Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
mechatronik:
--- Cytat: PanMechanik w 17 Lutego 2014, 20:21:11 ---W książce "Lokomotywy Elektryczne serii EU06 i EU07" jest wyraźnie opisane, że opór dla ostatniej pozycji nastawnika jazdy wynosi 0,000 Ohmów.
--- Koniec cytatu ---
W pewnym przybliżeniu jest to 0Ω. Gdyby jednak zacząć się rozdrabniać to każdy przewód/szyno-przewód, każdy styk itd ma swój opór, który sumarycznie wyniesie ileś tam mΩ, albo nawet "Ω czy dwa". Tylko, że przy takich obwodach tak małe opory większej różnicy nie robią. Nie oszukujmy się, obwód główny lokomotywy nie jest obwodem "precyzyjnym" gdzie każdy mΩ ma znaczenie ;)
youBy:
0,000 Ω dotyczy oporu dodatkowego (oporów rozruchowych). Same silniki w siódemce mają po 0,14 Ω każdy.
Krzysiek626:
--- Cytuj ---Same silniki są opornikami indukcyjnymi.
--- Koniec cytatu ---
Nie pisz głupot, powyższa nie jest jedyną. Silnik nie jest opornikiem indukcyjnym, nie ma takiego pojęcia.
Anrej:
Teraz będzie dyskusja na temat oporu, wartości oporu 0 Ω, silników jako oporników indukcyjnych. Rozruch lokomotywy EU07 jest poprzez oporniki rozruchowe. Na pozycji bez oporowej oporniki są odłączone, czyli oporniki rozruchowe włączone w obwód mają wartość 0 Ω. Pisząc że silnik jest opornikiem indukcyjnym, na pewno miał na myśli, że silnik jest urządzeniem indukcyjnym i przedstawia opór indukcyjny, czyli reaktancję indukcyjną. Opór indukcyjny jest tylko w przypadku prądu przemiennego. Silniki trakcyjne w lokomotywie mają opór 0,14 Ω każdy, ale jest to opór czynny dla prądu stałego. Silniki są połączone szeregowo, czyli napięcie na zaciskach silnika wynosi 1500 V. Przy połączeniu szeregowym opór wynosi 0,28 Ω. Jeżeli będziemy widzieć silnik jako opornik czynny, to powinien przepływać prąd 3000 / 0,28 Ω = 10714 A. W silniku indukowane jest napięcie Ui, które ma znak przeciwny niż napięcie zasilania U. Prąd przepływający przez silnik ma wartość.
I = (U - Ui) / R
Opór R ma wartość stała. Napięcie zasilania można przyjąć, że ma stała wartość. Zmienia się tylko napięcie indukowane, największe jest jak silnik pracuje luzem, wtedy przepływa przez sinik najmniejszy prąd. Jeżeli obciążenie będzie się zwiększać, napięcie indukowane będzie się zmniejszać, tym samym pobór prądu przez silnik wzrośnie.
Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
kruger:
Anrej, ale po co ten cały akademicki wykład? Tu naprawdę siedzą ludzie obeznani w temacie.
--- Cytat: Anrej w 18 Lutego 2014, 00:44:07 ---Ale pytanie było. Czy jak prowadzę EU07 i rozpędzę do prędkości 120km/godz.. Jestem na ostatniej pozycji bez oporowej, to powinno się skręcić nastawnik na pozycję 0?
--- Koniec cytatu ---
Wszystko zależy od sytuacji na szlaku. Jeśli masz pod górę i wiesz ze prędkość będzie spadać dość szybko to zostawiasz. Jeśli jedziesz po płaskim to schodzisz do zera. Przynajmniej ja tak robie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej