Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Mapowanie wypukłości, tekstura trawy

<< < (2/4) > >>

Cesky Kretek:
Na IRC-u pisałem, że chciałbym wykorzystać normal mapping (przetestować to rozwiązanie w praktyce, dodając mapę na teksturę podsypki), ale Tolein powiedział, że do tego trzeba coś zaimplementować w exe. Na ile to prawda - nie wiem, więc pomysł odszedł na dalszy plan.

firleju:
Trzeba zaimplementować shadery. Sam shader jest bardzo prosty, tylko trzeba wiedzieć do których elementów go przypiąć.

Ra:

--- Cytat: Cesky Kretek w 25 Lutego 2015, 12:43:47 ---Na IRC-u pisałem, że chciałbym wykorzystać normal mapping (przetestować to rozwiązanie w praktyce, dodając mapę na teksturę podsypki), ale Tolein powiedział, że do tego trzeba coś zaimplementować w exe.
--- Koniec cytatu ---
Zrób to w jakimś programie, który to obsługuje i przygotuj teksturę podsypki oraz wypukłości, to będę mógł to przetestować na EXE. Żeby zaimplementować coś w EXE, muszę albo dostać gotowe materiały wraz z opisem rozwiązania, albo przygotować je sobie sam. A sam wolę robić to, co sam chcę.

Krzysiek626:

--- Cytuj ---A sam wolę robić to, co sam chcę.
--- Koniec cytatu ---
Ja to tak odbieram, jakby ktoś zawłaszczył wspólny autobus, a teraz naprawia tak, aby tylko jemu było wygodnie. To nie będzie popularne, ale wręcz szkodliwe. Musisz zdawać sobie z tego sprawę i mieć mimo wszystko sporą zachętę, do takiego antyspołecznego postępowania.

Cesky Kretek:
Na szybko, mapa zrobiona z tekstury za pomocą pluginu do Photoshopa, nałożona na plane w 3DSie. Nie bawiłem się dokładny render wypukłości, ale idzie to zrobić - trzeba wymodelować coś na wzór kamyczków (dużo uproszczone) i przerobienie z renderu mapy normalnych.
1 - zwykły plane,
2 - mapa zrobiona na szybko z pluginu i nałożona w material_bump,
3 - zmodyfikowana tekstura nałożona w material_bump.

Światło ustawiłem w na boku lewym-górnym, w miarę nisko - imitując światła lokomotywy.

EDIT: GIF podglądowy: http://i.imgur.com/EBtqXjs.gif (3,5 MB)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod