Autor Wątek:  Modyfikacja scenerii TD  (Przeczytany 22606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest23436

  • Gość
Modyfikacja scenerii TD
« dnia: 17 Stycznia 2015, 21:37:27 »
Witam!
Jest to moja pierwsza wiadomość na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Od pewnego czasu zacząłem modyfikować scenerię Tor Doświadczalny. W załączniku załączam screeny mojej modyfikacji. Jeżeli macie jakieś pomysły, aby coś do tej trasy dodać, proszę o odpowiedź.
Jeżeli napisałem wiadomość w złym dziale proszę o przeniesienie.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Stycznia 2015, 21:46:17 »
Nie wiem, czy ta modyfikacja ma jakikolwiek sens, bo z założenia TD ma się wczytywać szybko i zawierać tylko niezbędne funkcjonalnie elementy, więc nie musi ładnie wyglądać, a dodawanie elementów dekoracyjnych przeczy temu.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1348
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Stycznia 2015, 21:46:27 »
Cytuj
Jeżeli macie jakieś pomysły, aby coś do tej trasy dodać, proszę o odpowiedź.
Najlepiej nic. Tor doświadczalny służy jedynie za sprawdzanie działania symulatora lub jego elementów (modeli, pojazdów), zatem musi się szybko uruchamiać, przez co również musi zawierać minimalną liczbę elementów. Jednakże jeżeli ćwiczysz na TD np. właśnie wstawianie modeli, torowiska itd. to właśnie najbardziej odpowiednio wykorzystujesz tą scenerię.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Stycznia 2015, 21:47:44 »
Powtarzanie tekstury benkowej podsypki dobrze dobrałeś? Jakaś taka rozciągnięta się wydaje. Jak czarna krecha cienia wyłazi, to tego urok. Dla powtarzania 4m jest wyjątek mapowania i ustawiane są inne proporcje. Te nowe są pod powtarzanie 4,55m. A jak się bawisz, to możesz przerobić ją pod różne wersje traw, dodać przebijającą podsypkę i omszyć podkłady, bo ta średnio wygląda. Wtedy oprócz ćwiczenia wstawiania dekoracji będziesz miał też coś dla ludu.
Mój kanał youtube

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Stycznia 2015, 22:17:10 »
Może i nic to nie wnosi do TD, ale kolega przynajmniej nabiera wprawy i według mnie, to są jakieś podstawy na przyszłość.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Stycznia 2015, 22:23:30 »
Popieram poprzednika, ale mam też uwagi. Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny? Trochę to bzdurne. TD zresztą powinna pozostać taka, jak jest potrzebna na szybko do testów. Jest kilka scenerii, na których można to i owo poprawić w wyglądzie, wprawiaj się.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Stycznia 2015, 22:37:13 »
A mi się podoba, jakieś urozmaicenie i początkujący może potrenować hamowanie z peronem. Początkujący potrzebuje więcej punktów odniesienia niż, że tak to ujmę, starszy MaSzynowiec. @Stapox, jeżeli mógłbyś umieść załącznik z poprawkami, chętnie zobaczę efekty w "realu".
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Stycznia 2015, 22:43:04 »
Nowy powinien trenować nie na TD, tylko na sceneriach na których jeździ. Obowiązuje znajomość szlaku, więc nie pisz głupot. Dojdzie do tego, że TD wyleci z paczki, amatorzy kolejki piko w kółeczku.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2015, 22:44:10 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Stycznia 2015, 22:58:21 »
To po co jest TD? I nie obrażaj ludzi, bo też mam makietę Piko i nie w kółeczku.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Stycznia 2015, 23:03:37 »
Znaczenie TD zostało napisane kilka razy w tym temacie. Kolejka piko w kółeczko to przenośna. Porównaj ją z pozostałymi sceneriami i zrozumiesz dlaczego.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2015, 23:04:47 wysłana przez Benek »

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Stycznia 2015, 23:06:42 »
Jeżeli już ktoś ruszył TD to mam jeden postulat. Obecny promień łuków nie pozwala na jazdę z prędkością 160km/h, skład przy tej szybkości się wykoleja. TD powinien z założenia służyć też do testów taboru, ale jak tu poznawać i wykorzystać potencjał EP09, skoro na łukach i tak muszę zwolnić do 120? Przy symulacji ciężkiego rozruchu osiągnięcie 160km/h jest prawie niewykonalne.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Stycznia 2015, 23:12:07 »
TD służy do szybkiego obejrzenia taboru, obecnie również można sprawdzić reakcję na sygnały oraz działanie SHP. Można by tam dostawić perony (kiedyś @popatrz dawał pociąg jeżdżący wahadłowo, ale nie wszystko skopiowałem), natomiast roślinność jest zbędna.

Co do poprawiania estetyki scenerii, to proponowałbym powstawiać budynki i roślinność na scenerii edukacyjnej, która jest nieco rozbudowaną wersją TD. Załączony tam jest plik SCN z 2012, pewnie mam gdzieś nowszą wersję (inny profil pionowy, inaczej naliczony kilometraż). Na dopracowanie w zakresie roślinności i budynków czekają też Mydelniczka i Tarniowo2 — gdzie tory są doprowadzone do stanu maksymalnej poprawności. Ewentualnie, do ulepszenia wizualnego jest stacja Gorlice Zagórzany, gdzie trzeba powstawiać drzewa i budynki, sugerując się zdjęciami. Tam mogę obecnie dorobić teren z NMT100, ale zmieni to jedynie pozycję pionową dostawionych obiektów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Stycznia 2015, 23:13:29 »
Też mam makietę, w kółeczko nawet. Nie sądzę, abym chciał siebie obrazić, ani Ciebie @goofy212. Dobry postulat ze zwiększeniem V max. Do tej pory, robiłem to w debug mode.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Stycznia 2015, 05:34:19 »
Moim zdaniem, niech sobie kolega upieksza scenerie jak chce. Zalozenia scenerii TD napisali koledzy, ale zalozenia mozna zmienic ;) Mozna tez upiekszacze wrzucic do osobnego pliku, a w glownym pliku TD na zyczenie remowac prace kolegi. Mnie kompletnie to nie przeszkadza i zycze powodzenia.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Stycznia 2015, 11:19:55 »
Cytuj
Obecny promień łuków nie pozwala na jazdę z prędkością 160km/h

Proponuję wydłużyć proste odcinki trasy. Będzie dłuższa pętla, ale i będzie się gdzie "rozbujać".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Stycznia 2015, 11:25:45 »
To na łuku nie można się rozbujać?

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Stycznia 2015, 11:36:39 »
Na większości polskich łuków? Nie. Po co kombinować z naprawianiem łuków, skoro prostszym rozwiązaniem było by wydłużenie prostych?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Stycznia 2015, 12:16:00 »
Twoje rozumowanie jest bez sensu. Rozpędzić można się na prostej i na łuku także. Nie rozmawiamy o większości polskich łuków, tylko o TD. No dobrze jedno z głowy, teraz po kij rozpędzić się na prostej, kiedy na łuku wypadniemy z toru? Mamy hamować? Poprawić należy przechyłkę, ale tu zbyt ciasny łuk i nie będzie to naturalne, lub zwiększyć promień łuku i zrobić prawidłowe przechyłki.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2015, 12:20:36 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Stycznia 2015, 12:20:36 »
Na większości polskich łuków? Nie. Po co kombinować z naprawianiem łuków, skoro prostszym rozwiązaniem było by wydłużenie prostych?
Podaj długość prostej, na której będzie możliwe rozpędzenie EP09 wraz z 14 wagonami do prędkości 160 km/h i wykonanie hamowania do zatrzymania pierwszym stopniem hamowania.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

guest23436

  • Gość
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Stycznia 2015, 14:45:35 »
Nie wiem czy dobrze wam to wytłumaczyłem, TD może zostać jak była, ale ta modyfikacja będzie działać jako osobna sceneria. Jeszcze jej nie udostępniam, ponieważ pozostały mi jeszcze do wykonania eventy dotyczące semaforów (do końca nie wiem jak to zrobić aby dany sygnał wyświetlał się o danej godzinie) i dokończyć tor na którym stoi ST45(ewentualnie wstawić tam kozioł) . Jeżeli ktoś by mógł, proszę o wytłumaczenie mi jak do scenerii dodać drogę i ewentualnie jak dodać pojazdy po niej jeżdżące. Jestem dość początkujący w te klocki. Nie będę wydłużał odcinków prostych na scenerii tak jak to zaproponował @PanMechanik.
Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny?
Pomodernizacyjny peron, który udostępnił @Macius5991, wstawiłem dlatego, że na wielu polskich szlakach już takie spotkamy. Chciałbym aby początkujący użytkownicy Maszyny mogli zobaczyć, że w Maszynie też są nowe perony.
Dodałem też trawę na torze, na którym stoi ST45 wraz z cysternami, ponieważ jest to tor nieużywany i przez lata zarastał trawą. Proszę również o wyrozumiałość, ponieważ całą trasę edytuje w notepad++.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Stycznia 2015, 15:45:19 »
Gratuluję cierpliwości i wytrwałości, jednakże mogłeś wspomóc się rainsted lub gmaxem. Drogi w maszynie mają podobne wpisy jak tory (układa się je tak samo i wstawianie samochodów jest analogiczne jak pociągów). Przydatny będzie event generator znajdujący się w folderze programy na użytek symulatora.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Stycznia 2015, 15:49:24 »
Drogę dodajesz tak samo jak tory.
node widoczność 0 nazwa track road długość szerokość tarcie powtarzanie_dźwięku nacisk_dopuszczalny uszkodzenia środowisko widoczność
tex_jezdni powtarzanie_tekstur tex_pobocza wysokość_pochylenia szerokość_górnej_podstawy szerokość_pochylenia (ostatnie możesz podać jako -wysokość_chodnika szerokość_lewego_chodnika szerokość_prawego_chodnika)
P1 roll1
C1
C2
P2 roll2
promień_minimalny(relikt)
endtrack

Skrzyżowanie robisz wpisując zamiast road cross i wstawiając przed endtrackiem współrzędne drugiej drogi. Jeśli się przecinają, wyjdzie X, jeśli droga druga jest łukiem i P1 obu się pokrywają, wyjdzie T.

Samochody wstawiasz tak samo jak pociągi przez trainset albo luzem jako node dynamic. Wtedy:
node -1 0 nazwa dynamic ścieżka_do_folderu_auta none nazwa_mmd nazwa_drogi przesunięcie_w_tył_względem_P1 obsada vel0 0 enddynamic
Wyzwalacze czasowe tworzysz poprzez eventlaucher uruchamiany o danej godzinie lub cyklicznie, w zależności od oczekiwanego rezultatu. Tu masz składnię
Przykłady i bardziej przystępne opisy możesz znaleźć w dokumentacji event generatora @SKP dołączonego do paczki. Wszelkie trajektorie (tory/drogi) sugeruję kłaść w edytorze RSF rainsteda.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Stycznia 2015, 16:35:23 »
Taki nowy peron, podsypka i trawa obrasta szyny?
Pomodernizacyjny peron, który udostępnił @Macius5991, wstawiłem dlatego, że na wielu polskich szlakach już takie spotkamy.....Dodałem też trawę na torze, na którym stoi ST45 wraz z cysternami, ponieważ jest to tor nieużywany i przez lata zarastał trawą.
Chodzi mi o trawę, na torze przy samym peronie z nową podsypką. Jedna szyna jest niepotrzebnie zarośnięta i rzuca się w oczy. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=26511.0;attach=77314;image
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2015, 16:36:46 wysłana przez Krzysiek626 »

guest23436

  • Gość
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Stycznia 2015, 16:39:23 »
@Krzysiek626 - poprawie to. Poszukuję osoby, która pomogłaby mi dokończyć modernizacji tej scenerii. Ktoś chętny?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Stycznia 2015, 16:51:32 »
Proponuję Ci zająć się modernizacją jakiejś innej scenerii, która rzeczywiście tego wymaga. Chyba w najgorszym stanie są Moczniki. Na pewno użytkownicy będą Ci bardziej wdzięczni, jeśli zajmiesz się nimi, niż gdybyś zrobił perełkę z TD.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Stycznia 2015, 16:53:29 »
Ewentualnie odświeżyć starą, niewielką scenerię, na przykład Bochnię.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Stycznia 2015, 17:02:20 »
Moczniki to kał. Domki im nie pomogą. Z pustyń w PC lepiej dekorować Krzyżową, bo nad Drawinowem Ra coś planuje kiedyś siadać.
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Stycznia 2015, 17:07:11 »
Coś w tym jest. Ale Moczniki mają status scenerii o dużym znaczeniu historycznym, dlatego skoro i tak mają być w paczce, to mogłyby zostać odświeżone. Można też odświeżyć jakąś starą scenerię, tak jak Benek powiedział. A jest ich dużo: Bochnia, SDR, Jelitkowo, Krewetkowo - to tylko przykłady. Ale na pewno każdy wybór będzie lepszy niż TD.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline dodulec

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 166
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Stycznia 2015, 21:07:19 »
Powiem tak, bo wszyscy się będą pytać, bardzo trudno zrobić scenariusz na TD. Dlaczego? Bo jest po prostu nudna! Ta sceneria jest co najwyżej na wahadło, wiele na niej nie da się zrobić. Powiedz najpierw, jak ten scenariusz chcesz zrobić, jaki masz plan, o ile go robisz.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Modyfikacja scenerii TD
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Stycznia 2015, 12:11:01 »
Albo połączyć ze dwie małe scenerie z wyżej wymienionych i ewentualnie dodać coś od siebie, scenerie są tu http://eu07.pl/download/scenerie/.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.