Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym

<< < (10/765) > >>

Siecool:
Mam niejasne wrażenie, że na ostatnim exe od tmja coś nam AI podupadło na inteligencji. Przypadek pierwszy: ET22 na stacji technicznej za Janiszewem, semafor podany, ale skład stoi i się nie chce ruszyć. Pod F3 widać, że ma wpisane V=0 w jednym z torów (gdzie zera jako Velocity w ogóle nie ma), a także w evencie stopinfo (a skład ma tylko pusty rozkład zadeklarowany, bez żadnych stacji i godzin). Screen 1.

Przypadek drugi: SU46 robi oblot składu na stacji w Janiszewie, w pewnym momencie jest jej podawana tarcza za plecami, ale ponieważ lok jest w trybie manewrowym powinien zareagować. I owszem pod F3 można doczytać, że AI widzi podaną tarczę i V=25, ale w czwartej linijce na górze jest jednocześnie wymieniona ta sama tarcza jako przyczyna postoju... Screen 2.

Milek7:
sprawdziłem te dźwięki kół, i dalej nie łapię co jest źle. dźwięki wheel_clatter aka rsStukot nie są modulowane, więc odtwarzają się z normalnym pitch. może nie brzmią realistycznie, ale te dźwięki po prostu takie są.
edit: no dobra, chyba rozumiem w czym problem

Siecool:
Sprawdziłem jeszcze swoją misję z postu powyżej na exe z patcha 17_07 i wszystko przeszło bez problemu - żaden pociąg się nigdzie nie zawiesił. Przy okazji zauważyłem jedną rzecz: jeżeli w eventlauncherze znajduje się odwołanie do eventu, ale ten event nie jest nigdzie zdefiniowany, program w ogóle o tym nie informuje - ani w errors.txt, ani w logu.

EDIT: a nie, jednak znalazłem jedną ciekawostkę. SU46 ze składem pospiesznego dojechała do Macierzewa, dostała S2 i zaczęła... podjeżdżać skokami o 1 m do semafora. Wlazłem do środka F5 obejrzeć o co chodzi i AI dokonuje czynu następującego: kręci nastawnikiem od zera do końca w ciągu kilku sekund, więc na ostatniej pozycji wywala jej nadmiarowy. AI zjeżdża więc nastawnikiem do zera, żeby wyłączyć nadmiarowy, a w tym czasie skład się zatrzymuje. Więc AI znowu chwyta za nastawnik i ta sama sytuacja się powtarza w kółko - stąd te skoki co 1 m. Problem był też związany z tym, że kilka ostatnich wagonów było lekko zahamowanych (0,28), przez co skład się zatrzymywał, a nie toczył. Wyłączyłem AI, odhamowałem skład i włączyłem AI ponownie - sposób kręcenia nastawnikiem pozostał ten sam, ale ponieważ wagony nie hamowały, to AI po wywaleniu nadmiarowego za pierwszym i drugim podejściem było jednak w stanie się w końcu rozpędzić. Powstaje zatem pytanie - dlaczego AI w tak kretyński sposób operuje nastawnikiem i czy można to jakoś poprawić?

Milek7:
sypało się obliczanie prędkości przy stukocie kół. przy okazji poprawione crashe w przypadku braku niektórych dźwięków.
nowe exe jak zwykle tu: https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts
ps: aha, zapomniałem napisać, buildy z openal potrafią otwierać też pliki .ogg z kodekiem vorbis oraz .flac

Stele:
Jest lepiej, przynajmniej jeśli o stukoty chodzi. Zerknij na syki hamulców, czy tam też jakaś dziwna modulacja nie odchodzi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod