Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - konwersja na C++

<< < (559/637) > >>

tmj:

--- Cytat: mk1991 w 26 Czerwca 2017, 11:48:19 ---Witam. Ja zauważyłem coś innego. Od kiedy pojawiła się możliwość rozdzielenia trąbek na dwa osobne klawisze blokuje się dźwięk syreny pod kiedy jesteśmy zmuszeni zaraz po podaniu RP1 użyć piasecznicy. Dźwięk można zatrzymać ponownie wciskając s. Druga rzecz, nie wszędzie powinna być uruchomiona opcja rozdzielonej syreny. Z tego co wiem, to taka możliwość na pewno występuje na jednostkach EN57, EN71, ED72. Na lokomotywach EU07, ET22 i innych mamy wajchę, która coś takiego uniemożliwia. Uważam, że dobrze by było rozdzielić to jakoś, na przykład w pliku .fiz danego pojazdu w sekcji switches. Jeszcze jedno. W lokomotywie EP09 niema czegoś takiego jak kurek truj drogowy, więc opcja przestawiania tego kurka powinna być nieaktywna.

--- Koniec cytatu ---
Blokowanie dzwieku ma miejsce ze wzgledu na to, jak system operacyjny przekazuje wcisniecia i zwolnienie klawiszy do aplikacji, miedzy innymi dlatego poprzednio bylo tutaj stosowane wymuszone wylaczenie jednego dzwieku przy aktywacji drugiego. Na ta chwile nie ma mozliwosci definiowania elementow wyposazenia takich jak typ przelacznika dzwieku, lub obecnosc zaworu trojdrogowego. Po wprowadzeniu ich bedzie mozna pomyslec o lepszym dopasowaniu konfiguracji do konkretnych typow pojazdow.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, eksportowanie modeli do format e3d nie powinno sie juz rozsypywac w przypadku wystapienia w modelu nieprawidlowych trojkatow

- pseudo-poprawka, symulator powinien (w wiekszosci przypadkow) pracowac od poczatku z normalna predkoscia

- w ramach dyskusji w watku o wymianie ekranow ladowania, oprocz dotychczasowych ekranow z kwadratowych tekstur symulator przyjmuje takze ekrany nieprostokatne. Ekrany skalowane sa do wysokosci okna program, widocznosc (lub nie) bocznych krawedzi zalezy od stosunku proporcji ilustracji do proporcji okna symulatora.

MR6:
Tmj a ta kamera na pauzie?

tmj:
Nie ruszalem na razie, bo to jest raczej trzeciorzedny problem (bierze sie z tego ze ruch kamery w kabinie jest realizowany ze stalym krokiem, by utrzymac ten sam poziom rzucania kamera niezaleznie od FPS, i przy wlaczonej pauzie aktualizacja pozycji kamery nie nastepuje) Zrobie gdy mnie to dostatecznie zirytuje, albo nie bedzie nic pilniejszego na talerzu :d

Krzysiek626:
Przejechałem kilkakrotnie Kaliską na dwóch komputerach, także Bałtyk na 625. Wniosek jest taki, że pamięć jest poprawnie wykorzystywana i brak już jest z tego tytułu wysypów. Brawo. Co ciekawe, bo tu usiadłem ze zdumienia, na intelu I5 12Gb ram i NV720 z WIN10, Kaliska wczytała się w ciągu 2,5 minuty.

--- Kod: ---Created texture object for "dynamic\pkp\en57_v1\dioda_on.dds"
Loading texture data from "dynamic\pkp\en57_v1\dioda_on.dds"
Finished loading 3d model data from "dynamic\pkp\en57_v1\kabina_en57iia.e3d"
Player train init OK Load time: 148 seconds
EVENT LAUNCHED: onstart_kibel_bor_losuj Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: losuj_kibel_bor Eventlauncher cegielski_wjazd_dozwk
EVENT ADDED TO QUEUE: cegielski_wjazd_zwk
--- Koniec kodu ---
Opisywany laptop posiada także kartę zintegrowaną intela, bez problemu obsługuje symulator z nieco niższym FPS niż na NV720.
Wracając do PCeta, na WINXP32 bez problemu ukończyłem Kaliską i nie miałem żadnych kłopotów z wyświetlaniem elementów scenerii (VBO) Tu ciekawostka, bo na żadnym z komputerów nie miałem zaniżonego FPS na starcie symulacji. Może zależy to od lokalnych warunków sprzętowych. Wzrost FPS jest, ale tu trzeba stwierdzić także płynność działania, co nie zawsze miało miejsce nawet przy jego bardzo wysokim poziomie.
Kamera na pauzie, to dość normalna przypadłość. Skoro to pauza to F4 nie powinien działać, prawda? Ale skoro wysadza nas z kabiny to przy powrocie do niej lądujemy na szynach, bo skoro pauza to exe nie pracuje i nie policzy prawidłowej pozycji kamery.
Potwierdzam tą przypadłość. Pytanie czy przy pauzie powinniśmy być wysadzani z kabiny?

tmj:

--- Cytat: Krzysiek626 w 26 Czerwca 2017, 14:35:28 ---Co ciekawe, bo tu usiadłem ze zdumienia, na intelu I5 12Gb ram i NV720 z WIN10, Kaliska wczytała się w ciągu 2,5 minuty.

--- Koniec cytatu ---
Ale to w sensie ze zle czy dobrze :o  bo u mnie Kaliska wczytuje sie 90-120 sekund, w zaleznosci czy to start "na zimno" czy kolejne wczytanie.

Przy wyjsciu z kabiny przez F4 przestawienie kamery na zewnatrz dziala, bo jest obslugiwane przez inna czesc kodu. Tutaj akurat imo jest to korzystne, bo czesto pauza jest wykorzystywana podczas chodzenia po scenerii, i to chyba nie powinno byc blokowane.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod