Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
Szymoniak:
--- Cytat: PanMechanik w 16 Lutego 2014, 17:56:53 ---Moim zdaniem ciężko tu mówić o jakimkolwiek oszczędzaniu, gdyż opór dla ostatniej pozycji nastawnika wynosi 0 Ohma.
--- Koniec cytatu ---
Może troszkę wybiegnę, ale dopiero z tematem zdążyłem się zapoznać. Co do powyższej wypowiedz - nie wynaleziono jeszcze przewodników, które mają R=0Ω. Takie po prostu nie istnieją.
--- Cytat: jarząbek019 w 14 Marca 2014, 13:22:19 ---Sądzę ze 110km/h dla jazdy luzem jest inny powód, chodzi o prace silników prądu stałego, które muszą pracować pod obciązeniem.
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: EU07-483 w 14 Marca 2014, 13:23:43 ---Chodzi o brak masy hamującej. Czyli słaby hamulec.
--- Koniec cytatu ---
Prawdą jest i jedno i drugie. Brak masy hamującej, ale silniki szeregowe nie mogą pracować BEZ OBCIĄŻENIA, gdyż mają tendencję do rozbiegania się. Oznacza to, że silnik może się rozbiegać pod wpływem małego obciążenia i może dojść do rozerwania stojany, a co za tym idzie "wyskoku" wirnika poza elektrowóz. Nie da się dojść w "luzaku" do ostatniej pozycji bocznikowania nie przekraczając 110km/h. A i na drugiej pozycji bez oporowej trzeba uważać. Dobrym przykładem jest wypadek w 2011r gdzie w Szczecińskim oddziale Polskiej Grupy Energetycznej rozbiegano ogromny silnik służący do awaryjnego rozruchu bloków energetycznych. W efekcie wirnik ważący ok. 400kg wyskoczył ok. 60m od stojany.
youBy:
Według moich informacji silniki w lokomotywie luzem są obciążone lokomotywą luzem, więc nie można tutaj mówić o pracy bez obciążenia.
Szymoniak:
--- Cytat: youBy w 16 Marca 2014, 13:10:28 ---Według moich informacji silniki w lokomotywie luzem są obciążone lokomotywą luzem, więc nie można tutaj mówić o pracy bez obciążenia.
--- Koniec cytatu ---
Opór jest zbyt mały.
youBy:
Póki obroty nie przekraczają znamionowych, ciężko mówić o rozbiegnięciu się silnika.
Szymoniak:
Obroty, jak zresztą Ci napisałem na PW, to jedno, gdyż dla pracy z małym obciążeniem wylicza się inaczej. Inną sprawą jest jeszcze to, że niektóre silniki pamiętają Gierka, a to prowadzi do zaniżenia parametrów znamionowych.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej