Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1369900 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #900 dnia: 25 Stycznia 2018, 20:59:36 »
Na jakiej lokomotywie? Ogolnie nie powinny, jesli wlaczysz debug mode (shift + ctrl + F12) aktualna predkosci wentylatorow moze byc odczytana po prawej stronie pierwszej linijki UI (parametr "ventrot")
EU07. Chodzi o to, że np. przy 400A na pierwszym układzie czy na drugim, wentylatory powinny wyć tak samo (z taką samą prędkością). Teraz np. na I układzie wartość ventrot wynosi 40, a przy drugim układzie przy takim samym natężeniu ventrot jest max, tj. 55, a powinien też być 40. Jeżeli mamy II układ i 400A na dwóch amperomierzach to nie oznacza że na silniku jest 800A tylko dalej 400A...

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #901 dnia: 25 Stycznia 2018, 21:20:03 »
Potwierdzam także na ET41. Dodatkowo (choć tak pewnie było "od zawsze", ale nie powinno), wartość prędkości od pewnego prądu nie zwiększa się powyżej 55.0 mimo dalszego zwiększania prądu (np. na przy załączonym wysokim rozruchu i ciężkim pociągu na haku). Zwiększenie w *.fiz wartości "RVentnmax" powoduje tylko zwiększenie wartości tej prędkości, ale nadal zatrzymuje się i przestaje narastać od tego samego prądu w obwodzie głównym (ok. 480A). Da się to jakoś zmienić z poziomu *.fiz?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #902 dnia: 25 Stycznia 2018, 21:23:38 »
Wentylatory mają swoją maksymalną prędkość obrotową i wynosi ona 3300 obr/min. Natomiast nie wiem co to jest za wartość 55 u @tmj, ale jeżeli odpowiada ona tej prędkości obrotowej to jest ok.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 21:25:01 wysłana przez mareczek »

Offline trus

  • Wiadomości: 119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #903 dnia: 25 Stycznia 2018, 21:26:11 »
Dlaczego ten wpis w Tamarze funkcjonuje?
turbo: { frequencyfactor: 15 frequencyoffset: -0.8 range: 350 soundmain: turbo-m.wav }
a po przekopiowaniu do 6dg odtwarzany jest w jakichś dziwnych bardzo niskich częstotliwościach.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #904 dnia: 25 Stycznia 2018, 21:27:47 »
Mi chodzi o to, że jak na rzeczywisty silnik poda się napięcie większe od znamionowego, to jego prędkość obrotowa też wzrośnie powyżej znamionowej. Pod tym względem jedynym ograniczeniem jest fizyczna wytrzymałość m.in. wirnika na siły odśrodkowe, a wentylatory w MaSzynie zachowują się tak, jakby miały założony jakiś ogranicznik prędkości obrotowej (albo prądu?), którego w rzeczywistości nie ma... Definiować się więc powinno ich prędkość obrotową, ale dla konkretnej wartości prądu. Dla ułatwienia i normalizacji mogłaby to być np. wartość wpisana w "ImaxLo", ale przy większym prądzie (np. wysoki rozruch) wentylatory powinny się dalej rozpędzać, dając przy tym co raz to głośniejszy i wyższy dźwięk.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 21:33:23 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #905 dnia: 25 Stycznia 2018, 23:30:35 »
Wentylatory mają swoją maksymalną prędkość obrotową i wynosi ona 3300 obr/min. Natomiast nie wiem co to jest za wartość 55 u @tmj, ale jeżeli odpowiada ona tej prędkości obrotowej to jest ok.

Mi chodzi o to, że jak na rzeczywisty silnik poda się napięcie większe od znamionowego, to jego prędkość obrotowa też wzrośnie powyżej znamionowej. Pod tym względem jedynym ograniczeniem jest fizyczna wytrzymałość m.in. wirnika na siły odśrodkowe, a wentylatory w MaSzynie zachowują się tak, jakby miały założony jakiś ogranicznik prędkości obrotowej (albo prądu?), którego w rzeczywistości nie ma...
To wy moze ustalcie sobie, czy wartosc maksymalna jest, czy jej nie ma ;>

Na ten moment wartosc progowa w exe jest, i dla EU07 jest ona zdefiniowana w .fiz jako 3300 rpm, co przeklada sie na 55 obrotow/sekunde. Co do roznicy predkosci przy pracy szeregowej/rownoleglej faktycznie pojawila sie przy okazji grzebania w funkcji. Bedzie usunieta w nastepnym uaktualnieniu.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #906 dnia: 25 Stycznia 2018, 23:44:12 »
A może po prostu uzależnić jeszcze obroty wentylatorów pośrednio od napięcia sieci trakcyjnej? Przecież w EU07 zasilane są spadkiem napięcia na ostatnim segmencie oporów rozruchowych jak pamiętam. Na innych lokach jak to jest?
 Właściwie dyskusja przypomina trochę tę "jak szybko diesel schodzi z obrotów" A tu jest podobnie. Zmiennych jest tyle, że obliczenie tego graniczy z cudem. Gęstość powietrza, łożyska wirników i wiele innych.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2018, 23:48:44 wysłana przez CX MANIAK »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #907 dnia: 26 Stycznia 2018, 00:42:51 »
Przecież napięcie w sieci już wpływa na wartość prądu w obwodzie głównym, a na podstawie tego prądu jest wyliczana prędkość obrotowa wentylatorów ;) A gęstość powietrza się aż tak bardzo nie zmienia. Poza tym już nie wnikam w szybkość narastania prędkości obrotowej, bo nowy parametr "RVentSpeed" działa i można sobie testować na bazie różnych filmików. Natomiast ta książkowa "największa prędkość obrotowa - 3300 obr/min" (str. 150 książki o EU07 dostępnej tutaj: http://plany.zonk.pl/lok_elektryczne/EU07/) wpisana także obecnie do *.fiz, to jest raczej największa dopuszczalna przez konstruktora prędkość obrotowa, która jak w każdym silniku może wzrosnąć po podaniu jeszcze większego napięcia. W tych silnikach nie ma przecież żadnych odśrodkowych regulatorów prędkości obrotowej ani innych, które by ograniczały tę prędkość, a mimo to w MaSzynie po osiągnięciu wpisanych w *.fiz 3300 obr/min. prędkość obrotowa przestaje się zwiększać mimo dalszego zwiększania prądu w obwodzie głównym, a tym samym spadku napięcia na oporze R28 (ok. 0,45 Ohm) i R30 (ok. 0,264 Ohm), z których zasilane są silniki wentylatorów. Z opisu pod filmem z wykresem napięcia na silnikach wentylatorów wynika, że przy prądzie 600A w obwodzie głównym napięcie to wynosi 290V, czyli to podane w książce jako "maksymalne napięcie pracy", więc można przyjąć, że dopiero przy takim prądzie w obwodzie głównym wentylatory mają książkową "największą prędkość obrotową - 3300 obr/min", podczas gdy w MaSzynie osiągają ją już przy ok. 480A. Wynika stąd też, że przy prądzie większym niż 600A w obwodzie głównym prędkość ta będzie większa niż 3300 obr/min.

EDIT: Chociaż i tak mi się tu jeszcze coś nie zgadza, bo po zsumowaniu rezystancji tych dwóch oporów rozruchowych na gorąco (0,455 i 0,269 Ohm według DTR 303E - powyżej uśredniłem z wartości na gorąco i na zimno) wychodzi 0,724 Ohm, co przy napięciu 290V daje ok. 400A prądu płynącego przez te opory (290/0,724=~400,5), więc zostaje jeszcze 200A na cztery wentylatory (600A w obwodzie głównym - 400A płynące przez same opory R28 i R30), co z kolei daje po 50A na jeden wentylator, czyli w okolicach książkowego "prądu znamionowego - 52A", a książkowy prąd przy "maksymalnym napięciu pracy" wynosi 60A. W każdym razie te wpisane w *.fiz 3300 obr/min nie powinno być sztywną górną granicą, a wartością dla prądu wpisanego w "ImaxLo", natomiast przy większym prądzie prędkość obrotowa powinna dalej rosnąć łącznie z odpowiednimi efektami dźwiękowymi (dalsze zwiększanie głośności i częstotliwości dźwięku).
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 01:09:56 wysłana przez miko22 »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #908 dnia: 26 Stycznia 2018, 02:06:39 »
Witam.
 Jak napisałem potrzebny jest kompromis. Obroty też rosnąć w nieskończoność nie mogą wraz z prądem. W końcu zadziałają przekaźniki nadmiarowe. Obecnie w symkowej siódemce wentylatory osiągają maksymalne obroty 3300 przy ok 600A. A przy tej wartości wywala nadmiarowy. Więc i tak szybciej kręcić się nie będą, bo prąd zostanie odcięty. @Tmj poprawi kalkulację dla II układu i powinno być dobrze.   

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #909 dnia: 26 Stycznia 2018, 02:39:39 »
Nadmiarowy wentylatora działa dopiero przy 85A na silnik. W której siódemce masz 3300 obr/min (55 obr/s pokazywane u góry) dopiero przy 600A? Ja w zwykłej 4E, 303E i w ET41_v1 mam 55.0 już przy ok. 480A. No i nie zapominaj, że na pierwszym układzie można załączyć jeszcze wysoki rozruch i pobierać prąd do 750A, a wtedy ta prędkość obrotowa wentylatorów będzie większa niż 3300 obr/min. Natomiast jeżeli chodzi o kompromis bez szczególnego zagłębiania się w obliczenia, to moim zdaniem wystarczy, aby...:
te wpisane w *.fiz 3300 obr/min nie powinno być sztywną górną granicą, a wartością dla prądu wpisanego w "ImaxLo", natomiast przy większym prądzie prędkość obrotowa powinna dalej rosnąć łącznie z odpowiednimi efektami dźwiękowymi (dalsze zwiększanie głośności i częstotliwości dźwięku).
W "nieskończoność" rosnąć nie będzie, bo przy 750A już zadziała nadmiarowy silników trakcyjnych przy załączonym wysokim rozruchu, a realizm działania lokomotyw znowu wzrośnie :)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #910 dnia: 26 Stycznia 2018, 17:38:32 »
OK, do trzech razy sztuka ;P

- wentylatory oporow rozruchowych powinny osiagac nominalna "predkosci maksymalna" przy wartosci pradu ImaxLo zdefiniowanej w pliku .fiz danego pojazdu (dla EU07 w symulatorze jest to 600A) W przypadku przekroczenia tego poziomu obroty wentylatorow moga proporcjonalnie wzrosnac powyzej "maksimum". W przypadku gdy wentylatory otrzymuja prad nizszy od wartosci progowej nizszy jest tez wzrost predkosci obrotowej.

(innych widocznych zmian na dzisiaj nie ma, natomiast pare elementow w kodzie przeszlo zmiany w ramach wiosennych porzadkow, wiec jesli pojawia sie jakies efekty uboczne, prosze krzyczec)

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #911 dnia: 26 Stycznia 2018, 21:04:34 »
OK, do trzech razy sztuka ;P
Pierwszy układ, 650A i mam 180 obr/sek, czyli jakieś 3 razy więcej niż teoretycznie mają możliwość wentylatory :-)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #912 dnia: 26 Stycznia 2018, 21:10:26 »
Jesli mi powiesz jak wyciagnac 650A z ukladu moge to sprawdzic, w normalnych warunkach maksimum jakie udalo mi sie osiagnac to 500 z groszami, a powyzej i tak wchodzil na pozycje na ktorych opor byl ponizej progu zalaczenia ;/

edit: aa czekaj, to bylo przy RVentSpeed=0.2
domyslnie jest chyba 0.5

edit2: bez roznicy. nawet po recznym wymuszeniu w exe poziomu pradu na poziomie 650A wentylatory kreca sie z predkoscia 59.5 rps, a nie 180 lub wiecej. Bedziesz musial wyjasnic dokladniej co wlasciwie zrobiles.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 21:20:13 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #913 dnia: 26 Stycznia 2018, 21:20:29 »
Ja mam EU07-421+6xB, hamuje skład, luzuje tylko loka i trzymając luzowanie (4 na num) kręcę kołem. Powyżej 650A wpada w poślizg.
Sceneria "td".

RVentSpeed w ogóle nie mam
Fiz w załączeniu (ale on powinien być czysty, z repo)
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 21:23:00 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #914 dnia: 26 Stycznia 2018, 21:59:05 »
"U mnie dziala" ;<

dobija do 65 z groszami i dalej nie idzie. Czyli mniej wiecej poprawnie, 716 / 600 * 55 = 65.6(3)
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 22:00:41 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #915 dnia: 26 Stycznia 2018, 22:03:43 »
Dobra, już wiem gdzie jest problem. Daj kierunkowy do tyłu :D

PS. Tak, wiem, kto normalny testuje opory przy jeździe do tyłu. Programiści w robocie też mnie nie lubią...
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2018, 22:06:35 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #916 dnia: 26 Stycznia 2018, 22:13:33 »
Aa no faktycznie, przegapilem ze przy jezdzie w tyl prad liczy ujemny xD

Lepiej ze wyszlo od razu a nie po pol roku, za czwartym razem bedzie poprawione ;d

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #917 dnia: 26 Stycznia 2018, 22:29:33 »
Ok, teraz już jest dobrze poza tym błędem przy kierunkowym ustawionym w tył - ja osiągnąłem 246.5 obr/s :O Co do testów przy wyższych prądach, to oprócz przyhamowania całego składu polecam przyhamować lokomotywę pomocniczym na 2 pozycję i całkowicie ręcznym (20 razy [Ctrl] + [Num 1]).

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #918 dnia: 27 Stycznia 2018, 11:45:07 »
Coś słoneczko wariuje. Odpaliłem pierwszą misję na scenerii l053_poranek (na EP07-422) i wygląda jakby ktoś na niebie żarówki co chwilę włączał lub wyłączał. Bardzo duży skok jasności co chwilę.

« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2018, 12:12:28 wysłana przez mareczek »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #919 dnia: 27 Stycznia 2018, 15:28:11 »
Potwierdzam. Straszne flesze w kabinie. Ponadto testując na linii056 zauważyłem nawet wagony widmo. Czoła pojazdów strasznie mają blade odcienie światła dziennego.
Ponadto w misji linii053_zima po wyjeździe w Sandomierzu z grupy owarowej, nagle widzę przed sobą EN57 stojące w peronie. O dziwo tor sąsiedni ma podany semafor. Ja wiem że to test, ale na poprzednich exe raczej takich sytuacji nie miałem.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Marcin998

  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #920 dnia: 27 Stycznia 2018, 15:55:18 »
To samo mam jak nadpisze plik na stary plik eu07. :D
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2018, 15:25:17 wysłana przez matek123 »
Technik Transportu Kolejowego (Technikum Kolejowe w Bydgoszczy)

Strażak OSP Mszczonów

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #921 dnia: 27 Stycznia 2018, 16:02:21 »
to samo mam jak nadpisze plik na stary plik eu07 :D
Ten blad wyskakuje z reguly przy niezgodnosci bibliotek -- 32-bitowe biblioteki .dll i 64-bitowe exe, lub odwrotnie.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, swiatla powinny byc (ponownie) pozycjonowane jak trzeba

- poprawka, event visibility powinien uzywac wlasciwej wartosci parametru

- poprawka, wentylatory oporow powinny dzialac tak samo bez wzgledu na kierunek jazdy :v


Offline Max_EN_57

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #922 dnia: 27 Stycznia 2018, 17:00:39 »
Nie wiem czy to tylko u mnie, ale przy ostatnich kilku najnowszych .exe:

* W EZT nie jestem w stanie zrzucić pantografu pod przyciskiem O (podnosi się bez problemu);
* w Dragonie znikł dźwięk falowników, nie słychać ich w ogóle przy ruszaniu (przy okazji w Dragonie nie mam także dźwięku czuwaka).

Czy ktoś może potwierdzić te problemy?
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2018, 17:45:44 wysłana przez Max_EN_57 »

Offline Marcin998

  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #923 dnia: 27 Stycznia 2018, 17:15:39 »
to samo mam jak nadpisze plik na stary plik eu07 :D
Ten blad wyskakuje z reguly przy niezgodnosci bibliotek -- 32-bitowe biblioteki .dll i 64-bitowe exe, lub odwrotnie.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, swiatla powinny byc (ponownie) pozycjonowane jak trzeba

- poprawka, event visibility powinien uzywac wlasciwej wartosci parametru

- poprawka, wentylatory oporow powinny dzialac tak samo bez wzgledu na kierunek jazdy :v
tyle że ja mam MaSzyne pobraną ze strony i x64 tego twojego a mam 64 bitowy system :) co może być jeszcze problemem?? :/
pobrałem x86 (32 bit) mi działa normalnie już na 64 bitowej :D
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2018, 13:42:24 wysłana przez Milek7 »
Technik Transportu Kolejowego (Technikum Kolejowe w Bydgoszczy)

Strażak OSP Mszczonów

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #924 dnia: 27 Stycznia 2018, 17:17:07 »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #925 dnia: 27 Stycznia 2018, 17:17:50 »
* W EZT nie jestem w stanie zrzucić pantografu pod przyciskiem O (podnosi się bez problemu);
* w Dragonie znikł dźwięk falowników, nie słychać ich w ogóle przy ruszaniu (przy okazji w Dragonie nie mam także dźwięku czuwaka).
EN57 i pochodne nie maja dedykowanego przycisku do opuszczenia tylnego pantografu -- maja tylko grzyba do opuszczenia obu (domyslnie ctrl + P), lub dedykowany przycisk dla pantografu przedniego.

Braki dzwiekow w Dragonie zwiazane sa z reguly z proba odpalenia go na starym exe, zamiast na najnowszych. Bez zalaczenia plikow log i errors raczej nie zgadne nic ponadto.
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2018, 17:24:05 wysłana przez tmj »

Offline Marcin998

  • Wiadomości: 0
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #926 dnia: 27 Stycznia 2018, 17:22:38 »
Pobrałem x86 (32 bit) mi działa normalnie już na 64 bitowej. :D
Dziękuję za pomoc. :D
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2018, 18:55:43 wysłana przez matek123 »
Technik Transportu Kolejowego (Technikum Kolejowe w Bydgoszczy)

Strażak OSP Mszczonów

Offline PaPiK Cargo S.A

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #927 dnia: 27 Stycznia 2018, 20:35:34 »
Witajcie,

U siebie nie mam w ogole outernoise w wagonach. Nie moge tego poskladac do kupy. Czy mmd dla wagonow byly podawane tutaj na forum?
W tym filmiku super to slychac. U mnie jest tylko stukot obreczy kol.

Z gory wielkie dzieki ! :)


Coś słoneczko wariuje. Odpaliłem pierwszą misję na scenerii l053_poranek (na EP07-422) i wygląda jakby ktoś na niebie żarówki co chwilę włączał lub wyłączał. Bardzo duży skok jasności co chwilę.


Za prawdziwym nastawnikiem - 15361 KM
// na forum od 2005 roku :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #928 dnia: 27 Stycznia 2018, 23:12:40 »
U siebie nie mam w ogole outernoise w wagonach. Nie moge tego poskladac do kupy. Czy mmd dla wagonow byly podawane tutaj na forum?

Nie, nie były. Żeby mieć outernoise, trzeba mieć wpisy "outernoise:" dla każdego typu pojazdu.

Offline Hani7

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #929 dnia: 28 Stycznia 2018, 09:48:32 »
Witam
Z tego co mi wiadomo, to w pierwszej pozycji EU/P 07 i ET22 wentylatory oporów  nie pracują. Przy wyłączonej przetwornicy w w/w pojazdach też.
Pozdrawiam Hani.