Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor scenerii

(1/8) > >>

Juhas:
Cześć, szukałem w necie różnych edytorów scenerii i są gorsze, lepsze, niedziałające, ale wszystkie dość toporne dla zwykłego użytkownika. Postanowiłem zrobić taki porządny edytor, dla przeciętnego użytkownika, który będzie mógł sobie prosto i przyjemnie stworzyć własną scenerię z dostępnych elementów. Wersja pierwsza zakłada tworzenie podstawowych elementów na płaskim terenie. W każdym razie potrzebuję kilku rzeczy, aby ruszyć:
1. Tekstury
Muszę wiedzieć, w jaki sposób i w jakich plikach są zapisywane różne tekstury, np. lokomotyw i wagonów. Rainsted ładnie pokazuje wszystkie obrazki, natomiast przeglądając pliki DDS, widzę, że w każdym jest po kilka różnych obrazów. Ideałem dla mnie byłoby umieszczanie dodatkowo plików jpg, w których byłyby przedstawione wizerunki i wygląd lokomotyw i wagonów - żeby móc w prosty i łatwy sposób listować je tak, jak to robi Rainsted(zakładka SKŁADY)

2. Tabliczki.
Czy tabliczki z nazwami semaforów i nazwami stacji to są oddzielne tekstury, czy może są to jakieś obiekty, które można sparametryzować tak, żeby pokazywały dowolny tekst?

3. Struktura pliku scenerii.
Czy jest gdzieś dostępna AKTUALNA struktura pliku scenerii? Jakaś aktualna dokumentacja? W tym momencie w pliku scenery.doc nie ma wielu informacji. Niektóre bardzo ciężko znaleźć w necie, a niektórych w ogóle nie ma i trzeba się domyślać.

pol102:
Jeśli myślisz o takim edytorze full wysiwig 3D, to wiedz że porywasz się z motyką na słońce. Wiele modeli, dla przykładu semafory, składają się z 3 czy nawet 4 różnych modeli, które łączy w jedną całość *.inc . Nie chcę psuć Twojego zapału ale zaczynasz od złej strony.

Juhas:
Nie do końca WYSYWIG i definitywnie nie 3D ;). Chcę, żeby to działało tak:

Jest obszar roboczy: plan poglądowy widoczny z góry. Wybieramy z menu np. tor. Układamy tory podobnie jak to jest w Rainsted(tylko bardziej po ludzku). Przy czym możemy wybrać dwa rodzaje torów - zelektryfikowane lub nie(przy eksporcie do pliku scenerii po prostu stworzy się trakcja lub nie). Możemy ustawić semafor - użytkownik wybiera sobie narzędzie "semafor" i ustawia w odpowiednim miejscu. Na mapie semafor jest widoczny jako dajmy na to "S" w kółku. Po dwukliku, użytkownik może zmienić jego typ - i np. otwiera się okno, w którym mamy listę dostępnych semaforów (analogicznie jak listowanie składu w Rainsted). Na koniec, użytkownik może sobie wybrać i poustawiać lokomotywy i wagony na torach. I tutaj też się pojawia okienko z wyborem odpowiedniej tekstury itp. Czyli generalnie, użytkownik będzie widział mapę poglądową. Symboliczną. Kreska - tor, (S) - semafor itp. Tekstury są tylko potrzebne do tego, żeby użytkownik mógł sobie łatwo wybrać. Tak to ma wyglądać z grubsza.
Oczywiście planuję też obsługę eventów, ale to już inna sprawa.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

gruha_EU:
A czy edytor torów, peronów i budynków nie mógłby wyglądać tak jak w programie SCARM??

Juhas:
No coś takiego planuję właśnie zrobić. Tylko zanim ruszę, potrzebuję Waszej pomocy - zgodnie z tym, co napisałem w pierwszym poście.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod