Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Prosba o stworzenie tutorialu.

(1/4) > >>

EP08_015:
Witajcie. Mam ogromna prosbe o stworzenie mozliwie jak najprostszym sposobem, mozliwie lopatologicznie, tutorialu o tematyce ekranow pythonowych. Doslownie krok po kroku na jakims przykladzie. Przy tej okazji wspomniec o tym jakich narzedzi uzywac i w co sie zaopatrzyc jesli chodzi o soft. Sa wakacje, wiec szczerze licze na to, ze chetna osoba opisze wszystko od podstae ze screnami i przykladami. To jest nowe zagadnienie i malo znane. Chcialbym stworzyc taki ekran nie czekajac na gotowe od kogos na potrzeby wlasne. Przy tej okazji zaktualizowalbym panele w em10. A ekran robie do kabiny eu07a.
Pozdrawiam.

Stele:
Policzyłbyś fizykę dla eu07a na podstawie dokumentacji yB? Jako oporowa będzie miała problem z danymi na ekran.
Co do narzędzi, to dowolny edytor tekstowy, najlepiej z opcją kolorowania składni. Osobiście używam do wszystkiego notepada++. Nic więcej nie jest potrzebne. Zero kompilatorów. Kod jest z marszu interpretowany przez eu07.exe i po każdym resecie symulatora widzisz efekty zmian w swoim skrypcie.
Coś zrobię, tylko nie bardzo mam na przykładzie czego. Co robiłem to zrobiłem albo oddałem innym.

EP08_015:
Narazie uzywam fizy traxa z elementami niektorych parametrow dostepnych na wiki. Co do 07a, robie ja na wlasny uzytek. Brak materialow do kabin. Robie z przyslowiowego gowna bata, z materialow dostepnych na necie. A te sa mizernej jakosci. Ale ekran mozna zrobic i wykorzystac w przyszlosci.
http://chomikuj.pl/EP08-015/Maszyna+424+modyfikacje+obecnych+modeli+i+nowe+wlasnej+produkcji/kab07a,5446071550.jpg
  Dodano: 26 Czerwca 2016, 13:08:45 Zalezy mi na tym tutorialu bo chce uzupelnic panele w em10 gdzie sa wyswietlacze predkosci daty kilometrow a takze uzupelnic wyswietlacze w haslerach tych czeskich w ep08-010 i haslerach stosowanych w moich ep07 z dzielonym oknem na pol.
  Dodano: 01 Lipca 2016, 19:27:06 A nie ma jakiegos programu, ktory by rysowal graficznie takie ekrany? Przyznam ze nie ogarniam skryptu.

Stele:
Ja postępowałem następująco:
1. Rysowałem teksturę tła ze zdjęciem ekranów w realistycznych proporcjach i z niej mapowałem submodel w t3d.
2. Zastępowałem zdjęcie zrastrowaną grafiką wektorową. Wektorowo też tworzyłem wszystkie ikonki.
3. Rysowałem skryptem elementy animowane i wklejałem ikonki, współrzędne czerpiąc z podglądu rastra. Niestety wektor i raster mają inny układ współrzędnych i człowiek głupiał momentami. Wektor ma zero w lewym górnym rogu obrazu, raster w lewym dolnym. Python rysuje w takich samych współrzędnych jak raster.

firleju:
Używamy biblioteki pillow (PIL). Cała dokumentacja jakie ma możliwości jest w necie. Stele rysuje wszystko wektorowo za pomocą komend, ale za pewne biblioteka może też ładować ikony zrobione w innych programach (też wektorowe) i skalować jest do odpowiednich rozmiarów. Wtedy jest to kwestia przygotowania odpowiednich plików wejściowych.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod