Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Prosba o stworzenie tutorialu.

<< < (3/4) > >>

Stele:
Czyli chciałbyś, by ktoś napisał edytor grafiki wektorowej z opcją animowania elementów i przypisywania ich pod wartości symulowane, przekształcający to na rastry i generujący kod? Obsługujący to i tak musiałby wymyśleć algorytm wg którego by te animacje działały. Skopiowanie istniejącego kodu i poprzesuwanie pól oraz zmiana obrazków pod inny tabor nie wymaga absolutnie żadnej wiedzy programistycznej, tylko odrobiny pomyślunku. Nawet jakby coś takiego powstało, to kto i po co miałby tego używać? Nie mamy taboru, któremu można by narysować ekrany. Do nowego trzeba wymodelować kabiny i napisać fizyki. Ustawienie animacji w t3d też wymaga ręcznego policzenia parametrów i wpisania ich do mmd, tak samo jak na ekranie.
Moim zdaniem czas napisania przyjaznego programu do rysowania byłby podobny do czasu ręcznego narysowania ekranów do całego taboru eksploatowanego na sieci PKP. Ale ja zawsze robię ręcznie, bo stwierdzam, że będzie to szybsze, niż napisanie programu robiącego to za mnie.

Mariusz1970:
Nie wiem co narzedzie powinno robic, bo nie bawilem sie tym. Wiem, ze obsluga powinna byc o wiele latwiejsza. Moze trzeba pomyslec nad czyms innym...
A nie, chyba jednak bylem w bledzie, teraz mnie olsnilo, przeciez to oczywista oczywistosc, ze latwiej sie tworzylo katalogi w DOSie piszac MKDIR, niz teraz kliknac na ikonke i wybrac z menu stworz nowy folder. Ogolnie teraz te aplikacje sa do bani. Wtedy byla zabawa. Kiedys przykladowo byly zawody na ladne intra i byl limit pamieci, juz nie pamietam, ale jakies pojedyncze kilobajty. Dalo sie to wykonac i bylem pod wrazeniem. Oni tam uzywali wyzszej matematyki. Wtedy jest zabawa, a teraz smartfony i aplikacje pod nie, przedszkolak potrafi obsluzyc to, co wtedy inzynier. A fuj :)
EOT

firleju:
@Benek, tak edytor Ra jest świetlny, jest dokładny, robi prawie wszystko. Ma tylko jedno wielkie ale... nie jest łatwy w obsłudze.
@Mariusz, python jest naprawdę krokiem naprzód, gdyż żeby coś zrobić nie trzeba kompilować nowych wersji exe, aby wprowadzić nową funkcjonalność ekranu. W żadnej znanej mi platformie programistycznej, a już w szczególności do silników gier, skryptów nie pisze się za pomocą generatorów kodu. To już zostało udowodnione, że nie działa wydajnie, to raz. Całkowicie zabija różnorodność rozwiązań, to dwa.

EP08_015:
Dlatego az strach zabierac sie za nowosci bo jedna osoba nie zrobi wszystkiego. Jedna robi model, inna liczy fizyke i wpisy do mmd, jeszcze inna ekran pytona. Nic dziwnego, ze ludzie nie chca sie za nic zabierac. U nas nie jest latwo. Trzeba byc fachowcem i to dosc zdolnym w swojej dziedzinie by tu cokolwiek zrobic.

Mariusz1970:
Firleju, dzieki za kontragrument, tyle, ze nie do konca na temat*1 i nie do konca prawdziwy*2.
1) Ja nie pisalem o silniku gry, tylko badz co badz wspomaganiem tworzenia stosunkowo prostych ekranow.
2) Wydajnosc - o ile wiem pyton jest interperowany w czasie rzeczywistym. Interperowalne jezyki do szybkich nie naleza, co tez zostalo udowodnione :) Zreszta, na te nasze pisane recznie sa narzekania.

Ogolnie, jesli nastawiamy sie na waskie grono osob, pyton moze byc. Jesli na szersze, juz trudniej :) Dodatkowo potwierdziles w stostunku do Rainsteda, to co ja do pytona, wiec czujesz temat :)
Obydwa wspamiale narzedzia :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod