Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Exe - konwersja na C++
HTD:
Dzięki. Zapewne planujesz większe porządki w kodzie dopiero po przeniesieniu?
firleju:
Najpierw chcę zejść z Borlanda. Potem dobrze będzie zejść z bezpośrednich odwołań do konkretnych windowsowych API (np uchwyt do okna, dźwięki). Tutaj są najróżniejsze opcje i niczego nie przesądzam. Kiedyś myślałem nad użyciem Qt a Shax do dźwięku proponował OpenAL, ale to może być cokolwiek innego co pozwoli skompilować exe na inne systemy niż windows i ewentualnie obejść problemy jakie mamy w tej chwili (np. obsługa różnych formatów plików dźwiękowych).
Stele:
Próbowałem zrobić większą swobodę wava przy pomocy konkretnych windowsowych api ostatnio, ale działało kompletnie inaczej, niż w dokumentacji. :P
firleju:
Przeszedłem inicjację hamulców. Teraz sypie się na animacji pantografów. Kaj czort? Jakim prawem, nic tam nie tykałem. Ehhh...
Dodano: 08 Listopada 2016, 18:15:24 Znalazłem przyczynę wywałki. Źle użyłem funkcji sprawdzającej długość wczytanego pliku i w związku z tym nie parsował w ogóle plików mmd. Exe nie sprawdza czy ten plik został poprawnie sparsowany, co niczym samym w sobie nie szkodzi. Tylko, że w konstruktorze DynamicObject domyślnym ustawieniem liczby pooszczególnych obiektów definiowanych po słowie "animations" nie było 0 tylko maksimum. W związku z czym pomimo nie parsowania tego pliku exe wierzyło, że coś tam jest i próbowało się odwołać do tablicy, która była NULL.
Dodano: 08 Listopada 2016, 19:38:39 Pierwsze koty za płoty. Exe wstało poprawnie i nawet wyświetliło wszystko poprawnie. Szkoda tylko, że nie działa podnoszenie pantografów...
Dodano: 08 Listopada 2016, 21:34:15 Wygląda, że działa. Szkoda, że dzieci mi popsuły klawiaturę i sobie nie pojeżdżę. Teraz jeszcze poprawka na pusty rozkład i do testów.
Dodano: 09 Listopada 2016, 19:49:10 Powinno już ładować pusty rozkład. Testowe exe w załączniku. Może mnie ktoś oświecić czemu uruchomienie w debugerze Borlanda powoduje, że nie wyświetla obrazu i jakby się zawiesza w przesuwaniu składu po torze, a przy normalnym uruchomieniu wszystko jest ok? Dawniej coś takiego mi się działo od czasu do czasu, ale najczęściej uruchomienie ponowne pomagało. Teraz nic nie pomaga i nie jestem w stanie uruchomić żadnej trasy w trybie AI, żeby złapać ewentualne wysypy.
HTD:
Nie wiem czy to Twoja klawiatura, ale ja widzę, że hamulce nie działają w ogóle. Stan początkowy jest dziwny: hasler tyka i pokazuje między 15-20km/h. Wskazówka się buja. Nie startuję we właściwej kabinie. Da się włączyć rozrząd, podnieść patyki, a nawet włączyć przetwornicę i sprężarkę. Ale po nabiciu ciśnienia jakiekolwiek manipulacje kranem hamulca nic nie dają. Wcisnąłem 2x numlock i kran zaczął działać, tzn można nim kręcić, ale bez żadnego efektu na PG. Spróbowałem użyć odluźniacza, ale spuścił mi ciśnienie ze zbiornika głównego, a nie cylindrów hamulcowych. Oczywiście po spuszczeniu powietrza z ZG patyki opadają.
Coś jest z wyświetlaniem grafiki - u mnie Alt+Tab powoduje wyczyszczenie ekranu ładowania który staje się czarny, widać jeden napis na nim tylko. Symulacja się uruchamia, ale wiesza przykładowo po zmianie kabiny.
I jeszcze jedno - niektóre błędy w plikach scenerii / dynamic powodują wyświetlenie dialogu systemowego wymagającego przejścia do niego przez Alt+Tab i kliknięcia OK. Jakbyś mógł to usunąć i zastąpić po prostu zapisaniem linijki w logu byłoby super.
Testowałem na TD i Zwierzyniec Transport.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej