Autor Wątek:  Kabina Skody CD163  (Przeczytany 111390 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #60 dnia: 14 Stycznia 2017, 16:58:23 »
362-173 has both sides in a different (sun) light.
362-173 oba boki ma w różnym świetle (słonecznym)
And you can't use only one side (probably the dark) and remove from there radiator shutter and copy round windows from other side?

I nie można użyć tylko jednej strony (prawdopodobnie ciemnej) i usunąć stamtąd przesłony chłodnicy i kopiować okna okrągłe z drugiej strony?
M.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Stycznia 2017, 00:54:25 »
Wracając do tematu modelu. Idzie to topornie, ale pomału do przodu. Po kilku godzinach zabaw z pivotami wreszcie badyl w górze i jakiś mały progress. Szału nie ma, ale już chyba lepiej się tego ustawić nie da.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Stycznia 2017, 09:16:24 »
Jakoś w trakcie go złapałeś, że ślizgacz nie dolega?
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Stycznia 2017, 09:57:06 »
Nie, to pewnie kwestia ustawienia w mmd.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Stycznia 2017, 11:40:01 »
Raczej nie, bo na współczesnych exe wszystko powinno być liczone z pivotów pantografu.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Stycznia 2017, 11:48:11 »
Piter, sprawdź dla pewności pivot ślizgacza :)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Stycznia 2017, 13:06:43 »
No, mała rzecz a cieszy (nas twórców kabiny) :).
Robisz tez te rzeczy które ustalaliśmy w zeszłym roku czyli te "wystawajki" i uszczelki 3D? :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #67 dnia: 19 Stycznia 2017, 13:54:01 »
Spoko to sprawdzę może faktycznie coś z pivotem tego ślizgacza. Kuba no ba wiadome :).
EDIT:
Sprawdzone. Faktycznie był za nisko.
EDIT1:
Będę jeszcze kombinował by szyby i uszczelki boczne były brane z wymiennej tekstury byśmy mieli jakąś różnorodność, a nie co lok to ten sam kolor.
EDIT2:
Potrzebuję zdjęcie najlepiej rzut z góry na stopień. Zrobiłem nowy, ale nie jestem pewien co do zagęszczenia tych otworów.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2017, 02:07:35 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #68 dnia: 24 Stycznia 2017, 21:51:40 »
Oto obiecane czerwone światło. Niestety LED. Tez jest podgladowe zdjecje stopnia.
Promised red light, unfortunately LED. Also brief picture of footboard.
M.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #69 dnia: 24 Stycznia 2017, 21:53:10 »
I lekko zmasakrowany ptak pod tym czerwonym LEDem :P
And slightly butchered bird under this LED light: P

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #70 dnia: 24 Stycznia 2017, 22:28:00 »
Dzięki @Lelek. Prosi się o zrobienie tej kratownicy w 3D, ale pewnie to już będzie lekkie przegięcie podejrzewam.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #71 dnia: 24 Stycznia 2017, 22:30:26 »
Daje to jakieś 1000 tri na schodek. Loda na to na 10 metrów spokojnie można by dać. Kwestia czy byłoby widać.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #72 dnia: 24 Stycznia 2017, 22:32:29 »
E to nie ma takiej tragedii. Widać różnicę będzie na pewno. Tylko szczerze powiem nie bardzo mam pomysł jak to zrobić z jednego elementu po za wycinaniem za pomocą pro.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #73 dnia: 24 Stycznia 2017, 22:35:24 »
Boxa ustawiasz na zadaną ilość segmentów lub traktujesz mu krawędzie connectem. Ustawiasz pętle krawędzi w odpowiednich miejscach. Wywalasz poligony mające być dziurami. Zaznaczasz wszystkie bordery. Mostkujesz i masz kratowniczkę w ładnej siatce. Zostało sfazować narożniki. Całość ma 900parę tri jak dobrze policzyłem. źle policzyłem, bo po podziale na trójkąty wyszło koło 2000 na stopień.
Masz nowszego maxa, więc graphite tools powinien ci nawet automatem wymagane poligony zaznaczyć.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2017, 01:34:23 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #74 dnia: 24 Stycznia 2017, 22:39:38 »
Szczerze powiem tego sposobu nie znałem. Jak masz ochotę i wiesz bardziej co i jak, to zrób ją i będziemy mieli to z głowy :).
EDIT:
Po przedyskutowaniu tej kwestii doszliśmy do wniosku, że owszem da się, ale to chyba faktycznie lekkie przegięcie będzie.
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2017, 00:31:09 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #75 dnia: 25 Stycznia 2017, 02:24:39 »
Daj u gory plaski polygon z clip channel (tzn alpha, ale take zeby engine wycinal dziury zamiast robic blending) i pociagnij kratke 2d pod nim, zeby pod katem wygladalo ze tam metal jest a nie dziura. Wizualnie wyjdzie podobnie, a geometrii bedzie mniej.

(to zakladajac, ze jest juz w modelu jakis material z clip channel do wykorzystania. Jak nie, to taniej bedzie dolozyc pare wiecej polygonow, niz dodatkowy material)
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2017, 02:27:17 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #76 dnia: 25 Stycznia 2017, 09:54:14 »
To wiesz coś jak nasz silnik obsługuje materiały? Nie jest tworzony osobny dla każdego submodelu przy wczytywaniu t3d? Są jakoś grupowane, gdy mają identyczne parametry? Wszystko bez półprzezroczystości (szyby, cień) ma ten atrybut o którym piszesz, wiec nie problem do czegoś je dokleić.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #77 dnia: 25 Stycznia 2017, 10:10:55 »
Jest manager tekstur, więc jeśli ma dwa razy czytać tą samą teksturę to odnosi się do już załadowanej.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #78 dnia: 25 Stycznia 2017, 16:14:52 »
Z tego co (pobieznie) widzialem w kodzie renderer --przynajmniej teoretycznie-- organizuje sobie to, co ma do narysowania w grupy pokryte tym samym materialem. Czy on to w praktyce wykorzystuje to juz nie wiem, ale w kazdym wypadku jesli jest mozliwosc to lepiej dolozyc element do istniejacej tekstury, niz tworzyc nowa.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #79 dnia: 26 Stycznia 2017, 07:52:16 »
Z tego co kojarzę to Ra to zrobił w celu optymalizacji, gdyż przełączenie tekstury dużo kosztuje.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #80 dnia: 30 Stycznia 2017, 21:36:18 »
Skoda 163 małymi kroczkami do przodu :). Póki co na PL wersji węży. Zostało teoretycznie niewiele, ale jak to wyjdzie w praktyce się okaże.
EDIT:
Mały progress. Kuba jak wykonasz ładną teksturę wózka to wtedy będę miał większą motywacje by zabrać się za  przystosowanie i mapowanie wózka autorstwa @TGV. Póki co skoda jeździ na tych trainzowych.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2017, 15:32:49 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #81 dnia: 07 Lutego 2017, 09:19:21 »
Robio sie! :D
@Piotrek, mapowanie do poprawy będzie ;)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #82 dnia: 07 Lutego 2017, 15:12:13 »
Luzik dasz znać gdzie i się poprawi. Co do modelu 363 i 371 mam te gmaxy. Na dniach spróbuję ten program FFG.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #83 dnia: 07 Lutego 2017, 20:26:48 »
O! Czyli moje wózki żyją i mają sie dobrze :). Czy trzeba coś "domodelować", dorobić 3D do Skodziny?
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #84 dnia: 07 Lutego 2017, 20:33:03 »
Twoje wózki czekają na nowy układ. Mogę je zmapować tym z trainza, ale tyłka to nie urwie. Coś tam brakowało, ale już nie bardzo pamiętam co. To co widać to trainzowe wózki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #85 dnia: 07 Lutego 2017, 20:34:57 »
Z tego co pamiętam to z tymi wózkami był taki problem, że plany były dość ogólne. Jeśli coś trzeba poprawić to daj znać.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #86 dnia: 07 Lutego 2017, 20:39:03 »
Pamiętam, że jak porównywaliśmy ze zdjęciami to coś tam brakowało.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #87 dnia: 09 Lutego 2017, 07:47:08 »
Na ten czas niech zostanie wózek z Trainza. Druga kwestia to jego tekstura, która dla numeru 163-038 jest po prostu brzydka i do poprawy. Podobnie jak tekstura pudła.
Dzięki Ci o @CTL`u, za świetny materiał zdjęciowy dwóch 163 który nam sprezentowałeś. Tak się powinno robić zdjęcia :).
Mianowicie, na statywie, prostopadle do pudła i na jednym parametrze. Dzięki temu na tymże modelu, który @Piotrek przenosi widać gdzie są miejsca jeszcze do poprawy :).

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #88 dnia: 09 Lutego 2017, 10:54:18 »
Zatem jak skończysz przerzucać te foto-tekstury na układy podeślij je i się poprawi co tam trzeba.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2017, 10:55:29 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Kabina Skody CD163
« Odpowiedź #89 dnia: 09 Lutego 2017, 15:02:39 »
Na dzień dzisiejszy do poprawy są takie rzeczy jak na screenach:
ad 1) Zamienione miejscami mapowania całych czołownic. Strona 1 ma mapowanie strony 2 i analogicznie 2 ma 1.
ad 2) Tutaj te dziury trzeba poprawić (podobnie jak po drugiej stronie czołownicy jak i lokomotywy).
ad 3) Jakieś takie dziury pod uszczelką.
ad 4) Jakieś takie dziurawe te lampy i za małe :(.
ad 5) Podobnież zamienione miejscami są zgarniacze. Dotyczy to tylko drugiej strony lokomotywy. Z kabiny 1 jest spoko :)
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2017, 15:04:50 wysłana przez ST44-003 »