forum.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2602 dnia: 08 Listopada 2019, 15:26:50 »
"Duzo gorsza" tzn. co konkretnie jest inaczej i "gorzej"? Najlepiej z jakims screenshotem bo kawe dopiero pije wiec z fusow skorzystac mi trudno.

Przedstawiam zmiany na exe z października i z listopada. Z listopada wszystko jest zamazane, jest jakby "mgła" w pojeździe.  Skąd ta zmiana?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2603 dnia: 08 Listopada 2019, 15:41:51 »
Skąd ta zmiana?
To efekt domyslnego algorytmu konwersji HDR w wersji szaderowej. Podbija on kontrast i w rezultacie jasne obszary zostaja przeswietlone. Domyslny algorytm mozna sobie zastapic innym, wg instrukcji z filmu przygotowanego przez Stele,
 


(alternatywnie mozna przywrocic stary tryb malowania uzywajac wpisu gfxrenderer legacy w pliku ini, jesli kogos to kreci)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2604 dnia: 08 Listopada 2019, 18:15:57 »
U mnie się ten exe uruchamia tylko w trybie legacy. Co może być nie tak?
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2019, 18:18:20 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1424
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3712
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2605 dnia: 08 Listopada 2019, 18:17:30 »
Niekompatybilne shadery?
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2606 dnia: 08 Listopada 2019, 18:19:16 »
Wypakowlem je z ostatniej paczki z exekiem. Dobra już działa wypakowałem to jeszcze raz.
Za to mam problem z sciąganiem tortoisem z repo bo wywala mi taki blad:
ra_serf: An error occurred during SSL communication
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2019, 18:32:35 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2607 dnia: 08 Listopada 2019, 18:46:05 »
Wkleilem podany wpis rozjazdu na TD i z materialem ktory przedstawil Stele "u mnie tez dziala" ;/ (trackbed dla rozjazdu nie ma wlasciwego profilu bo normalnie czerpie go z sasiada, ale to inna para kaloszy)

edit: rozjazdy w Macierzewie we wskazanym miejscu rowniez prezentuja sie normalnie. Byc moze problem wystepowal ze starsza wersja pliku .mat a ten, ktory zamiescil Stele, usuwa problem?
Na najnowszym exe z plikiem mat od Stelego jest OK.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2608 dnia: 08 Listopada 2019, 18:58:12 »
Wypakowlem je z ostatniej paczki z exekiem. Dobra już działa wypakowałem to jeszcze raz.
Za to mam problem z sciąganiem tortoisem z repo bo wywala mi taki blad:
ra_serf: An error occurred during SSL communication
Wklepałem w gugla. Sugerowane problemy to manipulowanie połączeniem internetowym przez antywirusa lub vpn. Trzeba zrobić cleanup i jeszcze raz.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2609 dnia: 08 Listopada 2019, 21:53:50 »
Jaki materiał rozjazdu tam masz? Podobny efekt występuje, gdy masz podpięty shader bez wszystkich wymaganych dla niego map. Podstawia sobie wtedy jakiś syf z pamięci.
Z teksturą 1435mm/tpd-stone2-old mamy ten sam problem złego wyświetlania.