Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym

<< < (746/765) > >>

Stele:
Bo parser mmd jest trochę niespójny i Cabdefinition określa miejsce podania wymiarów jak i początek bloku z tymi dodatkowymi opcjonalnymi konfiguracjami. Trochę to przeredagowałem dla lepszej czytelności. Taki problem z dokumentacją, że ci co wiedzą o co chodzi zrobią ją skrótowo, bo wiedzą o co chodzi i tylko ściągawki składni potrzebują, a ci co nie wiedzą o co chodzi, zrobią na ślepo i będą błędy merytoryczne.
Chodzi o kąt kamery https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#fieldofview_.5B45.5D Ograniczyć go tak, by monitor obejmował tylko szybę czołową.
Masz jakieś braki w miernikach fizycznych? Dla pełnych pulpitów wyłącza się całkiem renderowanie pojazdu gracza zazwyczaj (dedyk mmd bez definicji modeli). Choć jest kilka testów na modele przełączników, to może być problematyczne jednak.

mac310:
Aaaa czyli fieldofview jest parametrem z eu07.ini, a nie z .mmd. Poeksperymentuję.
Co do ułomności dokumentacji to całkowicie rozumiem ten ból. Jak robię dla siebie to skrótowo, żeby wiedzieć co i jak, ale jak dokumentacja ma być publiczna i zachęcić innych do rozwoju to niestety powinna być dokładna. Wiem, że to zajmuje dużo czasu ale alternatywą są takie dopytuwania jak moje.
Co do mierników i innych manipulatorów to mam wszystko co potrzeba włącznie z przedziałem maszynowym, więc mogę się pozbyć całkowicie kabiny ale chciałbym mieć okno na ekranie bo głupio tak samo otoczenie i szlak tylko widzieć. Wtedy mucialbym sobie okno fizyczne zrobić i ekran za oknem postawić. Problem w tym, że nie wiem jak się jej pozbyć. Wyrzuciłem tylko haslera, żeby na ekranie nie powielał fizycznego.

youBy:
Jak dobrze dobierzesz kąty (obrotu kamery w mmd i pola widzenia w ini), to hasler renderowany powinien być widoczny za fizycznym. Nie wiem, jaki duży ekran masz. Podrzucam taką małą ściągawkę w załączniku.

mac310:
Dzięki za wszelkie sugestie. Pobawiłem się kątem widzenia i na razie wygląda dobrze. Widać okno i tylko kawałek obudowy lampek CA/SHP ale tylko od góry więc nie powiela się efekt zapalanej żarówki. Muszę teraz sprawdzić w ruchu bo może rzeczywiście zmiana kąta będzie lepsza niż przysuwanie kamery do szyby. Człowiek się ciągle uczy ;)

mac310:
Dziwna sprawa, a może to normalne. Wrażenie z prędkości podczas jazdy gdy mam przysuniętą kamerę do okna w porównaniu z kamerą standardowo tylko kąt widzenia zawężony z pierwotnych 60 do 24 stopni jest zupełnie inne. Zawężenie kąta daje w efekcie wyraźnie wolniejszą jazdę (postrzeganie przemierzanego dystansu) w porównaniu z przysunięciem się do szyby bez zawężania kąta patrzenia. W drugim przypadku wydaje się to bardziej realistyczne. Przykładowo przy ok 100 km/h między słupami  przejeżdząm w ok 4 sekundy, a przy zawężonym kącie do 24 stopni ten sam dystans to ok 6 sekund. Ogólne wrażenie jest wyraźnie wolniejszej jazdy mimo tej samej prędkości.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod