Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 269888 razy)

matt3991 i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1053
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 321
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2310 dnia: 10 Czerwca 2019, 20:41:01 »
Ogrzewanie załączaszcz najpierw pakieciakiem, jak wejdzie prądnica na obroty, hebelkiem odblokowujesz grzanie. Działa nawet na postoju, ważne żeby był silnik uruchomiony. Najlepiej obejrzyj jak to działa w traniz na łóżkach ADHD Adama są odwzorowane niesamowicie realnie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2311 dnia: 10 Czerwca 2019, 20:59:18 »
SU45 załącza ogrzewanie tylko przy włączonej jeździe, tak jest w rzeczywistości? Na postoju nie zasila wagonów?
Niekorzystny efekt uboczny tego ze symulacja spal-ele robiona jest "od dupy strony" -- ogrzewanie zalacza sie gdy generowany jest prad, a w symulatorze na biegu jalowym silnik zadnego pradu nie generuje ;/

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2312 dnia: 11 Czerwca 2019, 05:05:25 »
Po ludzikach widać, że overloadfactor nie działa jak należy i trzeba zawyżać ilość miejsc aby ludziki na korytarzu prawidłowo się wyświetlały.
OverLoadFactor jest na dzien obecny ignorowanym parametrem, bo nie ma raczej sensu -- nikt nie napycha "dodatkowych" ton ladunku do weglarki czy cysterny, a zalozenie ze zajecie w wagonie miejsca stojacego (lub wyjscie z niego jesli sie stoi a nie siedzi) zajmuje dwa razy wiecej czasu niz siedzacego, bo do tego w starym kodzie overload sie sprowadzal, tez nie ma raczej nic wspolnego z rzeczywistoscia, co czyni rozroznienie bezuzytecznym. Dlatego traktuje MaxLoad jako faktyczna ilosc jednostek ladunku jaka wagon moze pomiescic i tyle.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5692
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2313 dnia: 11 Czerwca 2019, 07:45:15 »
Overload może być przydatny do rozróżnienia miejsc siedzących i stojących w pojazdach dalekobieżnych - inaczej liczy się tam obciążenie lokomotywy, które jest wyświetlane pod F2.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2314 dnia: 11 Czerwca 2019, 15:44:12 »
Ale obciazenie pod F2 liczone jest przez zwykle mnozenie zaladowanych sztuk przez wage sztuki, i ta waga sie nie zmienia gdy ktos wstaje albo siada :>

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5692
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 209
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2315 dnia: 11 Czerwca 2019, 15:49:23 »
A do rozkładu jazdy w rzeczywistości pasażerowie liczą się ryczałtem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2316 dnia: 11 Czerwca 2019, 16:16:35 »
Byc moze, ale skoro mozemy skorzystac z tego ze program komputerowy potrafi to policzyc dokladnie i na biezaco, nie bardzo widze sens utrzymywania dodatkowej zmiennej i komplikacji w obliczeniach tylko po to zeby w niektorych przypadkach podawac uzytkownikowi dane majace mniej wspolnego ze stanem faktycznym..?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2317 dnia: 13 Czerwca 2019, 01:51:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, wczytywanie plikow fiz jest teraz eksperymentalnie wykonywane przez wewnetrzny parser, co teoretycznie umozliwia stosowanie dyrektyw include (rowniez z parametrami)

- funkcjonalnosc, przygotowany przez youby dodatkowy tryb pracy nastawnika uniwersalnego, pozwalajacy obslugiwac hamulec skladu zamiast hamulca lokalnego. Ma to zdaje sie zastosowanie np w sepsobusach

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2318 dnia: 14 Czerwca 2019, 21:25:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, wstepnie zaimplementowana obsluga pradnicy jako zrodla pradu dla ogrzewania skladu. Przykladowa konfiguracja pradnicy dla SU45 w pliku .fiz wyglada nastepujaco:
Clima: Heating=Generator HGeneratorEngine=Main HGeneratorMinRPM=696 HGeneratorMinVoltage=2400 HGeneratorMaxRPM=1500 HGeneratorMaxVoltage=3300
gdzie:
HGeneratorEngine // typ silnika napedzajacego pradnice; na ten moment faktycznie obslugiwany jest tylko typ Main oznaczajacy spiecie z 'glownym' silnikiem pojazdu
HGeneratorMinRPM // dolna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMinVoltage // napiecie generowane przy dolnej roboczej predkosci obrotowej
HGeneratorMaxRPM // gorna wartosc zakresu 'roboczego' pradnicy, w obrotach na minute
HGeneratorMaxVoltage // napiecie generowane przy gornej roboczej predkosci obrotowej

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zasilanie ogrzewania pradem z glownego ukladu pojazdu nie jest od tej pory zachowaniem standardowym dla kazdego pojazdu, ale powinno byc sygnalizowane wpisem w pliku .fiz:
Clima: Heating=Main


Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3923
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2319 dnia: 15 Czerwca 2019, 15:05:32 »
Czyli teraz do wszystkich fiz pojazdow trzeba bedzie te linijke dopisac? Lokomotywy ezt itd? Jesli sie tego nie dopisze to jak sie zachowa taki pojazd po zalaczeniu grzania?
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2019, 15:06:39 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 7420
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1028
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2320 dnia: 15 Czerwca 2019, 15:06:11 »
Generatory mają już dopisane. Trzeba jeszcze odbiorniki dorobić.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3923
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2321 dnia: 15 Czerwca 2019, 15:07:33 »
Chodzi mi o wpisy heating main.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 7420
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1028
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2322 dnia: 15 Czerwca 2019, 15:07:48 »
No o nich mówię.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2323 dnia: 17 Czerwca 2019, 01:55:56 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, okno rozkladu F2 podaje informacje w lekko zwiezlejszej formie; dodatkowo minimalny dopuszczalny rozmiar panelu F2 w pionie zostal zredukowany.

- lekcje dla ai, ai zostalo dodatkowo przeszkolone w operowaniu nastawnikiem sepsobusow przez prof. youBy

- fajczymy intele, rysowanie cieni w kabinie moze opcjonalnie obejmowac cienie rzucane przez otoczenie pojazdu (slupy trakcji, drzewa, mijane sklady itp) Opcja aktywowana jest wpisem w pliku .ini gfx.shadows.cab.range X gdzie X to ~promien (w metrach) obszaru uwzglednianego przy rysowani cieni. Wartosc na poziomie 10-20 pozwala na uwzglednienie obiektow bezposrednio przy torach i jakosci porownywalnej z obecna, wartosc na poziomie 80-90 powinna objac praktycznie wszystko co ma szanse rzucac cien w kabinie, jednak tak jak w przypadku "glownych" cieni zwiekszenie obszaru wiaze sie to z utrata jakosci, dlatego wartosc dobrac trzeba sobie do osobistych preferencji.