Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Dźwiękowe includy

<< < (3/6) > >>

SKP:
W takim przypadku lokalizacja dźwięku będzie w (0, 0, 0), ale jakbyś podał w scm (20, 40, 60), to dźwięk znalazłby się w (40, 80, 120). Albo origin jest zbędny, albo te parametry w sound, inaczej przesuwa się podwójnie.

Mariusz1970:
A kamera tez znajduje sie w 0,0,0?
Nie mam teraz dostepu do kompa z Maszyna. Ogolnie sprawa prosta, sa przejazdy, gdzie dodany jest dzwiek 'mlotka'. Jest na czym sie wzorowac. Krok po kroku dostosowujesz do swoich potrzeb i po kazdym kroku testujesz.

Balaclava:
Właśnie w każdym pliku .inc jest dodana linijka z origin i listą parametrów określających położenie obiektu w scenerii. Tak, kamera znajduje się w 0,0,0. Jutro jeszcze to przejrzę.
  Dodano: [time]26 Grudnia 2016, 17:32:01[/time] Ok, zadziałało :) Wymaga to trochę dopracowania, ale główny problem już za mną. Problemem był błędny wpis do SCN.

--- Kod: ---include rozmowy_peronowe.inc none 0 0 0 end
--- Koniec kodu ---
Po prostu zapomniałem wcześniej o parametrze none.
  Dodano: 26 Grudnia 2016, 19:09:58
--- Kod: ---//wstawialny dźwięk, powtarzany w kółko
//autor: KrzysztofGliwice
//p1 - unikalna nazwa
//p2, p3, p4 - współrzędne
//p5 - nazwa pliku, który będzie odtwarzany (bez rozszerzenia)
//p6 - co ile sekund powtarzac odtwarzanie
//p7 - minimalna odległość od źródła dźwięku, w której będzie on słyszalny
origin (p2) (p3) (p4)
node (p7) 0 sound_(p1) sound 0 0 0 (p5).wav endsound
event sound_(p1) sound -1 sound_(p1) 1 endevent
node -1 0 sound_(p1) eventlauncher 0 0 0 -1 none -(p6) sound_(p1) none end
endorigin

--- Koniec kodu ---

Oto pierwszy include. Pozwala na odtwarzanie dźwięku w nieskończoność, w odstępach między ponownym odtworzeniem określonych w parametrze 6. Na razie jest to prowizorka. Ostatecznie ma istnieć tylko ten 1 plik, za to o wysokich możliwościach konfiguracyjnych (okresowość powtarzania, godzina wywołania itp.). Nie jestem jednak pewien, czy jest to w 100% wykonalne.

MaciejM:
Wywołanie eventu wraz ze startem symulacji robi się za pomocą eventu multiple, który ma w nazwie onstart, czyli możesz zrobić nazwę głównego zdarzenia (p1)_onstart - mamy za jednym razem unikalną nazwę eventu i odtwarzanie wraz z początkiem symulacji.

Z kolei wywołanie o określonej godzinie można zrobić parametrem, bo godzina wywołania eventu to ciąg cyfr (np. 19:30 to 1930)

Balaclava:
Ok. Chodzi o to, że nie wiem czy te wszystkie ficzery dałoby się załatwić 1 incem - zamiast tworzyć cos w stylu sound_okresowy.inc, sound_nieskonczony.inc...
A kwestia np. dzwonów kościelnych: Załóżmy, że ustawiam eventlauncher na godzinę 7:00. Potem ustawiam event żeby wywoływał się co godzinę. A co w przypadku, gdy symulacja zaczyna się np. o 10:30? Wtedy event się nie wykona?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod