Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1110 dnia: 11 Marca 2018, 21:09:18 »
Mam pytanie również o obsługę plików dźwiękowych ogg, czy trzeba coś skonfigurować aby dźwięki w tym formacie były odtwarzane w symulatorze?
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1111 dnia: 11 Marca 2018, 21:11:57 »
Póki co tylko exe Milka je obsługuje. Są aktualizowane co kilka dni, więc spokojnie można ich używać.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1112 dnia: 11 Marca 2018, 21:29:28 »
Ale ten parametr nie ma z tym nic wspólnego. Choć można by go dostosować, jeśli openAL pozwala na takiego switcha.
Pogrzeb w ustawieniach sterownika audio. Upewnij się, że masz ustawione stereo. Włącz korektory virtaul surround. Musisz jakoś przesunąć tył do przodu by go tak nie wyciszało.
Stereo mam, virtual surround nic nie daje, jedynie opcja wyrównania dźwięków coś pomaga, ale też nie do końca - trochę wyrównuje, ale np. po użyciu syreny pozostałe dźwięki się na kilka chwil przyciszają. Za to jak tak patrzę do wiki, to jest tam dla nowej składni atrybut: "range: (nominalny zasięg dźwięku, w metrach - wartość -1 wyłącza pozycjonowanie przestrzenne, przez co dźwięk brzmi tak samo w każdym punkcie, w każdym kanale jednakowo)". A gdyby za pomocą tego soundenabled w *.ini ustawiać wartość -1 dla wszystkich dźwięków obsadzonego pojazdu niezależnie od tego czy składnia w jego *.mmd jest nowa, czy stara?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1113 dnia: 11 Marca 2018, 21:34:30 »
A gdyby za pomocą tego soundenabled w *.ini ustawiać wartość -1 dla wszystkich dźwięków obsadzonego pojazdu niezależnie od tego czy składnia w jego *.mmd jest nowa, czy stara?
To jest o tyle problematyczne, ze w takim ukladzie dostajesz na glowe wszystkie dzwieki z okolicy, dodatkowo poniewaz nie ma uwzglednionej odleglosci, wszystkie sa odtwarzane z maksymalna glosnoscia ;/

soundenabled kontroluje generowanie dzwiekow w ogole. Tak bylo wczesniej i nie zmienialem tej funkcjonalnosci.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 21:35:34 wysłana przez tmj »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1114 dnia: 11 Marca 2018, 21:36:21 »
Może przełączyć na mono w alsoft-config?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1115 dnia: 11 Marca 2018, 21:36:48 »
Ale jakby to działało tylko dla pojazdu obsadzonego przez użytkownika?
@Milek - gdzie to?
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 21:38:15 wysłana przez miko22 »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1116 dnia: 11 Marca 2018, 21:39:06 »
Narzędzie konfiguracyjne powinno być w tej paczce http://kcat.strangesoft.net/openal-binaries/openal-soft-1.18.2-bin.zip
(to działa na biblioteki dołączone w paczce w bin_86/64.zip)
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 21:40:14 wysłana przez Milek7 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1117 dnia: 11 Marca 2018, 21:49:36 »
U siebie uzywam alsoft ustawionego w trybie sluchawek (chociaz dzwiek wyprowadzony jest na glosniki stereo) ze zwiekszonym stopniem przenikania dzwieku miedzy kanalami:
[General]
cf_level=3
stereo-mode=headphones
hrtf=true

(konfiguracja jest zapisywana w pliku alsoft.ini umieszczonym w katalogu %appdata%

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1118 dnia: 11 Marca 2018, 22:43:17 »
U mnie lepiej sprawdza się mono. Dzięki za pomoc.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1119 dnia: 12 Marca 2018, 19:41:43 »
Dałoby się zmienić sterowanie brakeprofileG_sw i brakeprofileR_sw pod mysz? Obecnie działają one jak pod siódemkowy pakieciak. startuję w P. Klikam w R, wchodzi R i mogę sobie w niego klikać. Klikam w G, R wraca do P. Klikam drugi raz idzie do G, ale by wrócić do P, znowu muszę klikać na hebelek od R...
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1120 dnia: 12 Marca 2018, 20:27:46 »
Na szybko moge ustawic przelaczanie tych hebli w polozenie podstawowe prawym klawiszem myszy, ale to tez nie jest zbyt intuicyjne. Do pelnego szczescia trzeba bedzie kiedys dorobic dedykowana funkcje dla kazdego z nich.

Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu Symulatora Zamykania Drzwi Wagonow:

- eksperymentalnie, obslugiwane recznie drzwi w danym wagonie po zakonczeniu wsiadania/wysiadania moga zostac losowo zamkniete od razu, lub pozostac otwarte do czasu odjazdu

- poprawka, mechanicy pracujact w trybie manewrowym powinny bardziej zwracac uwage na potrzebe zamkniecia drzwi w przeciaganych skladach

- w ramach koncertu zyczec, dodana mozliwosc rzucania kamera wskutek wezykowania obsadzonego pojazdu. Parametry zjawiska konfigurowane sa w pliku .mmd wpisem
huntingspring: modyfikator_sily modyfikator_czestotliwosci predkosc_poczatkowa predkosc_pelna
gdzie
-- modyfikator sily: mnoznik domyslnej sily z jaka rzucana jest kamera (nie nalezy tutaj specjalnie przesadzac, wartosci na poziomie 5-6 to gorna rozsadna granica)
-- modyfikator_czestotliwosci: mnoznik domyslnej czestotliwosci z jaka rzucana jest kamera (czestotliwosc do pewnego stopnia zalezy od ksztaltu i stopnia zuzycia zestawow kolowych)
-- predkosc_poczatkowa: predkosc w km/h powyzej ktorej zaczyna sie wezykowanie
-- predkosc_pelna: predkosc w km/k powyzej ktorej pojazd rzucany jest z pelna sila

przykladowy wpis dla wezykujacego kibla:
huntingspring: 4.0 1.0  65 110

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1121 dnia: 12 Marca 2018, 20:29:59 »
Powrót po kliknięciu ppm w zupełności wystarczy. Ba, to próbowałem w pierwszej kolejności. ;)
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1122 dnia: 12 Marca 2018, 22:35:50 »
Tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu Symulatora Zamykania Drzwi Wagonow:

- eksperymentalnie, obslugiwane recznie drzwi w danym wagonie po zakonczeniu wsiadania/wysiadania moga zostac losowo zamkniete od razu, lub pozostac otwarte do czasu odjazdu
Widzę, że jesteś na fali, więc może czas na MaSzynę 2.0: Symulator Otwierania Okien Wagonowych? W zależności od temperatury na zewnątrz i ilości ciepłolubnych kobiet oraz zimnolubnych mężczyzn w danym przedziale ;>

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1123 dnia: 12 Marca 2018, 22:42:38 »
Do tego trzeba losowo ogarnąć czy dane okno w ogóle się otwiera czy od 40 lat jest zapieczone.

guest23436

  • Gość
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1124 dnia: 13 Marca 2018, 07:18:53 »
Z otwieranymi oknami byłoby więcej zabawy. Pewnie chcielibyście żeby było je widać z zewnątrz i wewnątrz? Więc należny wydzielić w każdym wagonie otwierane okno do animacji, tak samo w LP i jakoś to zsynchronizować. Przynajmniej tak mi się wydaje, proszę osoby mądrzejsze o poprawnie mnie w razie błędu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1125 dnia: 13 Marca 2018, 17:11:56 »
To był żart. Nikt nie będzie animował okien w wagonach, bo to przynajmniej 18 nodów rysowania na wagon więcej. Jak ktoś zrobi wnętrza HQ, to może zrobić otwierane okno na universalu, jak w konwertach z trainza od Włodka.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1126 dnia: 13 Marca 2018, 20:05:31 »
w dzisiejszym uaktualnieniu Symulatora Zamykania Drzwi Wagonow:

- zaimplementowana obsluga drzwi automatycznych (AutomaticCtrl)  Drzwi tego typu zamykaja sie po przekroczeniu przez pojazd predkosci 5 km/h lub, opcjonalnie, po uplywie okreslonego czasu od zakonczenia wsiadania/wysiadania; czas do zamkniecia definiowany jest parametrem DoorStayOpen w pliku .fiz

- w ramach koncertu zyczen, efekt wezykowania dla danego pojazdu moze byc wywolywane losowo; prawdopodobienstwo definiowane jest w sekcji W opcjonalnych parametrow podawanych dla danego pojazdu w pliku .scn w formacie Hxx (gdzie x to szansa ze dany pojazd bedzie wezykowac, w przedziale 0-100) Np wpis
node -1 0 EN57-1542ra dynamic PKP\EN57_V1 EN57-1542RA 6BAII 0 headdriver 55.WH35 0 enddynamic
okresla 35% prawdopodobienstwo wezykowania EN57-1542ra w scenariuszu.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1127 dnia: 15 Marca 2018, 12:45:22 »
Witam.
Zaopatrzyłem się w nowego lapka z Win10 64-bitowy i nie uruchamia mi się Symek z najnowszymi EXE. Biblioteki ściągnąłem.
Ktoś? Coś?


Przeniesiono.
Matek123
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2018, 12:50:25 wysłana przez matek123 »
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1128 dnia: 15 Marca 2018, 17:33:58 »
Odpalasz go na czymś starszym nawet od 17.07. Chcesz pomocy, pobierz paczkę 18.01 przez instalator, który ci wszystkie zależności ściągnie.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1129 dnia: 15 Marca 2018, 18:02:28 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, kalkulacja glosnosci silnika w lokomotywach spalinowo-elektrycznych powinna lepiej uwzgledniac biezacy stan silnika

- funkcjonalnosc, dzwiek ignition: uwzglednia opcjonalne parametry amplitudy i czestotliwosci

- uzytnikodpornosc, przy definiowaniu parametrow mechspring: wartosci przy ktorych zaczyna i konczy sie rzucanie kamera podawane sa teraz jako ilosc obrotow/minute zamiast jak do tej pory na sekunde (nie ma chyba jeszcze zbyt wielu pojadow ktore definiuja tutaj wlasne wartosci tego parametru, wiec zmiana powinna byc w miare bezbolesna)


Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1130 dnia: 15 Marca 2018, 21:54:30 »
Uwaga do exe_x86_180311 - wersja milek7. Na godz.21:53 tylko to dostępne.
Misja Bałtyk. Zamiana EP08 na SU45. W Alakowicach byk z towarowym się nie odpala i stoi. W rezultacie mamy podane 2 semafory.
Sprawdźcie proszę na nowszej wersji.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2018, 22:05:31 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1131 dnia: 16 Marca 2018, 17:23:06 »
EVENT LAUNCHED by su45-187: po_whois
Type: MemCompare - [LPE782] [1.00] [1.00] != [baltyk\stonka] [*] [*]

event po_whois multiple 2.0 baltyk_mem1 sm42_start else inne_start condition memcompare baltyk\stonka * * endevent
Nie wyzwoliło niczego, czyli nie wybudziło składów. Teraz czemu? Na tmj 18.313 działa.
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1132 dnia: 16 Marca 2018, 19:14:00 »
ale narobiłem, popsułem else ;D
już idzie poprawka, dzięki za testy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1133 dnia: 18 Marca 2018, 15:09:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

poprawka w ramach koncertu zyczen, w przypadku wystapienia zduplikowanych eventow (bez wlaczonej opcji laczenia duplikatow) rzeczony duplikat bedzie uruchamiany, zamiast byc deaktywowanym razem z oryginalem

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1134 dnia: 18 Marca 2018, 23:50:39 »
To chyba nigdy nie działało, albo nie mam szczęścia, a może warto wyprostować.

Trakcja ukrotniona (nie dwuczłonowa). Wszystko jest ok jeżeli jesteśmy w pierwszej lokomotywie i damy ukrotnienie, obie ciągną. Problem się zaczyna kiedy przechodzimy do drugiej lokomotywy i wracamy. Pierwszy lok nie pracuje (nie wchodzi na obroty i nie ciągnie), a jeszcze większa lypa jest jeżeli któryś z loków w trakcji podwójnej mamy obrócony (np. dwie SM42 długimi nosami do siebie). Wtedy mimo połączenia kablem, druga nie reaguje na pierwszą i odwrotnie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1135 dnia: 19 Marca 2018, 14:29:51 »
Na ile moge powiedziec to przekazywanie komend dziala, o ile pamietamy by obsadzic kabine "przypisana" do danego kierunku jazdy. W przypadku SM42 i jej podobnych latwo o tym zapomniec, bo tam sa dwie 'kabiny' w jednym pomieszczeniu -- jesli wiec ustawione sa np tak
==1=::==2=
to po przejsciu do lokomotywy 2 i jadac w kierunku krotszego nosa powinnismy usiasc w fotelu po lewej stronie lokomotywy ("tylna kabina") zamiast w fotelu po prawej.

W przypadku gdy ktoras z lokomotyw jest obrocona potrafi sie to jeszcze bardziej zaplatac, i nie jestem pewien czy da sie to rozsuplac. W miedzyczasie, ogolnie ujmujac, by ukrotnienie dzialalo sklad powinien byc prowadzony z kabiny, w ktorej po ustawieniu nastawnika jazdy "do przodu" i zakreceniu kolem jedziemy w kierunku, w ktorym 'planowalismy' jechac.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2018, 14:31:31 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1136 dnia: 20 Marca 2018, 18:55:42 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dodana obsluga (uproszczonej) pompy paliwa dla silnikow spalinowych. Przelacznik stanu pompy definiowany jest w pliku .mmd jako fuelpump_sw: a stan urzadzenia domyslnie przelaczany jest klawiszem F (przelacznik miedzy rozruchem niskim/wysokim przeniesiony zostal pod ctrl+F)

Offline Halcia

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1137 dnia: 23 Marca 2018, 13:55:37 »
Od exe eu07-x86_180308 i wyższe nie otwierają się drzwi wagonów.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1138 dnia: 23 Marca 2018, 14:16:29 »
Zmiany w sposobie obslugi wymagaja pobrania uaktualnionych plikow .mmd dla wagonow pasazerskich z repozytorium, https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, pompa paliwa w pojazdach spalinowych moze byc zdefiniowana jako aktywowana automatycznie przy zalaczaniu silnika. Definicji dokonuje sie w sekcji Cntrl. pliku .fiz, wpisem FuelStart=Automatic

- eksperymentalnie w ramach koncertu zyczen, dodany drobny wyciek powietrza ze zbiornika hamulca; calkowite oproznienie moze zajac dzien lub dwa wiec nie powinno miec specjalnie wplywu na zachowanie pojazdow w symulacji, ale moze ukroci narzekanie ze efekt nie jest symulowany ;d

- dobra zmiana, dla dzwiekow skladanych outernoise: glosnosc dzwieku jest niezalezna od predkosci pojazdu, zamiast byc tlumiona dla niskich predkosci
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2018, 16:28:47 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1139 dnia: 25 Marca 2018, 15:18:06 »
Są dwie rzeczy, o których można by pomyśleć. Obecnie AI bardzo długo trzyma buczek w kiblach, można by ustawić losowość czasu przytrzymania tego sygnału. Mówię oczywiście o sygnale zamykania drzwi. Drugi pomysł jaki mam , to uzależnienie głośności stukotu kół od: stanu torowiska i prędkości z jaką się poruszamy czyli: na torach bezstykowych dźwięk cichszy poza rozjazdami, gdzie dźwięk był by głośniejszy. Na liniach drugorzędnych np. Calkowo stukot mocniejszy. Można by też tak jak w przypadku outernoise wstawiać komplety dźwięków zależne od prędkości, którymi można by manipulować według wcześniejszych kryteriów o jakich pisałem.
Prawda jest okruchem lodu.