Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
borys_q:
--- Cytuj ---Odnośnie składów, to w każdym WOS'ie są podane odpowiednie procenty masy hamującej dla danej masy pociągu, jego prędkości, a nawet profilu danego odcinka lini.
--- Koniec cytatu ---
Nigdy takie informacje nie były w WOS umieszczane. Jak już coś kolega pisze niech pisze dokładnie, informacje o których kolega pisze są w pierwszym dodatku.
--- Cytuj ---Chodzi o to, że każdy lok luzem po przekroczeniu dopuszczalnej prędkości do jazdy luzem dla swojego typu nie będzie w stanie zachować określonej drogi hamowania, bo będzie ona zbyt długa.
--- Koniec cytatu ---
Eu 07 dla nastawienia R ma 114% masy hamującej, co dla drogi hamowania 1300 m zgodnie z tabelkami wystarcza do 12 promili (100%wymagane większego pochylenia dla 1300 m nie ma w tabelce), a dla drogi 1000 m wystarcza do 6 promili, mówimy tu o prędkości 125 km/h. Ten wywód świadczy, że konstruktorom chodzi o coś innego niż niedostatek masy hamującej.
Może chodzi o to samo co w EU07a powoduje, że przy hamowaniu pełnym z 160 km/h przy niedziałającym ED należy przetoczyć obręcze.
Anrej:
EU07 wersja 4E masa służbowa 80 t, wersja 303E masa służbowa 83,4t. Masa hamująca przy ustawieniach R - 74t, P - 66t, G - 63t dla lokomotyw do numeru 243. Masa hamująca przy ustawieniach R - 71t, P - 56t, G - 46t dla lokomotyw od numeru 243. Przy masie służbowej 80t i masie hamującej 74t mamy procent masy hamującej 92%, przy ustawieniu na R. W najgorszych warunkach masa służbowa 83,4t, masa hamująca 56t, przy ustawieniu na P procent masy hamującej 67%.
EU07-483:
--- Cytat: Anrej w 14 Marca 2014, 22:09:04 --- lokomotyw do numeru 243.
--- Koniec cytatu ---
Do numeru 244.
Hamowanie EU07 luzem to bardzo śliska sprawa, więc mam przeczucie graniczące z pewnością, że chodzi o brak masy hamującej.
borys_q:
http://www.roboyama.com.pl/files/4e_opis_obwodow.pdf
Opierałem się na tym linku, może w międzyczasie coś się pozmieniało.
Anrej:
Opierałem się na instrukcji Bw-56 (Mw-56) załącznik 9 Parametry hamulca podstawowych serii pojazdów z napędem. Procent masy hamującej wyliczyłem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej