OK, test na Drawinowie: cała droga 60FPS, ogromna poprawa względem 20-30 co miałem wcześniej na stacjach Grodzisk, Drawinowo, Grabówek czy Włodowice. Niestety ogromne pogorszenie jakości obrazu i to wcale nie na stacjach, które wyglądają tak samo, tylko jadąc przez las i wieś, gdzie miałem zawsze 60FPS na starym exe.
Pogorszenie polega na wyskakiwaniu dużych elementów typu ściany lasu, budynki i grupy drzew przed kamerą. Proszę, zmniejszanie widoczności obiektów kompletnie nic nie daje dla wszystkich współczesnych a nawet dość starych kart graficznych. To nie dlatego MaSzyna przycinała. Tak jak mówiłem - przycinanie występowało u mnie dokładnie identycznie dla 2 różnych kart graficznych (bardzo stary Radeon i dużo nowszy GTX960), do tej samej wartości i w tych samych miejscach - na dużych torowiskach. Jadąc przez wieś miałem 60FPS nawet na zintegrowanym Intelu we w miarę nowym laptopie.
Najlepiej dodać opcję w konfiguracji, tzn ini, drawing distance, bez limitu, albo z limitem 10km. Wtedy po szybkich testach będziemy wiedzieć co wpływa na FPS na różnych kartach graficznych, a co nie.
I jeśli już modernizujemy MaSzynę, to modernizacja raczej nie powinna się koncentrować na muzealnych komputerach. MaSzyna była muzealnym symulatorem dla muzealnych komputerów. Największą jej wadą był kompletny brak wsparcia dla nieco nowszych (a przez nowsze mam na myśli takie z 5-6 letnie) komputerów. Całe szczęście to się da pogodzić dzięki konfiguracji. Jak ktoś chce sobie MaSzynę odpalić na kalkulatorze, nie ma sprawy - może sobie wyłączyć wszystkie detale graficzne i pójdzie. Jak ktoś ma kilkuletni sprzęt (a nie kilkunastoletni) - włączy sobie wszystko na maksa i też będzie zadowolony.
Od początku mojej przygody z MaSzyną zauważyłem niemal kompletny brak wpływu włączonych poprzez sterownik karty graficznej detali a FPS. Obojętnie czy był to Radeon z seri 4, 5, 6, czy NVidia - ustawienia grafiki w ogóle nie wpływały na FPS. Mało tego - ten sam efekt obserwowałem przed i po zastosowaniu mojego patcha, który ustawiał wszystkim obiektom widoczność -1. Brak wpływu na FPS, równy przed i po (chociaż różnica w delatach grafiki była wyraźnie zauważalna). Pomimo tego, że masa osób usiłowała zaprzeczać faktowi - tak samo nie miałem żadnej różnicy w FPS pomiędzy teksturami TGA i DDS. Była niewielka różnica w czasie ładowania, ale mało zauważalna.
Ergo nie tędy droga. MaSzyna zacinała mi z kolei po ustawieniu wszystkich efektów graficznych na minimum przykładowo na Drawinowie, na stacjach. Mogłem sobie nawet wygładzanie krawędzi wyłączyć i filtrowanie tekstur, tam klatkowało i koniec. Na każdej karcie graficznej tak samo, efekt klatkowania był zależny wyłącznie od CPU, w ogóle nie od karty graficznej.
FPS jest wyznacznikiem wydajności jedynie na monitorach CRT lub tych nowszych, które mają dynamiczną synchronizację ramki. Przy opcji vsync on FPS nie mówi nic. Nawet jak moja karta jest w stanie wyświetlić 300FPS, to i tak wyświetli 60 więc co mi mówi o wydajności FPS? Nic.