Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Edytor scenerii
Tolein:
Ja nie do końca chyba rozumiem. Czym ma się to różnić od edytora rainsted?
Juhas:
Rainsted nie jest w ogóle intuicyjny. Szczerze powiem, że próbowałem go ruszyć, ale w ogóle mi się nie udało. Tory można wstawiać jedynie poziomo, tworzenie łuków jest ciężkie itd. Poza tym wstawianie chociażby torów jest naprawdę bardzo toporne. Wszystko jest od siebie oddzielone. Np. trzeba położyć tory, do tego słupy trakcyjne itp. U mnie ma się to dziać z automatu(tor zelektryfikowany bądź nie - jako 2 różne obiekty do wyboru). Mimo prób, nie udało mi się nawet stworzyć scenerii z prostym odcinkiem toru. Albo jakieś błędy przy ładowaniu, albo stoi lokomotywa w nicości, a tor gdzieś oddalony. Jeśli o mnie chodzi, to nie jest to program, który umożliwia przyjemne i proste tworzenie scenerii.
Benek:
--- Cytat: Juhas w 12 Maja 2013, 17:33:04 ---1. Tekstury
Muszę wiedzieć, w jaki sposób i w jakich plikach są zapisywane różne tekstury, np. lokomotyw i wagonów. Rainsted ładnie pokazuje wszystkie obrazki, natomiast przeglądając pliki DDS, widzę, że w każdym jest po kilka różnych obrazów. Ideałem dla mnie byłoby umieszczanie dodatkowo plików jpg, w których byłyby przedstawione wizerunki i wygląd lokomotyw i wagonów - żeby móc w prosty i łatwy sposób listować je tak, jak to robi Rainsted(zakładka SKŁADY)
--- Koniec cytatu ---
Wszelkie pliki pojazdów znajdują się w folderze dynamic. Są tam foldery, których nazwy wskazują jakiego pojazdu one dotyczą, np. en57_v1. Takie umieszczanie obrazów w plikach DDS (TGA) wynika z tego, by pliki ważyły jak najmniej. Resztę załatwia odpowiednie mapowanie modelu. Jeśli chodzi o katalog, to dla lokomotyw i wagonów takiego katalogu nie ma. Jest za to dla modeli, ale chyba nieukończony: http://katalog-eu07.ugu.pl/
--- Cytat: Juhas w 12 Maja 2013, 17:33:04 ---2. Tabliczki.
Czy tabliczki z nazwami semaforów i nazwami stacji to są oddzielne tekstury, czy może są to jakieś obiekty, które można sparametryzować tak, żeby pokazywały dowolny tekst?
--- Koniec cytatu ---
W folderze z najnowszą wersją MaSzyny znajdziesz folder, w którym są umieszczone różne pomocnicze programy. Między innymi jest tam generator tabliczek do semaforów. Czyli tworzysz sobie oddzielną teksturę. I tak jest dla wszystkich tabliczek i tablic z miejscowościami. Generatora tablic peronowych nie ma.
--- Cytat: Juhas w 12 Maja 2013, 17:33:04 ---3. Struktura pliku scenerii.
Czy jest gdzieś dostępna AKTUALNA struktura pliku scenerii? Jakaś aktualna dokumentacja? W tym momencie w pliku scenery.doc nie ma wielu informacji. Niektóre bardzo ciężko znaleźć w necie, a niektórych w ogóle nie ma i trzeba się domyślać.
--- Koniec cytatu ---
Nie ma. Ogólnie struktura katalogów jest przypadkowa, co wynika z tego, że deweloperzy tworzyli swoje własne foldery i umieszczali tam modele. Np. są foldery, których nazwy to nicki deweloperów. W przyszłości planuje się stworzenie nowej strukutry katalogów. Jej pierworys znajdziesz w tym pdfie. Nie będzie to jednak zadanie łatwe, bo trzeba będzie zmieniać w każdym pliku ścieżki, jeśli tylko zmieni się struktura folderów. Generalnie nie spodziewałbym się tego w tym roku (moje zdanie). By poznać strukturę katalogów musisz sobie sam popatrzeć jak to wygląda. Jak korzystasz z Linuxa, to możesz sobie w shellu wylistować zawartość katalogu z MaSzyną, będzie szybciej...
Tolein:
Wszystko co piszesz wydaje się być logiczne, tylko ja chyba dalej szukam dziury w całym, bo pewnych rzeczy nadal nie rozumiem.
Dlaczego uważasz, że robienie programu zupełnie od nowa jest dobrym rozwiązaniem? Czy nie myślałeś może, żeby wspomóc rozwój czegoś co już istnieje i, co więcej, działa, np. edytora rainsted? Bo to, że ty masz problemy, to jedno, a to, że są ludzie, którzy w tym edytorze położyli setki, czy tysiące kilometrów torów, to inna kwestia.
Dla mnie sam fakt, że wszystko wydaje Ci się takie takie proste, utwierdza mnie w przekonaniu jak daleki jeszcze jesteś od ogarnięcia rozumem problemu, w całej jego złożoności. Dla ciebie to jest jeden prztyczek - tor zelektryfikowany, albo nie. W praktyce to jest -naście innych zmiennych, które trzeba wziąć pod uwagę ustawiając jeden słup. Nie twierdzę, że dążenie do uproszczenia tej czynności jest błędem, nie widzę jednak sensu robienia całego programu tylko po to, żeby napisać tego typu automatykę pod inne api, kiedy można dużo mniejszym nakładem czasu i pracy napisać to pod istniejącą już platformę.
--- Cytat: Juhas w 12 Maja 2013, 19:25:46 ---Tory można wstawiać jedynie poziomo
--- Koniec cytatu ---
Z tego co zrozumiałem, w drugim swoim poście w tym wątku napisałeś:
--- Cytat: Juhas w 12 Maja 2013, 17:33:04 ---Wersja pierwsza zakłada tworzenie podstawowych elementów na płaskim terenie.
--- Koniec cytatu ---
Może czepiam się dupereli, ale dostrzegam pewne nieścisłości w samym rozumowaniu. A i mylisz się, bo w Rainstedzie można też edytować profil pionowy linii.
Tak jak wspominałem:
--- Cytat: gruha_EU w 12 Maja 2013, 18:23:13 ---A czy edytor torów, peronów i budynków nie mógłby wyglądać tak jak w programie SCARM??
--- Koniec cytatu ---
Nie, bo czym innym jest ukłanie miniaturowej kolejki z gotowych elementów, a czym innym odwzorowywanie prawdziwej linii kolejowej, gdzie łuki mają zupełnie dowolne promienie, długości i inne parametry, gdzie dochodzą łuki pionowe, przechyłki wraz z rampami, krzywe przejściowe i masa innego badziewia, które chcąc nie chcąc należy wziąć pod uwagę, zresztą to co wymieniłem to na dobrą sprawę tylko początek.
I jeszcze raz powtórzę - nie jestem przeciwny upraszczaniu obsługi pewnych rzeczy, poprzez automatyzację, bo rzeczywiście program sam może sugerować, gdzie wynika nam usytuowanie kolejnego słupa trakcyjnego. Jestem natomiast przeciwny upraszczaniu pewnych rzeczy, których nie należy upraszczać, jeśli symulator nadal ma być symulatorem. A zamiast pisać nowy program, może należy zastanowić się nad rozwojem obecnego pod kątem nowych funkcjonalności, bądź poprawiania interfejsu/obsługi starych.
Krzysiek626:
@Juhas, z kilku powodów nie widzę możliwości stworzenia edytora o którym wspominasz. Trudność pierwsza to błędy w Twoich założeniach. Druty trakcji elektrycznej i tory muszą być wstawiane oddzielnie. Nie stworzysz inteligentnego skryptu który postawi słupy tam gdzie trzeba, zrobi kotwy, bramki itp rzeczy. Dążymy do tego, aby scenerie były jak najbardziej przybliżone rzeczywistości. MaSzyna to nie kolejka elektryczna, którą zbudujesz z takich klocków. Takich elementów które trzeba kłaść w sposób przemyślany, jest więcej. Widać też że nie rozumiesz powodów dla których rainsted jest taki jaki jest. Skoro nie zdołałeś ogarnąć obsługi programu @RA to wątpię abyś zdołał stworzyć edytor dobry w dającej się przewidzieć przyszłości. Odnajdź i zapoznaj się z edytorem JET, jednym z pierwszych do kładzenia torów. @Tollein, trafiłeś w sedno.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej