Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:
- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy. Do przelaczenia trybu pracy uzywany jest klawisz Alt. W trybie obslugi mysza kamera pozostaje nieruchoma a zamiast niej porusza sie kursor, ktorym mozna aktywowac urzadzenia. Dla wiekszosci urzadzen do aktywacji sluzy lewy przycisk, w przypadku urzadzen jak nastawnik, hamulec lub wielopozycyjne pokretla lewy przycisk przestawia urzadzenie 'do przodu' zas prawy 'do tylu'.
-- w standardowym trybie pracy symulatora kursor myszy podswietla jedynie urzadzenia zdefiniowane w pliku .mmd, podajac ich ujednolicone nazwy. W trybie debug podswietlane sa wszystkie czesci kabiny, a zamiast nazw ujednoliconych wyswietlane sa nazwy submodeli. W zalozeniu powinno to pozwolic na latwiejsze wylapywanie jak nazywa sie dany element, dla osob zainteresowanych rozbudowa plikow .mmd o nowe przyciski itp.
- wspomniane "pol" feature to dodatkowa funkcjonalnosc wprowadzona przy okazji w trybie ruch poza kabina pojazdu -- w trybie tym, gdy wlaczony jest debug mode i aktywowany zostanie tryb obslugi mysza, symulator wyswietla nazwe obiektu scenerii wskazanego mysza, o ile dany obiekt ma nazwe zdefiniowana w pliku .scn W zalozeniu pozwala to na latwe i szybkie okreslenie pod jaka nazwa w pliku scenerii zostal umieszczony dany tor, semafor itp, co moze sie przydac przy testowaniu lub budowie.
oprocz tego:
- dodane automatyczne wykrywanie, odrzucanie i zglaszanie nieprawidlowych trojkatow definiowanych w plikach scenerii
- dodana automatyczna korekta parametrow uv dla obiektow z wlaczonym zawijaniem tekstur, co powinno wyeliminowac bledy w wyswietlaniu tychze
- poprawka, symulator powinien teraz odrzucac (i zglaszac) obiekty umieszczone poza granicami mapy, zamiast wysypywac sie na tym