Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07

<< < (8/25) > >>

Krzysiek626:

--- Cytat: kruger w 18 Lutego 2014, 07:26:00 ---Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.

--- Koniec cytatu ---
Chyba jednak nie siedzą obeznani w temacie, skoro jeden drugiego poprawia. Wykład @Anreja, moim zdaniem potrzebny i nie był akademicki. Ze swej strony dodam, temat jest skomplikowany... Należy wziąć pod uwagę występowanie stanów nieustalonych w obwodach silników przy załączaniu poszczególnych pozycji nastawnika i bocznika, obojętnie w którą stronę kręcimy.

--- Cytuj ---Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
--- Koniec cytatu ---
Czy można zadać takie pytanie? Lokomotywa to nie samochód, gdzie zdejmujemy nogę z gazu. Jeśli mamy utrzymać prędkość rozkładową na szlaku, to nastawnikiem i bocznikami należy ją osiągnąć. Po osiągnięciu zadanej prędkości  w zależności od jej wielkości ustawiamy nastawnik na którąś pozycję bez oporową, korektę tej prędkości można dokonać bocznikiem.

Anrej:

--- Cytat: kruger w 18 Lutego 2014, 07:26:00 ---Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.

--- Koniec cytatu ---
Właśnie można przeczytać jacy obeznani w temacie.

--- Cytat: kruger w 18 Lutego 2014, 07:26:00 ---
--- Cytat: Anrej w 18 Lutego 2014, 00:44:07 ---Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?

--- Koniec cytatu ---
Wszystko zależy od sytuacji na szlaku. Jeśli masz pod górę i wiesz ze prędkość będzie spadać dość szybko to zostawiasz. Jeśli jedziesz po płaskim to schodzisz do zera. Przynajmniej ja tak robie.

--- Koniec cytatu ---
Jak mam utrzymać prędkość 120km/godz.. Jestem na bez oporowej ostatniej pozycji nastawnika. Prędkość jest utrzymywana, pozostaję na tej pozycji. Prędkość spada włączam bocznikowanie i staram się utrzymać prędkość. Skład nadal przyspiesza. Skręcam nastawnik na pierwszą bez oporową, ewentualnie koryguję prędkość bocznikowaniem.  Skręcenie nastawnika na zero, to już raczej przy zjeździe na pochyleniu.

--- Cytat: Krzysiek626 w 18 Lutego 2014, 08:57:03 ---
--- Cytuj ---Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
--- Koniec cytatu ---
Lokomotywa to nie samochód, gdzie zdejmujemy nogę z gazu.

--- Koniec cytatu ---
W lokomotywie EU07 skręcasz nastawnik na zero i pociąg zwalnia. W samochodzie jest silnik spalinowy w przypadku zdjęcia nogi z gazu zwalnia, dodatkowo występuje hamowanie silnikiem. W lokomotywie odpowiada to hamowaniu elektrodynamicznemu, gdzie silniki pracują jako prądnice i hamują. Czyli jest równoważne.

youBy:
Ja bym powiedział, że odpowiednikiem hamowania elektrodynamicznego będzie dopiero włączenie dławienia wydechu albo retardera.

kruger:

--- Cytat: youBy w 18 Lutego 2014, 10:46:28 ---Ja bym powiedział, że odpowiednikiem hamowania elektrodynamicznego będzie dopiero włączenie dławienia wydechu albo retardera.

--- Koniec cytatu ---

Zależy jeszcze jaka jest siła hamowania ED. Jeśli niewielka to można przyjąć ze odpowiada ona hamowaniu silnikiem.

Krzysiek626:

--- Cytuj ---W lokomotywie EU07 skręcasz nastawnik na zero i pociąg zwalnia. W samochodzie jest silnik spalinowy w przypadku zdjęcia nogi z gazu zwalnia, dodatkowo występuje hamowanie silnikiem. W lokomotywie odpowiada to hamowaniu elektrodynamicznemu, gdzie silniki pracują jako prądnice i hamują. Czyli jest równoważne.
--- Koniec cytatu ---
Z tego powodu napisałem, że nie można lokomotywą jeździć jak samochodem, czyli nie skręcamy nastawnika na 0. Skoro mamy 120 na liczniku, to po co nam hamowanie elektrodynamiczne?  Ustawiamy taką pozycję nastawnika, aby zapewnić silnikom odpowiednią prędkość obrotową. Powinno to przypominać jazdę z tempomatem, który nie odcina zasilania, tylko je dostosowuje do określonych wymagań.
--- Cytat: Tomnord15 w 16 Lutego 2014, 11:45:58 ---Prawidłowo to jest tak- rozruch potem jazda z wybiegu czyli nastawnik na 0 i jak prędkość spadnie znów użycie nastawnika i boczników. Chodzi też o to żeby oszczędzać pobieraną z sieci trakcyjnej energię. Ale tak jak napisał kolega wyżej zależy od ukształtowania terenu.

--- Koniec cytatu ---
Wybieg rozumiem do 120 (przecież nie możemy przekroczyć Vmax), później nastawnik na 0 i czekamy jak spadnie prędkość. Do jakiej wartości? 100, czy może 80? Później znów 300/400A aby dobić do 120? Można bardzo długo dyskutować jak jeździć... i niczego się nie dowiedzieć.
     

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod