Autor Wątek:  SKP - dyskusja o scenerii  (Przeczytany 50477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 487
SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 27 Grudnia 2014, 01:34:33 »
Opublikowana została nowa sceneria (autor: @SKP), sceneria w wersji niedokończonej, zawierającej błędy. W tym wątku zgłaszać można wszelkiego rodzaju problemy / wątpliwości, oraz przede wszystkim wrzucać propozycje poprawek, które należy dokonać.
Do pobrania scenerii: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.msg393832.html#msg393832

Linki do paczek z poprawkami, które są w tym wątku - są to paczki, których poprawne działanie potwierdza jedynie ich autor

@Tomnord15 http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_DDS_poprawiona.7z - paczka tekstur DDS, może polepszyć sytuację z FPS na słabszych sprzętach
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2014, 15:25:25 wysłana przez macius5991 »
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2014, 11:57:57 »
Właśnie odpaliłem, i są delikatne problemy z niektórymi elementami terenu na stacji Jawor.
Moja karta graficzna - Radeon 7770.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:09:04 »
Wrzuć plik errors.txt.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SKP - dyskusja o scenerii. Pomocy !
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:11:09 »
A ja nie wiem jak to odpalić. mogę prosić o pomoc. Rozpakowałem plik. Odpaliłem RAINSTED i nie ma tam SKP a chyba powinno być, chyba że się mylę. Gdzie szukac ?

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:13:16 »
Pod scenerią quarkmce.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5876
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 389
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:29:32 »
@PiterCC, masz siedzieć w kabinie i eventualnie z niej wyjść, aby poprzestawiać zwrotki, a i to o ile przewiduje scenariusz. A Ty co robisz? Łazisz po scenerii i szukasz dziury w całym. Czytałeś co napisał macius5991? Możesz dołączyć do poprawiania scenerii, jeśli potrafisz lepiej ją skleić.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3861
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 619
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:32:11 »
@PiterCC wygląda, że masz jakieś braki w teksturach. No i errors by się przydał, bo bez tego to sobie można z fusów wróżyć.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 12:36:11 wysłana przez matek123 »

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:34:31 »
I dlatego proszę o errors, żeby zobaczyć co jest źle. A co do reszty screenów (te roślinki lewitujące) to zgodzę się z Krzyśkiem.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1431
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:35:37 »
Jak komuś się nudzi, a nie ogarnia ważniejszych elementów, to trzeba pospawać teren do jednego mesha. Pod torami jest składany na zakładkę. ;) Przy okazji może połatać inne dziury.
Mój kanał youtube

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Grudnia 2014, 12:58:31 »
Nie mam w folderze Maszyny żadnego errors.txt , wrzuciłem scenerię na czystą kopię folderu symulatora. Wiem, że to beta przecież jest.
A latałem po scenerii żeby podziwiać kunszt wykonania :)
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 12:59:54 wysłana przez PiterCC »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3998
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 179
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Grudnia 2014, 13:05:31 »
Po wypakowaniu czystej paczki i instalacji wszystkich pathy z podmiana plikow i na końcu tej scenerii, wszystko działa prawidłowo i nie stwierdzam zadnych brakow w plikach tekstur.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Grudnia 2014, 13:08:11 »
Piter, sprawdź jeszcze w Rainsted w zakładce "Ustawienia" czy masz włączoną opcję "Zapisywanie przebiegu symulacji w log.txt". Jeżeli masz to zaznaczone, to log na pewno jest w głównym folderze Symulatora. Jeżeli nie masz tego zaznaczone, to zaznacz i wystarczy, że załadujesz scenerię i od razu ją wyłączysz. Log na pewno się wygeneruje. Natomiast errors - widzę, że korzystasz z dawnej wersji Rainsted (jest napis direction, a w nowych wersjach mamy azymuth). Z tego powodu może nie wygenerować errors. Jeżeli go nie będzie, to daj chociaż log. Może z tego coś się wyciągnie.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 13:46:01 wysłana przez Maciej »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 851
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Grudnia 2014, 13:47:56 »
Po wypakowaniu czystej paczki i instalacji wszystkich pathy z podmiana plikow i na końcu tej scenerii, wszystko działa prawidłowo i nie stwierdzam zadnych brakow w plikach tekstur.
Potwierdzam.

Offline Lokomotywownia

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
    • Lokomotywownia
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Grudnia 2014, 13:59:27 »
Pod scenerią quarkmce mam Tarniowo.

Pod scenerią quarkmce.
Gdzie szukać i gdzie wrzucić plik errors.txt. Sorki ale w niektórych sprawach jestem zielony i chodze jak dziecko we mgle.

Wrzuć plik errors.txt.

A ja nie wiem jak to odpalić. mogę prosić o pomoc. Rozpakowałem plik. Odpaliłem RAINSTED i nie ma tam SKP a chyba powinno być, chyba że się mylę. Gdzie szukac ?

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 851
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:02:46 »
Panie zrób pan screena ekranu Rainsted z listą scenerii wszystkich i zapodaj tutaj jako załącznik.
Plik errors.txt masz w katalogu głównym Maszyny pod nazwą "ERRORS". Już dobitniej się nie da.
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 14:10:12 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline greg86

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:10:31 »
P.O. Grzegorzów - Nie zdążyłem się jeszcze dobrze zatrzymać, a już mi gwiżdżą odjazd.
No i w drodze do Szczawianów nie odzywa się czuwak.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:10:44 »
Zdanie odnośnie errors kierowałem do PiteraCC. Jeżeli nie masz scenerii, to spróbuj jeszcze raz wypakować pliki do głównego folderu Maszyny. U mnie Rainsted wygląda ze scenerią jak w załączniku. Scenerię SKP zaznaczyłem strzałką.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1431
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:23:38 »
Odjazd przywiążę do rozkładów a te do W4. Nie będzie sposobu by gwizdał przed czasem. ;) SRK ulegnie przebudowaniu gdy dostanę raport ekspercki co jest źle. Braki w shp mam nadzieję też wylistuje.
Mój kanał youtube

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 750
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:32:21 »
Rozumiem, że scenerię SKP ("Sceneria przystosowana do MaSzyny 08.13") można zainstalować pod 10.14? Pytam, bo na początku instalacji pierwsze pliki chciały zastąpić nowsze, które mam w 10.14. Póki co wstrzymałem po kilku sekundach instalację.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:34:45 »
Tak. Jest przystosowana. Ja zastąpiłem te pliki. Wszystko mam dobrze. Instaluj, nic się nie stanie.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Grudnia 2014, 14:47:12 »
Faktycznie, problem może być w tym że zainstalowałem scenerię na czystą paczkę 08.2013.
Oto log, errors.txt brak.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Grudnia 2014, 15:05:27 »
W logu nic podejrzanego nie widzę. Spróbuj załadować scenerię jeszcze raz. Jeżeli nadal będą takie "dziury" w Jaworze, to wejdź w główny folder Maszyny, folder textures i sprawdź czy w tym folderze jest plik: ziemia_git.tga. Jeżeli nie, to pobierz i wypakuj scenerię jeszcze raz.

Offline AK2012

  • Wiadomości: 387
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 134
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Grudnia 2014, 15:39:02 »
Dwie sprawy.
1. Na szlaku nie ma wskaźników W6a
2. Gdzie mam się zatrzymać? Tu: (1), czy tu: (2)?
Ogólnie trasa jest naprawdę dobra i starannie wykonana.

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Grudnia 2014, 15:46:01 »
W zależności od długości składu. Wiele osób mówiło mi o tym, że jest za dużo wskaźników W4, ale nie jest to prawda. Na stacji Jawor (tej prawdziwej) przy jednym torze w jednym kierunku są po 2, a na jednym chyba nawet 3 wskaźniki W4. Nie wiem dlaczego, ale pewnie ma to jakiś sens. Bo owszem, zdarzało się, że wandale coś ukradną, ale żeby dostawiali?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:38:23 »
Nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości, ale moim zdaniem jest na to takie wyjaśnienie: na czystym peronie (tym odnowionym) zatrzymują się pociągi krótsze (np. szynobusy), a do tych drugich wskaźników (na peronie zarośniętym) dojeżdżają pociągi dłuższe, tak aby wszystkie wagony się zmieściły.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 750
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 195
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:39:43 »
Przejechałem scenerię i uważam, że jest ciekawa. Miałem problemy z fps (15-30), ale mam GeForce 8600 GT 512 MB.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online Tomnord15

  • Wiadomości: 543
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:42:50 »
Czy mogę skonwertować pliki tekstur scenerii do dds, żeby wydajność była lepsza?
T.N

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 487
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:50:46 »
Czy mogę skonwertować pliki tekstur scenerii do dds, żeby wydajność była lepsza?
Dokładnie tak jak mówisz, tekstury w tej scenerii są w TGA, konwert do DDS powinien nieco polepszyć sprawę na słabszych sprzętach. Poniżej wstawiam link do poradnika tworzenia tekstur DDS (konwert TGA -> DDS) za pomocą PaintNET. Jeżeli ktoś chce się podjąć tego, to może przygotować paczkę tekstur po skonwertowaniu i wstawić tutaj.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html

Cytuj
Opublikowana została nowa sceneria (autor: @SKP), sceneria w wersji niedokończonej, zawierającej błędy. W tym wątku zgłaszać można wszelkiego rodzaju problemy / wątpliwości, oraz przede wszystkim wrzucać propozycje poprawek, które należy dokonać.

  Dodano: 27 Grudnia 2014, 16:54:06
Przy okazji - przygotowałem instalator Rainsted do paczki ze scenerią: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.msg393888.html#msg393888 . Czy ktoś ma z nim problemy (np.: nie pobiera wszystkich plików)?
« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2014, 16:54:06 wysłana przez macius5991 »
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 10 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Grudnia 2014, 16:55:16 »
Nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości, ale moim zdaniem jest na to takie wyjaśnienie: na czystym peronie (tym odnowionym) zatrzymują się pociągi krótsze (np. szynobusy), a do tych drugich wskaźników (na peronie zarośniętym) dojeżdżają pociągi dłuższe, tak aby wszystkie wagony się zmieściły.
W rzeczywistości wtedy ustawia się wskaźnik W 32 z odpowiednią liczbą metrów.

Offline Maciej

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 178
Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Grudnia 2014, 17:03:11 »
Mówiąc "nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości" miałem na myśli, że nie wiem czy na pewno jest tak jak wyjaśniłem ze wskaźnikami W4, ale mniejsza z tym.