Autor Wątek:  Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza  (Przeczytany 10398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« dnia: 09 Czerwca 2012, 14:45:17 »
Kiedyś, kilka lat temu rozpocząłem projekt, do którego chciałbym wrócić. Rzecz polegała na rozbudowaniu scenerii ND - obecnie już chyba nieco zapomnianej. Odgrzebałem stare pliki, ale nie chcą chodzić na najnowszej paczce całościowej. Dlatego proszę o pomoc, gdzie leży błąd? No i oczywiście o opinie, czy rzeczywiście taka rzecz cieszyłaby się popularnością?
Piotpal

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Czerwca 2012, 14:56:55 »
Sprawdź czy to co jest wstawione znajduje się w nowej paczce.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Czerwca 2012, 15:40:55 »
Generalnie odpala się, są problemy z teksturami i pojazdami wpisanymi do scenerii. ND pamiętam, był czas że całymi dniami podnosiłem i opuszczałem ramiona semaforów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Czerwca 2012, 15:55:50 »
Do poprawienia by była większość rozjazdów, bo tak się nie buduje stacji...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Czerwca 2012, 16:00:33 »
Do poprawienia by była większość rozjazdów, bo tak się nie buduje stacji...
To się odnosi do większości scenerii w PC.:]

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Czerwca 2012, 17:07:28 »
Do poprawienia by była większość rozjazdów, bo tak się nie buduje stacji...
Chodzi Ci o projekt stacji czy o kanciaste flexy?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Czerwca 2012, 18:51:44 »
O kąt ustawienia rozjazdów. Jak się odbija w bok np. lewo, to powinien być tor prosto i rozjazdy w prawo na tory dodatkowe. A tu się odbija np. w lewo a potem jest łuk w prawo do równoległości z torem głównym i znów się odbija w lewo na rozjeździe. Widać to na obrazku, który załączył Krzysiek.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Czerwca 2012, 18:57:23 »
Do poprawienia by była większość rozjazdów, bo tak się nie buduje stacji...
To się odnosi do większości scenerii w PC.:]

Dokładnie, wtedy by tylko scenerie realistyczne zostały w PC, bo większość układów jest nieco dziwna... Szczególnie np. Drawinowo, gdzie semafor SBL stoi jeszcze w stacji :| (albo Krzyżowa)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Czerwca 2012, 19:12:41 »
Szczególnie np. Drawinowo, gdzie semafor SBL stoi jeszcze w stacji
A to takie niespotykane?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Czerwca 2012, 19:24:33 »
Do poprawienia by była większość rozjazdów, bo tak się nie buduje stacji...
To się odnosi do większości scenerii w PC.:]

Dokładnie, wtedy by tylko scenerie realistyczne zostały w PC, bo większość układów jest nieco dziwna... Szczególnie np. Drawinowo, gdzie semafor SBL stoi jeszcze w stacji :| (albo Krzyżowa)
Przykład http://semaforek.pl/wiki/index.php/Warszawa_Wile%C5%84ska_Marki
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Czerwca 2012, 19:27:35 »
I nie tylko - WWO, Kraków Płaszów...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Czerwca 2012, 19:31:45 »
Krzyżowa czy inne scenerie fikcyjne nijak się mają do instrukcji dotyczących budowy stacji, w szczególności układy torowe. Duża część z nich opiera się na schemacie z załącznika lub ma układy takie, jak napisał @Ra. Moim zdaniem nie ma sensu przystosowywać takich scenerii do nowych paczek. Chyba, że byłoby to związane z modyfikacją układów torowych, położenia semaforów i wskaźników, poprawieniem rozstawu torów, dodaniem prawidłowych przechyłek itp.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2012, 19:33:03 wysłana przez szczawik »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Czerwca 2012, 20:09:38 »
W załączniku to prawie Łódź Fabryczna. Bardzo podobny układ torów. Trzeba pamiętać że dzisiejszy standard kilkadziesiąt lat temu nie obowiązywał.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Czerwca 2012, 20:27:18 »
Tory w Gorlicach Zagórzany robiłem przy pomocy Jet'a - to było dawno temu, a układ torowy zrobiłem w miarę posiadanych danych. Jeżeli dobrze się orientuję, do tej pory brak w sieci schematu tej stacji.
Piotpal

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Czerwca 2012, 20:44:05 »
Cytuj
W załączniku to prawie Łódź Fabryczna.
No niezbyt, moim zdaniem.:) Chyba jedyne podobieństwo to to, że część torów peronowych zbiega się w jeden.
Co zaś do tego obrazka ze scenerią, to oprócz błędów konstrukcyjnych dochodzi po prostu nieodpowiednie budowanie samego układu, a przynajmniej te łuki. Szkoda, że nie ma zdjęcia satelitarnego stacji w jako takiej jakości, dałoby wtedy rozeznać się w budowie i poprawić błędy.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Czerwca 2012, 21:39:23 »
I nie tylko - WWO, Kraków Płaszów...

No fakt, w KP są na równi z wjazdami od strony KG.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2012, 21:43:46 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Czerwca 2012, 22:24:05 »
Mały cytat, który wyjaśnia ogólnie o co z tym chodzi (niezależnie od typu SBL):

Cytat: Uniwersalna samoczynna blokada liniowa typu IZB 111
1.3 Powiązanie z semaforem wjazdowym na szlak

W blokadzie uniwersalnej są dwie wersje uzależniania wskazań semaforów
stacyjnych wyjazdowych z pierwszym semaforem blokady. W wersji pierwszej
semafor wyjazdowy jest jednocześnie pierwszym semaforem blokady
samoczynnej. Wersja ta została przyjęta jako zasadnicza do stosowania na
PKP. W wersji drugiej na początku szlaku na wysokości semafora wjazdowego
jest ustawiony SEMAFOR WJAZDOWY NA SZLAK, który ze względu na przekazywane
sygnały odpowiada semaforowi odstępowemu, ale jest sterowany i zasilany ze
stacji, a więc nie wymaga szafy torowej. Przy sygnalizacji czterostawnej -
przewidywanej między innymi dla linii przystosowanych do prowadzenia ruchu
z dużymi prędkościami - należy unikać stosowania semafora wjazdowego na
szlak.
Zależności między urządzeniami stacyjnymi a blokadą są wykonywane według
następujących zasad.
Jeżeli semafor wyjazdowy jest jednocześnie semaforem osłaniającym pierwszy
odstęp blokowy za stacją (wersja pierwsza), to odległość między tym
semaforem a pierwszym semaforem odstępowym musi być większa niż droga
hamowania pociągu. Wskazania na semaforze wyjazdowym zależą od stanu
zajętości odcinka za tym semaforem oraz od wskazań pierwszego semafora
odstępowego. Na semaforze wyjazdowym może być podany sygnał zezwalający
(światło pomarańczowe) na wyjazd tylko wówczas, gdy jeden odstęp za stacją
jest wolny.
W blokadzie trzystawnej  światło zielone na semaforze wyjazdowym
ustawionym przy torze głównym zasadniczym może być podane wówczas, gdy dwa
odstępy blokowe są wolne i gdy pierwszy semafor odstępowy wskazuje
co najmniej światło pomarańczowe.
W wersji drugiej istotna rolę dla wskazań semafora wyjazdowego odgrywa
usytuowanie semafora wjazdowego na szlak względem semafora wyjazdowego.
Jeżeli odległość ta wynosi co najmniej 1000 m, to semafor wjazdowy na
szlak pod względem na przekazywane sygnały zachowuje się jak pierwszy
semafor odstępowy blokady. W przypadku odległości mniejszej niż 1000 m
warunkiem podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest
wyświetlanie przez semafor wjazdowy na szlak co najmniej światła
pomarańczowego.

Semaforem wjazdowym na szlak może być zarówno semafor samoczynny, jak i półsamoczynny.
« Ostatnia zmiana: 09 Czerwca 2012, 22:26:25 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Gorlice Zagórzany - powrót do scenariusza
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Lipca 2012, 21:25:04 »
Obróciłem scenerię tak, aby pasowała do mapy i przeniosłem do pliku RSF. Na chwilę obecną:
- Gorlice Zagórzany - ułożone tory, perony, ustawione bramki, wstępnie rozstawione wysięgniki
- Wola Łużańska - wstępnie ułożone tory (wschodnia głowica)
- Libusza CPN - zaczęta bocznica
- ułożony szlak i niweleta od Woli Łużańskiej do Libuszy (słupki hektometrowe)

Na stacji Zagórzany do przejrzenia są wysięgniki (ustawienie długi/krótki), ustalić też trzeba, które słupy są kotwiące i pozmieniać przypisany INC. Do przejrzenia są sygnalizatory, bo nie ze wszystkimi trafiłem. Przydało by się przeorganizować budynki, dosadzić trochę drzew. Część prac można wykonać na podstawie zdjęć i filmów (co najmniej dwa znalazłem). Ja nie mam więcej czasu i cierpliwości, a myślę że można by dosyć szybko udostępnić tę stację do scenariuszy manewrowych albo sterowania ruchem.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2012, 19:15:02 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni