Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Impulsator i Falotest
youBy:
EM10, EN57KM, jakieś przeróbki 105Na; TRAXX, Eurosprinter, Gama, Dragon, Griffin, EN57AKM, EN57AKW, EN57AL, Elf, Impuls, Flirt…
janek32:
--- Cytat: youBy w 08 Października 2013, 20:50:34 ---Sęk w tym, że czeska 163 ma silniki obcowzbudne (a nie szeregowe). Nie jest to problem nie do przeskoczenia, no ale zawsze to jakaś inność.
--- Koniec cytatu ---
To już wiem czemu na pulpicie jest amperomierz podpisany BUZENÍ. A w jaki sposób to wzbudzenie jest zasilane, też z tyrystorów?
youBy:
Sądzę, że też. Dzięki temu możliwe jest dokładne kontrolowanie prądu wzbudzenia, zwłaszcza w zakresie dużych prędkości, gdy konieczne jest jego obniżanie.
klimczok_mk:
A jeśli ustawimy w ''Falotest'' zadajnik siły pociągowej na 100% przy prędkości 0km/h i pasek poziomy przesunie się na maksimum, to wywala nam jakieś zabezpieczenia? Czy możemy przepalić sieć trakcyjną przez duży pobór prądu z sieci trakcyjnej?
No i co do hamowania, to przesunięcie zadajnika na dolny koniec skali, to jest hamowanie silnikami? Takie hamowanie to z prędkości 160km/h przy obciążeniu 1000t trochę trwa. Ale wiadomo, że jeszcze mamy hamowanie pneumatyczne.
Reg. zakazy 10.
Co to jest duł? Staraj się unikać zapożyczeń (full). Proszę poprawić.
Benek
youBy:
W programie Falotest2 całkowicie przerobiłem fizykę działania układu falownik–elektryczny zespół trakcyjny. Dla przypomnienia:
--- Cytat: youBy w 05 Października 2013, 23:07:00 ---Falotest – symulacja sterowania jazdą i hamowaniem w układzie z falownikami i silnikami klatkowymi. Symulacja uruchamia się samoczynnie. Zadajnikiem można regulować % siły pociągowej (w górę) lub hamującej (w dół). Przycisk zero przywraca pozycję neutralną. W panelu po prawej stronie można wybrać masę pociągu, która wpływa na przyspieszenie. Podawana jest prędkość w km/h, przyspieszenie w m/s2 oraz prąd w A. Poziomy pasek wskazuje aktualną siłę.
Archiwa z programami nie zawierają jakiejkolwiek struktury katalogowej.
--- Koniec cytatu ---
Dodatkowo na pasku stanu pojawiły 4 dodatkowe parametry: częstotliwość napięcia zasilającego silnik, częstotliwość napięcia w wirniku, łączny prąd pobierany przez silniki oraz napięcie na silnikach trakcyjnych.
--- Cytat: klimczok_mk w 10 Listopada 2013, 22:32:20 ---A jeśli ustawimy w ''Falotest'' zadajnik siły pociągowej na 100% przy prędkości 0km/h i pasek poziomy przesunie się na maksimum, to wywala nam jakieś zabezpieczenia? Czy możemy przepalić sieć trakcyjną przez duży pobór prądu z sieci trakcyjnej?
--- Koniec cytatu ---
Nie, falownik sam dba o to, żeby nie przekroczyć wartości maksymalnej prądu.
--- Cytat: klimczok_mk w 10 Listopada 2013, 22:32:20 ---No i co do hamowania, to przesunięcie zadajnika na dolny koniec skali, to jest hamowanie silnikami? Takie hamowanie to z prędkości 160km/h przy obciążeniu 1000t trochę trwa. Ale wiadomo, że jeszcze mamy hamowanie pneumatyczne.
--- Koniec cytatu ---
Tak, to jest czyste hamowanie ED.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej