A tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu, ogarniania krok po kroku dzwiekow ciag dalszy:
- funkcjonalnosc, oprocz dotychczasowego sposobu definiowania dzwiekow i ich atrybutow, dostepny jest tez sposob alternatywny, umozliwiajacy modyfikacje domyslnych wartosci nowo wprowadzonych parametrow. Nowy sposob jest tez nieco bardziej elastyczny -- nie ma juz sztywnego wymogu, ktore dzwieki skladane sa z trzech czesci a ktore sa pojedyncze, nie trzeba tez definiowac wszystkich elementow przy modyfikacji czestotliwosci i amplitudy (jesli parametr nie ma podanej wartosci, przyjeta bedzie wartosc domyslna)
Skladnia nowego sposobu definicji jest nastepujaca:
identyfikator: { atrybut: wartosc atrybut: wartosc atrybut: wartosc itp }
identyfikator: to do tej pory uzywane nazwy dzwiekow, np compressor: lub runningnoise:
rozpoznawane atrybuty to:
soundbegin: (dzwiek poczatkowy. wartosc to nazwa pliku dzwiekowego, lub zbior plikow zamkniety w nawiasach [ ] dla dzwieku wybieranego losowo)
soundmain: (dzwiek glowny. wartosc j.w.)
soundend: (dzwiek koncowy. wartosc j.w)
placement: (pomieszczenie, w ktorym znajduje sie dzwiek. parametr ten decyduje kiedy sila dzwieku jest tlumiona. dopuszczalne wartosci to:
internal (dzwiek umieszczony jest w kabinie pojazdu)
engine (dzwiek umieszczony jest w przedziale silnikowym)
external (dzwiek umieszczony jest 'na zewnatrz', np. syrena lub przetwornica w EN57)
general (dzwiek slyszalny jest tak samo w kabinie i na zewnatrz, zazwyczaj sa to drzwi itp)
offset: ( polozenie dzwieku wzgledem punktu centralnego pojazdu lub scenerii. wartosc to lokacja 3d podana w postaci [ X, Y, Z ] Dla pojazdow +X polozona jest po ich lewej stronie, +Y wskazuje gore, a +Z przod pojazdu)
range: (nominalny zasieg dzwieku, w metrach)
frequencyfactor: (mnoznik czestotliwosci, wartosc to liczba zmiennoprzecinkowa)
frequencyoffset: (dodawana do czestotliwosci, wartosc j.w.)
amplitudefactor: (mnoznik amplitudy, wartosc j.w.)
amplitudeoffset: (dodawana do czestotliwosci, wartosc j.w.)