Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
tmj:
--- Cytat: Stapox w 17 Sierpnia 2017, 12:13:15 ---Po pobraniu najnowszego exe jest problem z cieniami. W załączniku przykładowy screen. Exe uruchamiane na Ubuntu (wersja wine: 2.0.2)
--- Koniec cytatu ---
Czy na wersji poprzedniej wyglada to inaczej, w tym samym miejscu i czasie?
--- Cytat: piter4817 w 17 Sierpnia 2017, 12:08:35 ---Panowie, ja już nic nie łapię. Co i gdzie trzeba zrobić żeby mi się cienie wyświetlały?
--- Koniec cytatu ---
Poczawszy od ostatniego uaktualnienia cienie powinny byc zalaczane domyslnie, o ile pozwoli na to karta graficzna. Jesli kalkulacji cieni nie mozna uruchomic, powinna byc na ten temat wzmianka w pliku log.txt
bohunIC:
--- Cytat: piter4817 w 17 Sierpnia 2017, 12:08:35 ---Co i gdzie trzeba zrobić żeby mi się cienie wyświetlały?
--- Koniec cytatu ---
Najlepiej to stanac pod slonce.
A tak serio to trzeba dodac wpis z cieniami do pliku eu07.ini i wszystko bedzie sie wyswietlac.
guest23436:
Przy parametrach w pliku *.ini
--- Kod: ---shaodws yes
shadowtune 4096 250 50 500
--- Koniec kodu ---
Cienie wyglądają ładnie. Kwestia może była taka, że wtedy uruchamiałem exe bez żadnych parametrów. W załączniku screen z poprawnymi cieniami i jeden przykładowy z TD.
EDIT1: Na moim sprzęcie:
Intel Core i5-7400, 8GB Ramu DDR4, GeForce GT710
Przetestowałem scenerię bałtyk na różnych exe
exe borland: minimum 71 FPS
exe z pacza: minimum 80 FPS
exe z cieniami: minimum 27 FPS
Różnice widać. Na exe ++ z pacza ilość FPS sięgają nawet 110.
CX MANIAK:
Aby uzyskać duży obszar rzucanego cienia wraz z jego akceptowalną jakością, proponuje ustawić rozmiar shadowmapy na 8192, a parametr shadowtune odpowiedzialny za zasięg rysowania na 400. Dla przykładu u mnie wygląda to tak: shadowtune 8192 250 400 300. Chyba że Twój sprzęt nie pozwoli na tak wyśrubowane ustawienia. Ja mam przy nich na Kaliskiej ponad 60fps na szlaku, i od 30 w Ostrowiu.
HP DX2400: Intel E7200, 4Gb ramu DDR2, grafika GTX460, Winda XP Pro SP3.
Pozdrawiam.
Milek7:
ok, to teraz aktualizacja ode mnie
- oparte na tmj 170815
- ostatnie duże zmiany renderera u tmj, dodane cienie i odbicia to zbyt szybko poruszający się cel na ciągłe mergowanie shaderów na moje możliwości czasowe. obecny build używa nieshaderowego renderera od tmj. gdy będę miał czas i szybkość zmian trochę się uspokoi to spróbuję jeszcze raz nałożyć shadery.
- skoro nie ma shaderów, to po co mój build? zmiany są dwie:
- dźwięk na openal. proszę o sprawdzenie czy wszystko działa jak powinno i regulacja głośności w mmd jest odpowiednia (działa ona teraz liniowo, a nie jak wcześniej logarytrmicznie na starym kodzie z directsound)
- natywne wsparcie dla linux
(jeszcze przypomnienie że moje buildy pod f11 zapisują zrzut ekranu do katalogu screenshots, należy utworzyć)
exe 32bit: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/4eme8u0n6exw14g2/artifacts/builds%2Fbuild_win32%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe
biblioteki: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs32.zip
exe 64bit: https://ci.appveyor.com/api/buildjobs/4eme8u0n6exw14g2/artifacts/builds%2Fbuild_win64%2FRelWithDebInfo%2Feu07%2B%2Bng.exe
biblioteki: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs64.zip
dla linux zakładam że użytkownicy poradzą sobie z kompilacją (cmake): https://github.com/Milek7/maszyna/tree/nogfx
jeszcze trzeba przygotować katalog linuxpython/linuxpython64 poprzez utworzenie tam virtualenv z zainstalowanym pillow i skopiowanym katalogiem local z windowsowego katalogu python.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej