Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - konwersja na C++

<< < (569/637) > >>

Milek7:
Zmergowałem moje shaderowe exe ze zmianami tmj.
Póki co mgła jest na sztywno ustawiona w kodzie i nie reaguje na ustawienia w scenerii. Do tej pory używana była mgła liniowa która jest dosyć nierealistyczna, więc proponuję żeby zmienić na mgłę w rodzaju e^odległość*gęstość. Obecnie właśnie tak jest zaimplementowany shader. Dodatkowo w prosty sposób udawany jest efekt rozpraszania światła, jeżeli słońce jest nisko nad horyzontem to mgła jest barwiona na kolor światła.

do pobrania stąd: https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna/build/artifacts
należy pobrać również shaders.zip i wypakować do katalogu shaders
oprócz standardowych bibliotek (https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs32.zip https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/libs64.zip) potrzebny jest też runtime MSVC2017.

tmj:

--- Cytat: Milek7 w 29 Czerwca 2017, 14:27:17 ---Póki co mgła jest na sztywno ustawiona w kodzie i nie reaguje na ustawienia w scenerii. Do tej pory używana była mgła liniowa która jest dosyć nierealistyczna, więc proponuję żeby zmienić na mgłę w rodzaju e^odległość*gęstość.
--- Koniec cytatu ---
Z mgla liniowa pozegnalismy sie juz dawno temu :> Uzywany jest standardowy tryb mgly dla 'starego' openGL, GL_EXP:
f = e^-(density * z)
czyli chyba akurat to samo, co stosuje shader.

(gestosc mgly dopasowywana jest do gornego zakresu definiowanego przez scenerie, domyslnie 2 km)

Krzysiek626:
Milek7, po pobraniu exe i shaderow odpalilem TD. Bardzo slaba smuga, oswietla tylko slupy trakcji i czesc semaforow. Dziwne jest to, ze napisales o ptrzebie VC 2017, czego nie mam, a exek uruchomil sie. Pytanie do Ciebie, czy przejechales jakas dluzsza scenerie? Proba na kaliskiej skonczyla sie wywaleniem do windowsa, czego juz dawno nie doswiadczylem. Plik errors okazal sie taki ciezki, ze nie dal sie otworzyc i potrzebny byl reset kompa, bo nawet nie mozna bylo uruchomic menedzera zadan. Do momentu wywalenia exeka, mialem dziwne oswietlenie roslinnosci. Wiecej napisze jak uda sie ustalic co jest w errors.
ED:
W załączniku dodaje plik errors.

--- Kod: ---Bad model: transformation matrix for sub-model "Knob" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
Bad model: transformation matrix for sub-model "zbijacz" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
Bad model: transformation matrix for sub-model "styczniki" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
Bad model: transformation matrix for sub-model "sw-hamulec" imposes geometry scaling (factor: 1.05)
Bad model: transformation matrix for sub-model "Bocznik" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
Bad model: transformation matrix for sub-model "nawrotnik" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
Bad model: transformation matrix for sub-model "zasadniczy" imposes geometry scaling (factor: 0.84)
--- Koniec kodu ---
Odpalenie Kaliskiej za każdym razem powoduje, że prędzej czy później zostaje mi tylko twardy reset. Spróbuje jeszcze jakiś Bałtyk i na dziś kończy się cierpliwość.

Stele:
Miałem w ini ustawione skalowanie tekstur do 1024. Wysypało z alokacją pamięci w logu przy pierwszej teksturze bez mipmapy.
Usunąłem skalowanie i się uruchomiło.
Po załadowaniu symulacji w logu "openGL error: out of memory; failed to create a geometry buffer". Na TD, więc nawet na moim złomie powinno mu wystarczyć. Wyświetliło się jednak względnie dobrze. Jedyne co zauważyłem, to brak przewodów sieci trakcyjnej.
A, i log się wygenerował pusty, ale tak miałem ostatnio i na exe tmj.
Światło mam takie samo jak K626. Widać stożek na ziemi, ale z kabiny oświetlenie torów jest tak mikre, że mogłoby go nie być.
Coś w kręceniu słońcem się zepsuło. Nigdy nie robi się naprawdę ciemno a o drugiej w nocy pojawia się jutrzenka. Dzień polarny prawie.

Krzysiek626:
Chwila jazdy na TD Około 15 minut i załącznik jak wygląda oświetlenie toru. Wydłużone ładowanie i spadek FPS. Dodatkowo w załączniku log i errors z TD. Jak dotąd nie udało się uruchomić Bałtyku. Doinstalowałem VC2017
ED:
Odpaliłem Kaliską, ale nie dojechałem do końca. W errors i logu pojawiły się tysiącami takie linijki:

--- Kod: ---Bad model: transformation matrix for sub-model "fspot02" imposes geometry scaling (factor: -1.00)
Bad model: transformation matrix for sub-model "fspot01" imposes geometry scaling (factor: -1.00)
Bad model: transformation matrix for sub-model "wspornik" imposes geometry scaling (factor: -1.00)
Bad model: transformation matrix for sub-model "fspot02" imposes geometry scaling (factor: -1.00)

--- Koniec kodu ---
I dalej w tym stylu:

--- Kod: ---Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 16109.200000 0.000000 720.860000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str07" at 16109.200000 0.000000 720.860000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "sr08" at -24578.900000 2.549000 -4299.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "sr08" at -24578.900000 2.549000 -4299.200000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at -23742.900000 0.000000 -4620.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at -23742.900000 0.000000 -4620.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 27883.300000 0.000000 -6652.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 27883.300000 0.000000 -6652.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str02" at 28360.000000 0.000000 -6025.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str02" at 28360.000000 0.000000 -6025.000000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str03" at 29555.100000 0.000000 -3157.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 29565.100000 0.000000 -3156.300000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str05" at 22778.200000 0.000000 -5417.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 22778.200000 0.000000 -5407.500000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 17147.600000 0.000000 322.890000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str06" at 17147.600000 0.000000 322.890000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "" at 16109.200000 0.000000 720.860000
Bad geometry (shape estimation failed) for spline "str07" at 16109.200000 0.000000 720.860000
--- Koniec kodu ---
Dojechałem zaledwie do Bolszewic i ja zobaczyłem co się dzieje w konsoli, to wyszedłem z symulacji. Jedna wcześnie wyłapałem jeszcze dwa błędy, w byku nie mam świateł, tylko jakieś freespoty (załącznik) i oświetlenie terenu jest jakby to napisać - nierealne. O 0.30 niby całkiem ciemno a światło rozstrzelone są na lewo i prawo po okolicznej roślinności. Brak oświetlenia podsypki i terenu (załącznik) Gigabajtowych errors i logów nie ma co wklejać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod