Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 109555 razy)

gajor911 i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 555
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #450 dnia: 05 Kwietnia 2020, 01:08:17 »
Rzeczywiście,  źle pojechałem. Niepotrzebnie układałem  przebieg do drugiej tarczy Tm21. Wszystko działa jak należy.
T.N

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3452
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1835
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #451 dnia: 05 Kwietnia 2020, 03:46:12 »
Pobawiłem się trochę składami m.in. podmieniłem jednego z EN57 na EN76, a SN61 na SA134. Pojazdy te inaczej jednak reagują na komendy wysyłane przez semafory wraz z rozkładami jazdy. Przykładowo - po jakimś czasie po dojeździe na stację w Wilisiu SA134 do semafora za jego plecami jest wysyłana (za pomocą copyvalues z innej komórki) komenda "Timetable:calkowo_v2/rozklady_osob/ROPr_wil-willas1420 10 0". SN61 reagował na to w ten sposób, że dostawał rzeczony rozkład (widać go było pod F2), po czym dawał Rp1 i podjeżdzał pod semafor, z którego wysłano komendę. Analogicznie działało to w przypadku EN57 w Janiszewie. Tymczasem zarówno SA134, jak i EN76 reagują w ten sposób, że rozkład owszem otrzymują, uruchamiają oświetlenie z odpowiedniej strony, ale stoją cały czas w tym samym miejscu. I teraz pytanie - z czego wynika różnica w reakcji? I w jaki sposób zmusić je, żeby jednak podjechały pod semafor?
Pierwsza wartosc liczbowa komendy Timetable: podaje predkosc poczatkowa dla skladu. Wartosc powyzej 1 km/h oznacza polecenie by sklad po otrzymaniu rozkladu dociagnal do rozkladowego W4. O tym czy sklad faktycznie tam podciagnie decyduje dodatkowo odleglosc do slupka -- nie pamietam dokladnie, ale AI nie fatyguje sie jesli oznacza to przejazdzke ponizej 50-100 metrow. W przypadku wymiany krotkiego pojazdu/skladu na dluzszy zestaw odleglosc do W4 moze sie zmniejszyc na tyle, ze AI uznaje ze nie warto sie meczyc?

Offline QGforcing

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #452 dnia: 05 Kwietnia 2020, 11:41:24 »
"osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)" - nie ma tego scenariusza w tej paczce 20200330.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 897
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #453 dnia: 05 Kwietnia 2020, 20:50:41 »
@tmj: odległość do słupka to 318,5 metra, a ten nadal stoi. I nawet chce jechać (acceleration: 0.90) ale nie wiem dlaczego nie jedzie. Szczegóły na screenie: https://eu07.pl/userfiles/7546/EN76.jpg
@QGforcing: racja, zapomniałem dodać - plik w załączeniu.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3452
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1835
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #454 dnia: Dzisiaj o 02:24:08 »
Rzeczywiscie, wyglada na to ze AI chce podjechac ale cos mu tam nie wychodzi. Moglbys mi dla pewnosci podrzucic wpis trainset dla tego skladu? Zeby nie wyszlo ze "u mnie dziala" bo wstawie sobie do testu cos innego.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1305
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #455 dnia: Dzisiaj o 10:10:53 »
Dla przykładu wybrane zestawienia składów osobowych sprzed lat. Jak widać często były to same 111A albo było ich więcej niż pozostałych wagonów. Najczęściej takie zestawienia występowały za czasów PKP PR, w PREG myślę, że tak maksymalnie do 2011-2012.

Gdynia - Kościerzyna:
3x 111A w składzie: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=9260
4 wagony w tym 3x 111A w składzie: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=5314

Szczecinek - Słupsk:
2x 111A w składzie: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=13331

Jelenia Góra - Zielona Góra:
2x 111A w składzie: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=42902

Piła Główna-Krzyż:
2x 111A w składzie: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=40704

Poznań Gł. - Krzyż:
3 wagony w tym 2x 111A w składzie: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=39383
itd.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 10:12:07 wysłana przez DieselPower »

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 415
  • Nysa522project
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #456 dnia: Dzisiaj o 10:37:28 »
Co do składów w tej scenerii sam wstawiam wszystkie po swojemu, eliminuje nowe malowania z różnych spółek. Na pasażerskich pociągach tylko zielone lub czerwone wagony, w pospiechach dodatkowo bagażowy wagon, na osobowych bohuny lub bipy, ewentualnie bezprzedziałowe. Podpinam lokomotywy SU42 lub 45/46, czasem dla urozmaicenia ST43. Żadnych szynobusów ani tekstur obecnych spółek. Towarowe u mnie ciągają SM42, ST43 a jeśli już prywatne spółki to czerwone orlenowskie lub żółte z lotosu. Jeszcze jakby wskaźniki z prędkością szlakową zamienić na te z czarnym tłem. Jak dla mnie to najlepsze rozwiązanie na ten scenerii i mamy fajny klimat gdzie spalinowozy dominowały na pociągach osobowych. Tak jak było przed 15-10 lat temu.
Z moich zdjęć: EN57-1146, EN57-837, SU46-048, EP07-330, ST43-189, SU46-037 RES 619-8

Offline Marcin ST43

  • Wiadomości: 35
  • lastfm.pl/user/sipura94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #457 dnia: Dzisiaj o 11:20:51 »
Luźno rozmawiając - biorąc pod uwagę dostępny już w MaSzynie tabor oraz niesamowity potencjał tej scenerii możliwa jest próba odtworzenia czegoś na wzór lat 90'tych kiedy kolej na liniach niezelektryfikowanych działała jeszcze siła własnego rozpędu.
Oczywiście to tylko luźna propozycja zwykłego użytkownika. W załączniku przykładowe zestawienie do jednego z scenariuszy + plik "dekoracje" i "wozidelka" do katalogu MaSzyna\scenery\calkowo_v2

U siebie dodatkowo zmieniłem wskaźniki W27, W6b na W6a, usunąłem balisy, zmieniłem typ rogatek przejazdowych i usunąłem TOP'y (próba zakończona połowicznym sukcesem, bo nowe rogatki nie reagują na jadące składy :P)
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 11:44:10 wysłana przez Marcin ST43 »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 897
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #458 dnia: Dzisiaj o 19:47:36 »
Rzeczywiscie, wyglada na to ze AI chce podjechac ale cos mu tam nie wychodzi. Moglbys mi dla pewnosci podrzucic wpis trainset dla tego skladu? Zeby nie wyszlo ze "u mnie dziala" bo wstawie sobie do testu cos innego.
Ja mam taki wpis:
trainset calkowo_v2/rozklady_osob/ROPJ_waw-jan1054 waw_tor8_startB 20.0 0.1
node -1 0 EN76-018a dynamic pkp\elf_v1 en76-018_a 22wee-a 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 EN76-018b dynamic pkp\elf_v1 en76-018_b 22wee-b 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node -1 0 EN76-018c dynamic pkp\elf_v1 en76-018_c 22wee-c 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node -1 0 EN76-018d dynamic pkp\elf_v1 en76-018_d 22wee-d 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset

Odnośnie czasów odwzorowanych w scenerii w teorii mogę spróbować zrobić dwa zestawy wskaźników czy elementów na peronie, choć problemem jest to, że nie ma za bardzo zamienników, dla niektórych rzeczy (np. tablic z napisem peron/tor - są nowe). Byłoby więc nieco bardziej łyso. Podobnie nie wiem, czy niektóre elementy pasowałyby do starszych czasów (np. domki czy ogrodzenia), ale rozumiem, że z tym się godzimy.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1565
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #459 dnia: Dzisiaj o 19:51:40 »
55 to za mało na czterczłonowego elfa. Powinno być 255 między członami i 39 między ukrotnionymi jednostkami, z ewentualnym szamańskim mostkiem.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 244
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #460 dnia: Dzisiaj o 20:40:52 »
Wrzucam małą poprawkę dotyczącą torów przy kozłach oporowych w Janiszewie - nie wszystkie miały prędkość zerową, co skutkowałoby wyjechanie poza tory składu prowadzonego przez AI. Jednocześnie chciałem, aby nic się ze sobą nie "gryzło". Poprawka dotyczy na razie tylko i wyłącznie Janiszewa. Odnośnie scenerii mam pytanie, czy wszędzie jest ustawione wygaszanie semaforów/tarcz manewrowych itp. ?
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 897
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #461 dnia: Dzisiaj o 20:53:03 »
Powinno być ustawione wygaszanie. Natomiast wydaje mi się, że jak AI zobaczy koniec toru to i tak powinno stanąć, więc chyba nie ma potrzeby wpisywania prędkości 0.

Odnośnie uwagi Stelego - wpisałem 255 między członami i nic to nie zmieniło, jeżeli chodzi o zachowanie przy nadaniu nowego rozkładu. Nadal chce jechać, ale stoi.

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 244
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #462 dnia: Dzisiaj o 20:56:51 »
Cytuj
Natomiast wydaje mi się, że jak AI zobaczy koniec toru to i tak powinno stanąć, więc chyba nie ma potrzeby wpisywania prędkości 0.
Testowałem i AI wyjechało.
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8480
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1565
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #463 dnia: Dzisiaj o 21:48:40 »
Odnośnie uwagi Stelego - wpisałem 255 między członami i nic to nie zmieniło, jeżeli chodzi o zachowanie przy nadaniu nowego rozkładu. Nadal chce jechać, ale stoi.
Pewnie tak. Po prostu na 55 będzie ciągnąć jednym członem po upuszczeniu któregoś pantografu, ale sterowanie będzie na całą jednostkę.
Mój kanał youtube

Offline gg

  • Betatester
  • Wiadomości: 244
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #464 dnia: Dzisiaj o 22:01:28 »
Cytuj
Powinno być ustawione wygaszanie
Która część pliku z eventami jest tylko poświęcona wygaszaniu semaforów? (Nie zaobserwowałem wygaszania na niektórych semaforach w Janiszewie, gdy skopiowałem to do mojego pliku z eventami linijki od 1 do 800.
Chodzi mi bardziej, które eventy są tam uniwersalne i powinno się je mieć jaki np , zaczyna się pisać scenariusz na tej scenerii.
Pozdrawiam @gg
Z Maszyną przez luty ;)