Symulator EU07 (i nie tylko) > Screeny

 Poradnik hamowania

<< < (6/9) > >>

ST44-003:
@Antek, strona nie działa :)

Wszedłem na podstronę i wkleiłem kawałek linka. Jak widać za krótki. ;) @Stele

Wokulski:
Różne są nauki. Jeden mówi, że trzymasz falę, aż odbije na manometrze, inny zaś ze 1 sekunda na 100 metrów pociągu.

MichałŁ:
To nie są różne szkoły tylko inne sposoby użycia różnych zaworów. Pierwszy to Fv4a drugi to H14K1. Na ruskim czy czeskim było by jeszcze inaczej.

EU40:
Z osobistego doświadczenia mogę jedynie doradzić, że najważniejsze jest to, aby PGH był napełniony minimalnie tym samym ciśnieniem, jakie  było w nim obecne przed wdrożeniem hamowania.
Osobiście, po wdrożeniu hamowania stopniowego (rozpoczynam od upuszczenia 0,1 MPa), przestawiam zawór FV4a w uderzeniowe i po ustabilizowaniu się ciśnienia do 0,54 MPa, przestawiam w ,,jazdę".
Na tarczowych, daję na około  sekundę uderzeniową i przestawiam w ,,jazdę".
Oczywiście to tylko ogólnie w temacie, gdyż wszystko i tak jest zależne od sytuacji.
Najlepszym nauczycielem do nauki hamowania jest H14K1. :)

HTD:
Jak to jest, to od przeładowania PG może nie luzować, czy raczej nie hamować? W MaSzynie wydaje mi się, że jest większy problem z hamowaniem niż luzowaniem po przeładowaniu. No i fala 2x pod rząd nie działa, chyba że się odczeka trochę po pierwszej fali. Tzn hamuje, ale z opóźnieniem. Lekkie upuszczanie ciśnienia nic nie daje, dopiero jak mocniej spadnie to hamuje. W MaSzynie wydaje mi się też, że wystarczy zrobić pełne hamowanie, żeby usunąć przeładowanie, ale nie mam pewności.

Miałem jeden taki przejazd z przeładowanym PG i bujałem się tak całą drogę - trzeba było wcześniej zaczynać hamowanie i mocniej upuszczać. Czy to jest w symulatorze wiernie odwzorowane, czy rzeczywiste hamulce zachowują się bardzo różnie?

Zauważyłem jeszcze jedno ciekawe zachowanie w MaSzynie: najszybsze luzowanie występuje przy zmianie położenia kranu z fali na jazdę. Szybciej luzuje, niż gdybym zostawił na fali. Ten filmik mi w sumie najwięcej dał jeśli chodzi o jazdę na MaSzynie. Co prawda nie hamuję aż tak ekstremalnie, ale nie boję się teraz używać szerszego zakresu. Aha, żeby nie szarpało po zatrzymaniu ważne, żeby popełniać przed zatrzymaniem, prawda?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod