- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 01:34:33

Tytuł: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 01:34:33
Opublikowana została nowa sceneria (autor: @SKP), sceneria w wersji niedokończonej, zawierającej błędy. W tym wątku zgłaszać można wszelkiego rodzaju problemy / wątpliwości, oraz przede wszystkim wrzucać propozycje poprawek, które należy dokonać.
Do pobrania scenerii: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.msg393832.html#msg393832

Linki do paczek z poprawkami, które są w tym wątku - są to paczki, których poprawne działanie potwierdza jedynie ich autor

@Tomnord15 http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_DDS_poprawiona.7z - paczka tekstur DDS, może polepszyć sytuację z FPS na słabszych sprzętach
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 27 Grudnia 2014, 11:57:57
Właśnie odpaliłem, i są delikatne problemy z niektórymi elementami terenu na stacji Jawor.
Moja karta graficzna - Radeon 7770.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 12:09:04
Wrzuć plik errors.txt.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii. Pomocy !
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 27 Grudnia 2014, 12:11:09
A ja nie wiem jak to odpalić. mogę prosić o pomoc. Rozpakowałem plik. Odpaliłem RAINSTED i nie ma tam SKP a chyba powinno być, chyba że się mylę. Gdzie szukac ?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 12:13:16
Pod scenerią quarkmce.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Grudnia 2014, 12:29:32
@PiterCC, masz siedzieć w kabinie i eventualnie z niej wyjść, aby poprzestawiać zwrotki, a i to o ile przewiduje scenariusz. A Ty co robisz? Łazisz po scenerii i szukasz dziury w całym. Czytałeś co napisał macius5991? Możesz dołączyć do poprawiania scenerii, jeśli potrafisz lepiej ją skleić.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Grudnia 2014, 12:32:11
@PiterCC wygląda, że masz jakieś braki w teksturach. No i errors by się przydał, bo bez tego to sobie można z fusów wróżyć.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 12:34:31
I dlatego proszę o errors, żeby zobaczyć co jest źle. A co do reszty screenów (te roślinki lewitujące) to zgodzę się z Krzyśkiem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Grudnia 2014, 12:35:37
Jak komuś się nudzi, a nie ogarnia ważniejszych elementów, to trzeba pospawać teren do jednego mesha. Pod torami jest składany na zakładkę. ;) Przy okazji może połatać inne dziury.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 27 Grudnia 2014, 12:58:31
Nie mam w folderze Maszyny żadnego errors.txt , wrzuciłem scenerię na czystą kopię folderu symulatora. Wiem, że to beta przecież jest.
A latałem po scenerii żeby podziwiać kunszt wykonania :)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 27 Grudnia 2014, 13:05:31
Po wypakowaniu czystej paczki i instalacji wszystkich pathy z podmiana plikow i na końcu tej scenerii, wszystko działa prawidłowo i nie stwierdzam zadnych brakow w plikach tekstur.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 13:08:11
Piter, sprawdź jeszcze w Rainsted w zakładce "Ustawienia" czy masz włączoną opcję "Zapisywanie przebiegu symulacji w log.txt". Jeżeli masz to zaznaczone, to log na pewno jest w głównym folderze Symulatora. Jeżeli nie masz tego zaznaczone, to zaznacz i wystarczy, że załadujesz scenerię i od razu ją wyłączysz. Log na pewno się wygeneruje. Natomiast errors - widzę, że korzystasz z dawnej wersji Rainsted (jest napis direction, a w nowych wersjach mamy azymuth). Z tego powodu może nie wygenerować errors. Jeżeli go nie będzie, to daj chociaż log. Może z tego coś się wyciągnie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 27 Grudnia 2014, 13:47:56
Po wypakowaniu czystej paczki i instalacji wszystkich pathy z podmiana plikow i na końcu tej scenerii, wszystko działa prawidłowo i nie stwierdzam zadnych brakow w plikach tekstur.
Potwierdzam.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 27 Grudnia 2014, 13:59:27
Pod scenerią quarkmce mam Tarniowo.

Pod scenerią quarkmce.
Gdzie szukać i gdzie wrzucić plik errors.txt. Sorki ale w niektórych sprawach jestem zielony i chodze jak dziecko we mgle.

Wrzuć plik errors.txt.

A ja nie wiem jak to odpalić. mogę prosić o pomoc. Rozpakowałem plik. Odpaliłem RAINSTED i nie ma tam SKP a chyba powinno być, chyba że się mylę. Gdzie szukac ?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 27 Grudnia 2014, 14:02:46
Panie zrób pan screena ekranu Rainsted z listą scenerii wszystkich i zapodaj tutaj jako załącznik.
Plik errors.txt masz w katalogu głównym Maszyny pod nazwą "ERRORS". Już dobitniej się nie da.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 27 Grudnia 2014, 14:10:31
P.O. Grzegorzów - Nie zdążyłem się jeszcze dobrze zatrzymać, a już mi gwiżdżą odjazd.
No i w drodze do Szczawianów nie odzywa się czuwak.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 14:10:44
Zdanie odnośnie errors kierowałem do PiteraCC. Jeżeli nie masz scenerii, to spróbuj jeszcze raz wypakować pliki do głównego folderu Maszyny. U mnie Rainsted wygląda ze scenerią jak w załączniku. Scenerię SKP zaznaczyłem strzałką.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Grudnia 2014, 14:23:38
Odjazd przywiążę do rozkładów a te do W4. Nie będzie sposobu by gwizdał przed czasem. ;) SRK ulegnie przebudowaniu gdy dostanę raport ekspercki co jest źle. Braki w shp mam nadzieję też wylistuje.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2014, 14:32:21
Rozumiem, że scenerię SKP ("Sceneria przystosowana do MaSzyny 08.13") można zainstalować pod 10.14? Pytam, bo na początku instalacji pierwsze pliki chciały zastąpić nowsze, które mam w 10.14. Póki co wstrzymałem po kilku sekundach instalację.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 14:34:45
Tak. Jest przystosowana. Ja zastąpiłem te pliki. Wszystko mam dobrze. Instaluj, nic się nie stanie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 27 Grudnia 2014, 14:47:12
Faktycznie, problem może być w tym że zainstalowałem scenerię na czystą paczkę 08.2013.
Oto log, errors.txt brak.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 15:05:27
W logu nic podejrzanego nie widzę. Spróbuj załadować scenerię jeszcze raz. Jeżeli nadal będą takie "dziury" w Jaworze, to wejdź w główny folder Maszyny, folder textures i sprawdź czy w tym folderze jest plik: ziemia_git.tga. Jeżeli nie, to pobierz i wypakuj scenerię jeszcze raz.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: AK2012 w 27 Grudnia 2014, 15:39:02
Dwie sprawy.
1. Na szlaku nie ma wskaźników W6a
2. Gdzie mam się zatrzymać? Tu: (1), czy tu: (2)?
Ogólnie trasa jest naprawdę dobra i starannie wykonana.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 27 Grudnia 2014, 15:46:01
W zależności od długości składu. Wiele osób mówiło mi o tym, że jest za dużo wskaźników W4, ale nie jest to prawda. Na stacji Jawor (tej prawdziwej) przy jednym torze w jednym kierunku są po 2, a na jednym chyba nawet 3 wskaźniki W4. Nie wiem dlaczego, ale pewnie ma to jakiś sens. Bo owszem, zdarzało się, że wandale coś ukradną, ale żeby dostawiali?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 16:38:23
Nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości, ale moim zdaniem jest na to takie wyjaśnienie: na czystym peronie (tym odnowionym) zatrzymują się pociągi krótsze (np. szynobusy), a do tych drugich wskaźników (na peronie zarośniętym) dojeżdżają pociągi dłuższe, tak aby wszystkie wagony się zmieściły.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 27 Grudnia 2014, 16:39:43
Przejechałem scenerię i uważam, że jest ciekawa. Miałem problemy z fps (15-30), ale mam GeForce 8600 GT 512 MB.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 27 Grudnia 2014, 16:42:50
Czy mogę skonwertować pliki tekstur scenerii do dds, żeby wydajność była lepsza?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 16:50:46
Czy mogę skonwertować pliki tekstur scenerii do dds, żeby wydajność była lepsza?
Dokładnie tak jak mówisz, tekstury w tej scenerii są w TGA, konwert do DDS powinien nieco polepszyć sprawę na słabszych sprzętach. Poniżej wstawiam link do poradnika tworzenia tekstur DDS (konwert TGA -> DDS) za pomocą PaintNET. Jeżeli ktoś chce się podjąć tego, to może przygotować paczkę tekstur po skonwertowaniu i wstawić tutaj.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html

Cytuj
Opublikowana została nowa sceneria (autor: @SKP), sceneria w wersji niedokończonej, zawierającej błędy. W tym wątku zgłaszać można wszelkiego rodzaju problemy / wątpliwości, oraz przede wszystkim wrzucać propozycje poprawek, które należy dokonać.

  Dodano: 27 Grudnia 2014, 16:54:06
Przy okazji - przygotowałem instalator Rainsted do paczki ze scenerią: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.msg393888.html#msg393888 . Czy ktoś ma z nim problemy (np.: nie pobiera wszystkich plików)?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: karolmaszynista w 27 Grudnia 2014, 16:55:16
Nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości, ale moim zdaniem jest na to takie wyjaśnienie: na czystym peronie (tym odnowionym) zatrzymują się pociągi krótsze (np. szynobusy), a do tych drugich wskaźników (na peronie zarośniętym) dojeżdżają pociągi dłuższe, tak aby wszystkie wagony się zmieściły.
W rzeczywistości wtedy ustawia się wskaźnik W 32 z odpowiednią liczbą metrów.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 17:03:11
Mówiąc "nie wiem dokładnie jak to jest w rzeczywistości" miałem na myśli, że nie wiem czy na pewno jest tak jak wyjaśniłem ze wskaźnikami W4, ale mniejsza z tym.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 27 Grudnia 2014, 17:36:55
Po ściągnięciu scenerii za pomocą Rainsted wszystkie tekstury są na swoim miejscu.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 17:57:32
Po ściągnięciu scenerii za pomocą Rainsted wszystkie tekstury są na swoim miejscu.
Dziękuję, zatem skrypt działa poprawnie. Jeżeli ktoś ma braki w teksturach terenu, niech odpali sobie skrypt, który uzupełni braki.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 27 Grudnia 2014, 18:08:38
Odnośnie tekstur *.dds Za chwilkę je wstawię, ponieważ kończę konwertować :)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 18:12:32
Link do paczki wrzuć tutaj, a paczkę tutaj: http://eu07.pl/upload/ z przedrostkiem -priv. Ponadto w paczce zachowaj strukturę katalogu(-ów).
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 27 Grudnia 2014, 18:17:10
Zrobiłem nawet wersję *.r_i :)

Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: miecznik140 w 27 Grudnia 2014, 18:41:09
Moj jedyny problem to tekstura lokomotywy.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Grudnia 2014, 18:44:42
A gdzie plik errors? Sprawdź czy masz plik tekstury w folderze z SU.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: miecznik140 w 27 Grudnia 2014, 19:23:32
A gdzie plik errors? Sprawdź czy masz plik tekstury w folderze z SU.

Sorry nie zauważyłem masz racje nie mam tekstury dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: spakerni w 27 Grudnia 2014, 22:03:42
Witam.U mnie gdy podpięty jest już zdefektowany skład wchodzę do kabiny i chce przejść do drugiej kabiny[END] gra się zawiesza,kilkakrotne próby zawsze błąd w tym samym miejscu,windows 7 64Bit ,jak to naprawić ,jakieś logi czy błędy mogę podać proszę napisać co jest potrzebne.Acha gdy jadę samą lokomotywą przechodzenie do drugiej kabiny działa prawidłowo.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 27 Grudnia 2014, 22:11:17
Jak dla mnie, to źle się podpinasz. Najwyżej 2 razy insert trzeba nacisnąć. Popraw pisownię, koniecznie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2014, 22:20:06
Po części tak. Zauważ, że na początku scenariusza wciskasz 2x END żeby przejść do kabiny B, a przy podłączaniu do składu musisz przejść do kabiny A wciskając 2x HOME.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 27 Grudnia 2014, 22:44:17
Skonwertowałem scenerię do formatu dds zachowując strukturę katalogów za pomocą Paint Net. Gdyby były jakieś problemy proszę o uwagi.

http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_dds.7z (http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_dds.7z)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 27 Grudnia 2014, 23:08:08
Mam już dosyć.
Zainstalowałem ponownie Maszynę i zainstalowałem Scenerię i co i tak to wygląda ?
Co zrobić ?
Przed chwila jeszcze pojawiała się informacja, że popraw tabor czy coś takiego.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 27 Grudnia 2014, 23:34:26
Bo masz pewnie Maszynę bez dodatków, czyli bez ST43, SU45-079 i możliwe też, że bez kabiny SU45 (v2). O tych dodatkach pisał @SKP w dziale "Publikacje".
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 28 Grudnia 2014, 00:25:13
Dzięki za odpowiedź. Wreszcie wszystko ruszyło. Niestety nie mam ST43 mimo, że ją ściągnąłem i rozpakowałem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: spakerni w 28 Grudnia 2014, 00:31:20
Już wiem co było trzeba nacisnąć 2xHome a nie END jak ja to robiłem a co do pisowni to co jest w tym moim poście takiego rażącego Krzysiek626
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 28 Grudnia 2014, 00:34:13
Tu są linki do tych modeli: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26421.0.html).
U mnie przy braku modeli pojazdów uruchamiało się ich poprawianie, nie wiem dlaczego nie zawsze tak się dzieje.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 28 Grudnia 2014, 00:40:17
Niestety pod ST43 jest SU45. Czyli jest tam błąd. Udało mi się wreszcie uruchomić pod SU45 ale sceneria jest tak poscinana i tory koncza sie po kilku metrach. Czyli kompletnie sceneria jest niekompletna.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: samja w 28 Grudnia 2014, 00:46:46
Mam już dosyć.
Zainstalowałem ponownie Maszynę i zainstalowałem Scenerię i co i tak to wygląda ?
Co zrobić ?
Przed chwila jeszcze pojawiała się informacja, że popraw tabor czy coś takiego.

A Patche sciagniete I wypakowane ?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Grudnia 2014, 00:56:28
W poście dotyczącym skonwertowanej scenerii do dds jednak znalazłem 3 błędy- 1. most_rozi_02- za diabła nie wiem jak to skonwertować, próbowałem różnych metod kompresji DXT1, DXT5 i model staje się biały, w tga działa dobrze. 2. budynek zaraz przy torach w niedalekiej odległości od końca scenariusza-też biały, oraz barierka przy torach przy końcu scenariusza. Nie mam pomysłu co może być przyczyną. Na dodatek nie wiem jak 2 ostatnie obiekty się nazywają.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Grudnia 2014, 01:44:50
Bardzo możliwe, że w modelach (plikach t3d) są tzw. jawne rozszerzenia .dds/.tga. Należy je pousuwać i powinno działać.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 28 Grudnia 2014, 10:33:42
Już wiem co było trzeba nacisnąć 2xHome a nie END jak ja to robiłem a co do pisowni to co jest w tym moim poście takiego rażącego Krzysiek626
Czy home, czy end, to zależy w którą stronę przemieszczasz się między kabinami. Chodziło mi o wciskanie insert. A piszesz beznadziejnie, bez kropek, bez przecinków, a jak już są, to spacje stawiasz jak popadnie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 28 Grudnia 2014, 10:37:04
Witam.
Sceneria naprawde udana teren wygląda świetnie, chociaż w pewnych miejscach widzialem brak obiektow, ale z tym mniejsza. Minąłem p.o. Grzegorzów (nie zatrzymałem się i juz dostalem gwizdek) w okolicach Borowików, Post. Odst. Jasnowidza (nie wiem dokładnie gdzie) był przystanek osobowy, na którym zapętlił mi się gwizdek sygnalizujacy odjazd.
Po za tymi błędami nie mam tej scenerii nic do zarzucenia.
 
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 10:52:20
Jakich obiektów brakuje Twoim zdaniem? Co do gwizdków - @Stele przypisuje je do wskaźników W4, czyli będzie je słychać dopiero po dojechaniu pod W4. Jest stacja Brachów i jej rzeczywiście trochę nie widać. Co prawda przed stacją jest W16, więc powinno się zacząć hamować, a na stacji są W4, ale stacja jest trochę niewidoczna, to fakt. Stacja w rzeczywistości też jest bardzo zarośnięta, ale jest tam chociaż widoczna "ścianka" peronu. Link do strony ze zdjęciami stacji Brachów: http://dolnoslaskie.atlaskolejowy.pl/?id=baza&poz=486 (http://dolnoslaskie.atlaskolejowy.pl/?id=baza&poz=486).
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 28 Grudnia 2014, 11:07:34
Jakich obiektów brakuje Twoim zdaniem?

Drzew, budynków, nie wiem co miało tam być w szamyśle autora. Dokladnie w pewnym miejscu (wjazd do Jaworu od strony Fumaranów) widać pustą mapę (samo podłoże i dwie drogi), ale to wersja na pewnym etapie rozwoju jak sam autor mówi, więc mozna przymknąć oko na takie szczegóły.
Poprawiono.
Sawi
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 11:16:32
Pokaż screena. Tak będzie prościej. To, że wersja jest "na pewnym etapie rozwoju", to nie znaczy że jest tam mnóstwo błędów, ale są pewne niedociągnięcia czy drobne błędy. Na tą chwilę jak opisujesz, to wygląda mi to na błąd typu: "może coś Ci się nie wczytało poprawnie, albo co innego". Bez screena się nie obejdzie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Grudnia 2014, 11:37:37
Poradziłem sobie z dwoma błędami w konwersji do dds, został tylko jeden. Jednak konwersja do dds jest nieodgadniona. Wszystkie pliki konwertowałem za pomocą DXT1 lub DXT5 a ten most dopiero załapał przy konwersji DXT3. Tak nawiasem czy ktoś wie jak nazywa się obiekt na screenie?

Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 11:43:41
Chodzi o nazwę tekstury czy modelu?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Grudnia 2014, 11:53:32
Najlepiej obie nazwy,jakoś nie mogę dojść co to za obiekt a po samym widoku tekstury nie poznam, chyba że poszukam jeszcze w plikach za pomocą współrzędnych.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 11:55:06
Model: nast_cw1.t3d; tekstura: nast_cw1.dds; plik inc: nast_cw1.inc. Zwróć uwagę, że tekstura jest już w .dds.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Grudnia 2014, 12:13:17
Też masz ją białą? Bo ta tekstura nie jest w paczce ze scenerią.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 12:58:49
Przed chwilą sprawdziłem i tekstura, model oraz plik .inc są w paczce ze scenerią. Skoro u mnie te pliki są, to u Ciebie też powinny być.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 28 Grudnia 2014, 13:58:49
Poprawione pliki dds scenerii SKP. Usunięte rozszerzenia jawne oraz poprawione pliki dds które były niewłaściwie skonwertowane. Nie powinno być już błędów z wyświetlaniem plików dds.

http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_DDS_poprawiona.7z (http://eu07.pl/userfiles/5659/priv-sceneria_skp_DDS_poprawiona.7z)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 28 Grudnia 2014, 14:59:46
U mnie w wszystko jest w porządku. Mam tylko pytanie, odnośnie tych "brązowych" miejsc pomiędzy torami na stacji Jawor. Czy dało by się zmienić im teksturę? Chciałbym to zrobić ponieważ według mnie tak ogromne różnice kolorów nie wyglądają najlepiej. Ogólnie sceneria jest bardzo dobra. :)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 28 Grudnia 2014, 17:07:44
Ja mam pytanie - jaka jest prędkość szlakowa na całej linii pomiędzy stacjami? Jedyne wskaźniki W27 zauważyłem tylko na głowicach stacji (70 km/h) i to ustawione jeszcze "pod prąd".
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 17:12:46
Poproszę plik ze wskaźnikami. Znajduje się on w folderze scenery/skp/skp_wskazniki.scm.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Grudnia 2014, 17:19:50
Wskaźniki W27 w paczce MaSzyna 08.13 są odwrotnie niż pozostałe. Zostało to ujednolicone ostatnio, a sceneria jest przystosowana do tej zmiany.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 28 Grudnia 2014, 17:41:32
Ja mam pytanie - jaka jest prędkość szlakowa na całej linii pomiędzy stacjami? Jedyne wskaźniki W27 zauważyłem tylko na głowicach stacji (70 km/h) i to ustawione jeszcze "pod prąd".

Przy wjeździe na stację Jawor od strony podst. Stary Jawor (od nasypu) jest wskaźnik z prędkością 50 km/h. Przy dojeździe do stacji końcowej scenerii jest wskaźnik 70 km/h, ustawiony w tym samym kierunku. Brakuje tylko wskaźnika obok tego z 50 km/h, który wskazywałby ze w przeciwną stronę jest 70 km/h.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 17:58:07
Mamy wskaźniki:
Więcej wskaźników W27 nie potrzeba.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 28 Grudnia 2014, 18:08:16
Mamy wskaźniki:
  • przy wyjeździe z Jaworu w stronę zdefektowanego pociągu - 50km/h
  • przy wyjeździe z Jaworu w stronę Szczawian - 70km/h
  • przy wyjeździe ze Szczawian w stronę Jaworu - 70km/h
Więcej wskaźników W27 nie potrzeba.

Zgadza się, tylko u mnie te wskaźniki są odwrócone w drugą stronę (screeny poniżej). Mam też problem z niektórymi wskaźnikami W8, które są 'gołe'. Co zrobić? ;>

Reg. obowiązki 2.
Proszę umieścić grafiki na serwerze eu07.pl w postaci załączników.
Benek
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: youBy w 28 Grudnia 2014, 18:09:13
Mam też problem z niektórymi wskaźnikami W8, które są 'gołe'. Co zrobić? ;>
Zwolnić do 20.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 28 Grudnia 2014, 18:14:03
Jak są całe białe, to błąd. Jak jest czarna obwódka, to odsyłam do Ie-1.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 28 Grudnia 2014, 18:15:39
Zauważyłem takie coś...
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 18:18:02
Tam jest czarna obwódka, tylko jej za bardzo nie widać, więc nie ma błędu. Odnośnie odwrócenia wskaźników - tłumaczył @Ra. Jak chcesz, to wrzuć plik, który znajduje się w folderze scenery/skp/skp_wskazniki.scm i porównam go sobie z tym moim.

Maćku, załaduj scenerię jeszcze raz. Może coś się źle załadowało. Ewentualnie może masz brak miejsca na dysku. Jak nie miałem miejsca, to też brakowało mi fragmentów torów. Jak problem się powtórzy, a masz miejsce na dysku, to dodaj plik errors i może być też log.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 28 Grudnia 2014, 18:29:39
Tam jest czarna obwódka, tylko jej za bardzo nie widać, więc nie ma błędu. Odnośnie odwrócenia wskaźników - tłumaczył @Ra. Jak chcesz, to wrzuć plik, który znajduje się w folderze scenery/skp/skp_wskazniki.scm i porównam go sobie z tym moim.

Miałem wrażenie że wskaźnik jest bez tekstury :) Podsyłam mój plik.

PS. Ogólnie miałem ponad 2 lata przerwy od Maszyny więc wybaczcie lamienie z mojej strony :P

Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 28 Grudnia 2014, 18:30:58
Zainstalowałem scenerią jeszcze raz, ale przez rozszerzenie R_I-pomogło. :)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 19:03:43
Charlie89, przeglądnąłem ten plik. Tu jest tylko wpis dla jednego wskaźnika, a dla reszty są w innym pliku, ale mniejsza o to. Wpis jest identyczny jak u mnie (dodam, że dotyczy tego wskaźnika, co dałeś screen), a ja mam dobrze. Prawdopodobnie nie masz patchy. @Ra pisał, że w czystej PC wskaźniki W27 były odwrotnie niż pozostałe, a w którymś patchu została do tego wydana poprawka. Sceneria jest przystosowana pod patche, a nie pod czystą PC. Także błędu nie ma. Pozostaje albo czekać do następnej PC, albo pobrać wszystkie patche.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: marczi-arczi w 28 Grudnia 2014, 19:06:30
A już łudziłem się, że będzie to działać od pierwszego uruchomienia - niestety standardem jest to, że jak nic nie wywali to znaczy, że to nie jest MaSzyna EU07-424.

Ale do rzeczy. Pliku errors.txt brak - natomiast log - tak jak w załączniku. I teraz nie wiem z czym problem - czy z ST43 czy ze scenerią, czy też cały komputer trzeba wyrzucić przez okno.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 28 Grudnia 2014, 19:23:16
Tobie wywala jak u innych osób pojawia się taki błąd:
Cytuj
Bad sound: 4135_idle1_1.wav, as modulated, should have 22.05kHz in header
Sprawdź, czy w folderze sounds masz dźwięk 4135_idle1_1.wav, ale on na pewno jest. Dlaczego wywala Ci zamiast pojawić się "bad sound"? Nie mam pojęcia. Dodaję swój log, żeby można było porównać i zobaczyć, gdzie wywala.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: marczi-arczi w 28 Grudnia 2014, 19:25:02
Taaa ten plik dźwiękowy mam. Zaraz porównam logi.

Edit: Maciej widzisz Tobie się przynajmniej sceneria ładuje do końca - a mi na ST43 się wysypuje :P
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 28 Grudnia 2014, 19:31:02
Być może nie masz tego modelu.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 28 Grudnia 2014, 19:36:45
@SKP pisał, że potrzebne są nowe modele. Pobierz to rozwiąże problem. :)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 28 Grudnia 2014, 19:40:14
U mnie też loguje jakieś problemy z dźwiękami ST43. Ja za modele lokomotyw nie odpowiadam, poza błędami w logu nie miało to żadnych konsekwencji. Jeśli u kogoś jest inaczej, można po prostu zmienić skład.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 28 Grudnia 2014, 20:38:33
At first, I would like to congratulate author on publishing scenery.
For me, scenery runs without problems, so in my post will be only some propositions for further development.
In "Publikacje", author wrote that there are some known bugs, which users shouldn't report. But I can't find any list of these bugs, so I think it would be useful to create list, at least with most important ones.
Next, I would like to propose to authors of future scenarios, to try create the scenarios like are in Quark or Tarniowo2. Otherwise, we'll soon have x versions of file with rails (like l053) and fixing bugs will be more difficult.
Last, I'll ask author, to send me transcripts of new radio conversations, used in scenario.
Thanks ;)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 28 Grudnia 2014, 22:10:35
Lelek, thanks ;)

I used in scenario only one audio file (wjazd_na_stoj_czysty.wav) which is the part of other audio file used in MaSzyna.
Train driver says:
Cytuj
Wjazd na stój
That's all.

I've read this topic and I can see, that the biggest (in my opion) bugs haven't been reported yet. The list of bugs can be created but I don't know if I will be able to repair them.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: pawlik20085 w 29 Grudnia 2014, 03:54:20
Witam serdecznie :)
Właśnie zainstalowałem scenerię SKP doinstalowałem ST43 i SU45, ale wciąż pojawia się POPRAW POJAZDY. Chcąc wybrać pojazdy nie mogę nic zrobić. Dlaczego??
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 29 Grudnia 2014, 07:50:14
Widocznie nie zainstalowałeś. A jeśli już to uczyniłeś to sprawdziłeś posiadany tabor?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: QGforcing w 29 Grudnia 2014, 08:03:12
Nie lepiej po prostu rozpakować czystą PC 08.13, a potem wszystkie patche i doinstalować tylko samą trasę? Przynajmniej ja tak zrobiłem i wszystko działa od pierwszego uruchomienia.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 29 Grudnia 2014, 13:15:36
Witam serdecznie :)
Właśnie zainstalowałem scenerię SKP doinstalowałem ST43 i SU45, ale wciąż pojawia się POPRAW POJAZDY. Chcąc wybrać pojazdy nie mogę nic zrobić. Dlaczego??
Zresetuj Rainsteda. Prawdopodobnie wcześniej brałeś jakieś inne scenerie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: m4tyo w 29 Grudnia 2014, 22:24:14
Czy ktoś mógłby mnie oświecić, dlaczemuż tak mi sie stało?
- Tuż po podłączeniu sie do zdefektowanej lokomotywy i powrocie do kabiny. (załącznik)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Grudnia 2014, 22:37:14
To samo co wcześniej - zapewne wciskasz więcej niż 2x INSERT (a powinieneś tylko 2 x INSERT). Ponadto: przy podłączaniu jesteś w kabinie B, także aby wrócić do kabiny A musisz wcisnąć 2x HOME (nie END). Wszystko opiera się na złym podłączaniu do składu.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 29 Grudnia 2014, 23:12:52
Ja podłączyłem też węże od pomocniczego (wcisnąłem 3 x Insert) i nic złego się nie stało (mogłem dalej jechać), więc może to nie u wszystkich występuje?
Key pressed: [F4]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [Insert]
Key pressed: [F4]
[...]
Key pressed: [Home]
Key pressed: [Home]
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 29 Grudnia 2014, 23:17:22
Ale zwróć uwagę, że kliknąłeś później 2xHOME, a kolega @m4tyo pewnie wcisnął END i stąd to, że u Ciebie działa, a u niego nie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 29 Grudnia 2014, 23:19:50
Ok, zapomniałem o cytacie:
[...] zapewne wciskasz więcej niż 2x INSERT (a powinieneś tylko 2 x INSERT) [...]
... jeśli to by też wywoływało problem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 29 Grudnia 2014, 23:23:29
Wciśnięcie 3xINSERT samo w sobie nie powoduje problemu. Tylko jak później dodatkowo wciśniesz END zamiast HOME, to wychodzą takie "kwiatki".
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 29 Grudnia 2014, 23:33:47
Myślałem, że @macius5991 pisząc:
a powinieneś tylko 2 x INSERT [...] Wszystko opiera się na złym podłączaniu do składu.
ma na myśli, że tym przypadku jednak był i z tym problem, ale jeśli nie, to w sumie można już na bok skierować te posty, żeby nie zaśmiecać wątku.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii/ nie mam ST43
Wiadomość wysłana przez: Lokomotywownia w 30 Grudnia 2014, 00:01:38
Czy może mi ktoś poradzić dlaczego nie mam ST43 mimo, że ją ściągnąłem i rozpakowałem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: m4tyo w 30 Grudnia 2014, 14:27:59
Proszę o pomoc.
- Przeczytałem wszystko co tu zamieściliście by rozwiązać mój problem i niestety nie udało mi się;
Mianowicie sceneria owszem, wczoraj działała, ale dzisiaj, zaktualizowałem Rainsted i po uruchomieniu scenerii SU45 była bez tekstur, więc okej, pobrałem wszelkie paczki i pliczki które wymieniliście tutaj... I co? - Dalej mam niestety to samo, dla tej SUki nie ma tekstur, więc wczytuje sie z samą kabiną.
Dla sprawdzenia odpaliłem mapę całkowa, gdzie tam też używana jest SU, ale tam wszystko jest w porządku.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Grudnia 2014, 14:38:16
@m4tyo, kliknij "Sprawdź posiadany tabor" w Rainstedzie w zakładce "Tabor posiadany". Jeżeli nadal nie masz tekstury, to prawdopodobnie nie posiadasz w ogóle SU45-079 (dokładniej masz wpisy do scenerii, model, a usunęła Ci się tekstura). Pobierz stąd: http://eu07.pl/index.php?id=pobierz&post=tekstura-lokomotywy-su45-079 (http://eu07.pl/index.php?id=pobierz&post=tekstura-lokomotywy-su45-079) lokomotywę i zainstaluj. Powinno pomóc.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: HTD w 31 Grudnia 2014, 18:40:29
Mam inny problem. Ruszam, dojeżdżam do pierwszej stacji, widzę S1. Z daleka, jak tylko go zobaczyłem, wciskam W. Nic się nie dzieje. Wciskam Shift+W, a nuż zadziała? Nic. No i tak sobie podjeżdżam do tego semafora, klikam "W" co jakiś czas i nagle bum - S10. To o co chodziło z rozkazem pisemnym "S"? No nic, dostałem S10 to jadę. Przejechałem przez rozjazdy, to myślę sobie, że trzeba wrócić po ten skład. Ale zwrotnice się nie przestawiają i nie da się tam podjechać. Wajch też nie zauważyłem, żeby coś przestawiać ręcznie. Co tam trzeba zrobić?
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 31 Grudnia 2014, 18:46:50
S10 to sygnał pociągowy. Jak go dostajesz, wyjeżdżasz na szlak. Nie wolno Ci wtedy manewrować.

  Dodano: 31 Grudnia 2014, 18:47:33
A klawisza "W" używasz przy wjeździe na stację, to był wyjazd.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 31 Grudnia 2014, 18:52:17
Więc tak: podjeżdżasz do pierwszej stacji. Zmieniasz oświetlenie z manewrowego na do jazdy. Czekasz chwilę i świeci Ci S10 (nie klikasz W). Jedziesz cały czas przed siebie. Na nasypie kolejowym tuż przed przystankiem, za którym stoi defekt, jest semafor odstępowy. Do niego odnosi się rozkaz pisemny S. Pomijasz semafor i jedziesz po defekta. Podczepiasz się, jedziesz na ten przystanek, co minąłeś. Czekasz chwilę i wyświetli Ci sygnał do jazdy. Czekasz aż kierownik zagwiżdże i ruszasz. Po zjechaniu z nasypu jest semafor wjazdowy na stację Jawor. Tu możesz kliknąć W, ale jeżeli nie klikniesz, to nic się nie stanie, bo po dłuższej chwili wyświetli Ci sygnał do wjazdu. Wjeżdżasz na stację, czekasz na odjazd i już dalej jedziesz z defektem do stacji końcowej, zatrzymując się na wszystkich przystankach i stacjach.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Michal1983 w 01 Stycznia 2015, 13:22:55
Brakuje tekstur z nazwami stacji. Jadę i zastanawiam się ile jeszcze. Przydałby się też jakiś rozkład jazdy.
Przy procesorze Intel M540, 2GB RAM, Ati Radeon Xpress 1100, Windows 7 +sp1  32 bit, FPS spada nawet do 2 podczas przejazdu przez las.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 01 Stycznia 2015, 13:24:18
Z tego co mi wiadomo, @Stele zajął się tym.
Co do FPS - pobierz sobie tekstury w wersji DDS autorstwa @Tomnord15 z tego postu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26422.msg394024.html#msg394024 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26422.msg394024.html#msg394024). Powinno pomóc.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Stycznia 2015, 14:55:38
Nie zająłem się tym, bo jedyna opinia jaką otrzymałem po prośbie wylistowania błędów do poprawienia, to "nie marnuj czasu na tą scenerię".
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: szogun w 01 Stycznia 2015, 15:07:01
To chyba tylko mateu tak twierdzi :p
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 01 Stycznia 2015, 15:10:30
Nie wiem, czy teraz tez jest to wazne, chodzi mi o rozmiary tekstur z potega 2. Jesli tak, to nalezaloby sprawdzic.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Stele w 01 Stycznia 2015, 15:15:46
Jest ważne. Exe loguje gdy mają inne proporcje. Tu chyba nie było takich przypadków.
No mateu, ale nikt Jageera wcięło a nikt inny nie wyraził chęci wypisywania błędów. By poprawiać muszę wiedzieć co.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 01 Stycznia 2015, 15:18:08
@szogun nie, nie tylko Mateusz. Ja do tej pory nie pobrałem tej scenerii i nie zamierzam.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 01 Stycznia 2015, 15:58:05
Pobralem scenerie i sprawdzilem moim toolem tekstury w paczce.
Wynik:
textures\metal_rozi.tga   227x227
textures\skp\skrajnia.tga 227x2136
To tylko tekstury, ktore byly w paczce ze sceneria. Podejrzewam, ze oglonie w PC moze byc takich wiecej.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 01 Stycznia 2015, 16:06:53
Skrajnia.tga to tekstura modelu, który jest w paczce, ale chyba nie ma go na scenerii, więc nie jest nigdzie używany. Zresztą ja nawet do końca nie wiem co to jest. Podejrzewam, że stojak na płozy, ale głowy nie dam.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 01 Stycznia 2015, 16:12:25
No wlasnie zapomnialem dopisac, ze nie wiem, czy one sa wykorzystywane. Niemniej jednak warto to poprawic.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: joey w 01 Stycznia 2015, 17:27:37
Moje uwagi:

istotne:
- czy koziol nie jest za szeroki? (koziol.jpg, dla porownania dotyczasowy maszynowy wariant, "koziol standard.jpg");
- geometria torow na stacjach (np. geometria1.jpg, geometria2.jpg);
- ogromne odleglosci miedzy W16 a W4 i W8 a W9;
- sygnal odjazdu dostaje czesto zanim sie zatrzymam;
- "niewidzialna" stacja ("niewidzialna stacja.jpg") — jadac w scenerii pierwszy raz przegapilem te stacje. Zanim zatrzymalem sie przed semaforem, dostalem Sr3, wiec jade dalej, a tu gwizdek! Dopiero wtedy zauwazylem W4;
- "niewidzialny" przystanek ("niewidzialny przystanek.jpg"), da sie go przegapic, bo nie ma widocznego peronu.

mniej istotne, glownie estetyczne
- w zaleznosci od kierunku patrzenia znika mi pole w okolicy 16023 10 10515 ("znikajace pole jest.jpg", "znikajace pole nie ma.jpg"). Nie wiem czy to wina exe, scenerii, czy tego, ze uruchamiam symulator przez Wine.
- uwagi odnosnie okolic przystanku, gdzie podpinamy sklad stonki:
 od krawedzi peronu do bialej lini wg. przepisow jest 1m. Tu sa "na oko" 2m. (metr.jpg);
 strome schody (schody.jpg). Jest w 3ds max, przynajmniej w wersji 7, narzedzie do w miare automatycznego tworzenia schodow — z menu z zalacznika "wybor.png" wybieramy Stairs, potem tworzymy Straight Stair (przykladowy efekt: staircase.png);
 bardziej niz stromy podjazd, nasyp i przejazd na poziomie toru (przejazd.jpg) stosowny bylby moim zdaniem wiadukt, tak jak nad "autostrada" pareset metrow wczesniej;
- domy w peronie ("domy w peronie.jpg");
- ogromne sadzonki (saplings po angielsku, nie wiem czy sadzonka to odpowiednie slowo w tym kontekscie) iglakow (sapling.jpg);
- niewidoczne obiekty, glownie trawa i drzewa za scianami z tekstura lasu.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 01 Stycznia 2015, 19:40:06
1. Nie wiem, czy kozioł nie jest za szeroki, bo robiłem go na oko. Ale to możliwe.
2. Geometria pozostawia wiele do życzenia, to wiem.
3. Odległości - też wiem.
4. Odjazdy - wiem. Trzeba by było zrobić profesjonalny rozkład, obecnie to jest prowizorka i nie trzeba w nią inwestować.

Stacja i przystanek są zarośnięte, ale jak się ma kartę znajomości szlaku, to się wie, że one tam są.

O wszystkich pozostałych błędach też wiem. Zanikanie jest spowodowane trójkątami o zbyt długim boku. Wydawało mi się, że żaden nie przekracza 500m, ale chyba się pomyliłem o parę metrów. Gdybym chciał poprawić wszystkie te błędy, nigdy nie wydałbym trasy. Miałem dylemat, czy publikować ją, czy nie, ale gdybym tego nie zrobił, to przepadłaby na dnie WBT. A tak są jakieś szanse, że zostanie poprawiona. Zresztą naprawa błędów nie zajęłaby bardzo dużo czasu, ale mnie to i tak czasowo przerasta.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 02 Stycznia 2015, 04:57:39
Odpalilem kilka tooli (losowo)
1) Do idnetyfikacji nadmiarowych torow (takich, ktore sa polaczane na koncach wiecej niz jeden raz z innym torem - moga powodowac nulltracki lub inne dziwne zachowania).
Nie wiem, czy tamtedy cos przejezdza.
Nazwy torow:
n566
n568
n569
n570
n571
n572

2)Zdegerowane trojkaty w t3d:
models\krzyz_andrzej_nw.t3d - 32
mieszkalne\dom_chechlo1.t3d - 4

3)Nieuzywane eventy - tego bylo duzo. Nie bede wklejal (ogolnie duzo deklaracji dzwiekowych komorek pamieci).
Nie mam tez pewnosci, czy tool prawidlowo wskazuje, ze wzgledu na duze zmiany w exe.
4)Dosyc duzo dupliktow submodeli w plikach t3d np.
models\mieszkalne\domek01.t3d

Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Box02
Anim: false
Ambient: 87.0 224.0 87.0
Diffuse: 87.0 224.0 87.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -3.875 -0.5 -3.7776e-007 1.0
NumVerts: 0

i


Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Object11
Anim: false
Ambient: 87.0 224.0 87.0
Diffuse: 87.0 224.0 87.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -3.875 -0.5 -3.7776e-007 1.0
NumVerts: 0

Nie wiem, czy to celowe dzialanie, czy tak ma byc.
Przepraszam, ze bez znacznikow code, ale pisze z komorki, a nie widze tutaj takiej opcji i nie pamietam tych znacznikow.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Michal1983 w 03 Stycznia 2015, 17:45:04
Taka jeszcze mała niedoróbka wysokościowa na końcu trasy.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 03 Stycznia 2015, 18:07:01
@joey: masz racje, kozioł na screen'ie "koziol.jpg" nie może tak wyglądać. To nie tylko budowla, ale także swego rodzaju urządzenie, gdzie belka poprzeczna ma mieć styczność ze zderzakami taboru, ale tylko wtedy ma to sens, kiedy słupki wsporcze/konstrukcyjne (pionowe), które są często z wygiętych szyn, połączone są z szynami nawierzchni śrubami stopowymi i łubkami (tu ważne jest, aby konstrukcja wsporcza kozła oporowego licowała z szerokością toru). Oczywiście przed kozłem powinna być odpowiednia "poduszka piaskowa" (dług., szer., wysokość).

  Dodano: 03 Stycznia 2015, 18:25:19
Polecam również zapisy instukcji Id-1 (D1): http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Podglad/Id-1.pdf
a w szczególności "&10 Nawierzchnia żeberek ochronnych".



  Dodano: 03 Stycznia 2015, 18:32:03
No i fajerwerki: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=32812&mode=search
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 04 Stycznia 2015, 09:15:55
Witam
Sceneria bardzo przyjemna wreszcie coś innego niż te długie kilkugodzinne misje na pierwszorzędnych szlakach.  Bardzo ciekawy był by scenariusz jakiego pociągu zdawczego na tej scenerii.

Z takich błędów jakie wyłapałem to stanowczo za duża odległość między W16 a P.O. Grzegorzów, zaś odległość między semaforami "K" i "i" w Borowikach jest trochę za mała. 
Jaka jest właściwie droga hamowania na tej linni? Bo można odnieść wrażenie jak by  odstęp między tarczami a semaforami oraz odstęp między wskaźnikami ograniczenia prędkości był różny.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Technik w 08 Stycznia 2015, 20:16:28
Przy próbie sprzęgnięcia się z defektem MaSzyna wywaliła. Log w załączeniu.

--NOWA WIADOMOŚĆ--

Ach ta MaSzyna... Mówiąc jeszcze o tamtej wczorajszej "konfiguracji", sceneria załadowała się dopiero za drugim razem - za pierwszym było wszystko czarne. Dzisiaj spróbowałem jeszcze na czystej MaSzynie (bez patchy, 08.13), tylko z dogranym rumuńcem i suką. Tam wszystko jest OK, ale lok ładuje się taki zmodernizowany (chyba ST45) i nieoteksturowany od zewnątrz.

Jeżeli chodzi o prędkości (wielokrotnie zadawane pytanie) to:

- ruszając z bocznicy rozpędzamy się do 40
- na rozjazdach aż do semafora pociągowego musimy zwalniać do 25
- na przejazdach aż do semafora pociągowego musimy zwalniać do 20
- za semaforem pociągowym jedziemy 40 po rozjazdach, a potem 50
- przy wskaźnikach zwalniających z samą ramką zwalniamy do 20

---NOWA WIADOMOŚĆ---

Nie ma sensu odpalać scenerii na czystej 08.13, wiele błędów od nieoteksturowanego loka aż po odwrócone wskaźniki.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 08 Stycznia 2015, 21:41:44
Spróbuj uruchomić symulację jeszcze raz. W logu nic podejrzanego nie widzę. Prawdopodobnie jest to błąd "jednorazowy".  Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że coś się źle załaduje i wychodzą później takie "kwiatki". Sprawdź jeszcze raz.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Technik w 09 Stycznia 2015, 22:23:09
Ach ta MaSzyna... Mówiąc jeszcze o tamtej wczorajszej "konfiguracji", sceneria załadowała się dopiero za drugim razem - za pierwszym było wszystko czarne. Dzisiaj spróbowałem jeszcze na czystej MaSzynie (bez patchy, 08.13), tylko z dogranym rumuńcem i suką. Tam wszystko jest OK, ale lok ładuje się taki zmodernizowany (chyba ST45) i nieoteksturowany od zewnątrz.

Jeżeli chodzi o prędkości (wielokrotnie zadawane pytanie) to:

- ruszając z bocznicy rozpędzamy się do 40
- na rozjazdach aż do semafora pociągowego musimy zwalniać do 25
- na przejazdach aż do semafora pociągowego musimy zwalniać do 20
- za semaforem pociągowym jedziemy 40 po rozjazdach, a potem 50
- przy wskaźnikach zwalniających z samą ramką zwalniamy do 20
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Technik w 23 Kwietnia 2015, 10:14:24
Jak widać zainteresowanie scenerią jest niewielkie, nic dziwnego - jazda na scenariuszu z ściąganiem defekta po prostu się nudzi. Przydało by się kilka scenariuszy pociągowych.

Dodatkowo włożenie scenerii do Paczki też podniosłoby zainteresowanie.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: danniel w 23 Kwietnia 2015, 10:54:36
Może zanim ktoś zacznie robić misje, trzeba poprawić błędy w układzie torowym. Robienie tego w odwrotnej kolejności jest bezsensem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Benek w 23 Kwietnia 2015, 11:05:12
Nikt tego nie poprawi. Ci co umieją robią inne rzeczy albo w ogóle już nie zajmują się symulatorem.
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 23 Kwietnia 2015, 12:43:47
Może zanim ktoś zacznie robić misje, trzeba poprawić błędy w układzie torowym. Robienie tego w odwrotnej kolejności jest bezsensem.
Testuje nowy edytor scenerii i planuje poprawiać tory na sceneriach (ogromną pomoc stanowi gra ;) podobna do pulpitu nastawni).
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Kwietnia 2015, 12:49:02
Poprawienie torów to pół biedy. Do nich będzie trzeba naginać potem teren, który jest składany na zakładkę pod podsypką. ;)
Tytuł: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
Wiadomość wysłana przez: SKP w 23 Kwietnia 2015, 17:28:38
Dlatego mi się poprawianie terenu wydawało rzeczą niemożliwą i nawet tego nie ruszałem. Ra mówił, że to żaden problem i Rainstedem można wszystko automatycznie poprzesuwać, ale ja nie wiem jak to zrobić.