Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
bohunIC:
U mnie wszystko dziala jak powinno. Najlepsze jakosciowo cienie uzyskuje przy parametrze 10, natomiast problemem jest to ze distance sie skraca i psuje to troche zabawe bo w moim przypadku karta/procesor nie jest przeszkoda.
mareczek:
--- Cytat: Matson w 14 Sierpnia 2017, 23:22:53 ---Nie, korzystam z exe tmj, i poszarpywanie u mnie także występuje, ale na screenach udaje mi się je skutecznie "ukryć" :) Nie jest może co prawda tak intensywne jak u @ST44-003, ale jest :)
--- Koniec cytatu ---
Dobrze Ci to wyszło :)
Pytanie do @tmj. Obecnie 3 parametr ustawienia cienia jest bardzo kluczowy i wpływa on jednocześnie na dwa elementy - "schodkowość" cienia (jeżeli mogę to tak nazwać) i obszar jego rysowania. Niska wartość (20-30) powoduje bardzo dobrej jakości cień, ale obszar ten jest bardzo mały. W drugą stronę (500) - odległość cienia jest niezauważalna, ale schodkowość jest już widoczna. Czy można te parametry oddzielić od siebie? Jeden odpowiadałby za jakość, a drugi za obszar jego rysowania?
youBy:
Już tak jest - od tego jest jeszcze rozdzielczość mapy cieni (pierwszy parametr). Pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Jeśli rozdzielczość cienia to nawet 8k nakładane na kwadrat o boku 100 metrów, to pojedynczy ząbek odpowiada za 1 cm. Jeśli kwadrat ma bok 1000 metrów, pojedynczy ząbek to już 10 cm. Jeśli tekstura ma np. 2k, to wielkości te są czterokrotnie większe.
mk1991:
Witam. Jak wszyscy widzą sytuacja dźwiękowa naszych pojazdów diametralnie się zmieniła. Uważam, że przyszedł czas na pomyślenie, o pozycjonowaniu elementów kabiny i elementów scenerii dźwiękowo według ich położenia. Jeśli jakiś przejazd mijamy po lewej stronie, dlaczego by nie dało się słyszeć go po lewej stronie? W ten sposób można by robić panoramowany przejazd składu włączając w to efekt Dopplera dla na przykład syreny. Mówię tu o dźwiękowej panoramie czyli płynnym przechodzeniu dźwięku z kanału na kanał. Oprócz tego w takim wypadku, elementy kabiny, które teraz otrzymały swoje indywidualne dźwięki mogły by zmieniać swoje położenie wobec maszynisty w miarę poruszania się po kabinie. Na takiej samej zasadzie dźwięki stacyjne mogły by dochodzić z strony peronów.
W dalszej perspektywie widział bym tutaj uruchomienie trybu suround do zastosowania na słuchawkach, albo przy użyciu kina domowego. Wtedy można by uruchomić styczniki tykające za plecami maszynisty, uruchomienie efektów takich jak odpowiedni delay czy reverb dla przejeżdżania przez mosty, pod mostami, w tunelach, wjeżdżania na hale dworcowe, przejeżdżania przez lasy, jazdy w wykopach, przez osiedla, od których dźwięk składu odbija się inaczej. Większość potrzebnych informacji już mamy, ponieważ każdy element na scenerii posiada swoje zaznaczone współrzędne, w jakimś sensie mamy to też w przypadku elementów w kabinie. Na tej podstawie trzeba by generować aurę przestrzenną, albo stereo albo suround, która może się zmieniać z mijanym terenem. Aura dla kabiny była by niezmienna. Podejmuję się zmonofonizowania tego co się da, jeśli taka będzie potrzeba.
Pozdrawiam.
Milek7:
no na obecnym directsound tu nic nie ruszymy. na moim branchu na githubie jest dźwięk przeniesiony na openal, tmj ma niedługo zrobić alternatywny build z tym do testowania. jak już wszystko będzie działać bez błędów to wtedy będzie można myśleć do wykorzystania rozszerzeń openal do środowisk dźwiękowych.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej