Ankieta

Czy odcinek Skwarki - Mydelniczka - WKD ma być zelektryfikowany?

Tak
201 (53.7%)
Nie
110 (29.4%)
Bez różnicy
43 (11.5%)
Nie wiem o co chodzi
20 (5.3%)

Głosów w sumie: 372

Autor Wątek:  Quark Reloaded  (Przeczytany 38054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Quark Reloaded
« dnia: 02 Lutego 2013, 19:59:17 »
W ubiegłym roku zabrałem się za przerabianie scenerii Quark. Największa zmiana tam zaszła w 2007 roku, kiedy została dokończona elektryfikacja, jak również zmodyfikowane zostały misje. Później zestaw poprawek został dodany przy okazji Paczki Całościowej 2010, miały one charakter wizualny i merytoryczny, ale nie zmieniały znacząco funkcjonowania scenerii. Poniżej krótki opis moich zmian, zawartych w paczce MaSzyna 01.13.

1. Tabor. Z ostatnich ankiet, przeprowadzonych wśród użytkowników, wynikało, że sceneria nie cieszy się powodzeniem. Spotkałem się też z opiniami, że brakuje misji typowo pod EZT. Ze względu na długość tras rzędu 50km, nie ma większego sensu w puszczaniu tam pociągów pośpiesznych, których jedynym zyskiem jest przejazd bez zatrzymania przez dwa albo trzy przystanki. Dlatego wymieniłem większość taboru pasażerskiego na EZT (chciałem dać same bordowe EN57, ale nie mamy wystarczająco dużo tekstur). Przy okazji musiałem poprawić obsługę EZT w EU07.EXE, ponieważ AI nie radziło sobie z jazdą (przyspieszanie, przekaźnik nadmiarowy).

2. Ruch. Chciałem wprowadzić ruch cykliczny, powtarzany co godzinę. To nie do końca się udało. Pociągi co prawda docierają do swoich pozycji wyjściowych, ale uruchomienie cyklu na kolejną godzinę wymaga jeszcze (przede wszystkim) wyregulowania czasów jazdy na dolnej trasie. Przy okazji chciałem zademonstrować zmianę jasności światła: jest jeszcze ciemno, gdy zaczynamy, ale w ciągu godziny robi się całkiem widno. Wschód i zachód Słońca ustawiłem na 31 października (pierwotnie paczka miała być wydana w październiku), aby wschód nie wypadał za wcześnie i nie było jeszcze zaawansowanej jesieni, co musiało by mieć wpływ na wygląd drzew.

3. Dynamiczne sterowanie. Dotychczas sterowanie ruchem na sceneriach było robione "na sztywno". Jeśli coś nie tak poszło w misji, eventy "się sypały" i w wielu przypadkach uniemożliwiało to kontynuowanie jazdy, albo powstawały dziwne sytuacje (np. zderzenia). W nowym Quarku postanowiłem podejść do tego inaczej. Typ pociągu jest rozpoznawany, gdy jest on ponad kilometr od stacji. Ustalane jest, na który tor zostanie skierowany. Następnie uruchamiane jest sprawdzenie, czy głowica jest wolna. Jeśli tak, układany jest przebieg i wyświetlany sygnał na semaforze. Podobnie jest w przypadku wyjazdu, ale oprócz głowicy sprawdzany jest także szlak (albo pierwszy odstęp przy SBL). Oczywiście pociągi jeżdżą z rozkładami i zatrzymują się na przystankach.

4. Tory postojowe. Oprócz sterowania torami na stacjach i głowicami rozjazdowymi, uruchomiłem obsługę torów postojowych. W przypadku odesłania EZT na tor postojowy, wyszukiwany jest tor z wolnym miejscem. Również dynamicznie wyszukiwana jest jednostka, która zostanie wysłana na szlak.

5. Układ torów. Pierwotnie nie zamierzałem ingerować w układ torów (mimo że wiem, iż pozostawia on wiele do życzenia). Jednak po uruchomieniu mijanki w Bruchniewie okazało się, że pociągi nie wyrobią się tam w godzinnym cyklu. Również przeraziła mnie przechyłka 25cm na łukach R=500m, ułożonych w slalom. Postanowiłem na szybko wyprostować ten odcinek, co po zlikwidowaniu ograniczeń dało jazdę szybszą o 3 minuty. Niestety za późno zorientowałem się, że zlikwidowałem tam pochylenia, a w efekcie musiałem obniżać teren znacznie bardziej, niż to było konieczne. Wstawiłem tam też nowe słupy, których używamy przy sceneriach tworzonych w Rainsted. (Z powodu szybkich poprawek zostały tam rozszerzenia TGA na plikach szyn, przez co na paczce DDS szyny są niewidoczne.)


W najbliższym czasie chciałbym prace nad tą scenerią kontynuować. Ale w miarę małymi kroczkami, aby nie wyznaczyć sobie zbyt ambitnego celu, jak to wyszło przy remoncie kapitalnym Linii 546 (który też kontynuuję). Mój wstępny plan jest taki (kolejność przypadkowa):

1. Dokończyć układanie toru Wielki Kac Dolny – Bruchniewo. To znaczy wrócić do pochyleń, a w oryginalnym terenie odcisnąć prawidłowy profil, łącznie z rowami. Przy okazji przywrócić naprężanie sieci, które zniknęło z tego odcinka.

2. Dodać przystanek na trasie Skwarki – Wielki Kac.

3. Dodać mijankę na trasie Zatyle – Mydelniczka.

4. Przebudować stację w Skwarkach na przelotową.

5. Przesunąć stację Mydelniczka na północ z obrotem o 20°. Z południowej strony wyprowadzić wyjazd na wschód. Zrobione — MaSzyna 08.13!

6. Przebudować stację Wielki Kac tak, aby wjazd z Drożdżowni i Mydelniczki był od południa. Przesunąć stację Drożdżownia 1km na wschód.

7. Przebudować stację Dejawy tak, aby była bezpośrednia łącznica do Koniewic. Tory na północ i wschód od Dejaw staną się przez to oddzielnymi liniami, które będą mogły zostać przedłużone.

8. Przesunąć stację Koniewice o 2km na północ, co moim zdaniem zwiększy sens przestrzenny układu stacji (oddali od WK i ograniczy "objeżdżanie góry" o 120°).

9. Uruchomić cykle jazd na kolejne godziny. Ewentualnie zróżnicować częstotliwość w szczycie i poza szczytem.

10. Uruchomić manewry z wykorzystaniem obrotnicy.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2013, 02:34:39 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lutego 2013, 20:53:29 »
Heh, ta sceneria to pierwsze co odpaliłem po ściągnięciu najnowszej paczki. Wrażenia? Ciemno jak w d... :) A ta ciemność demaskuje tak bardzo kulejące w symku oświetlenie... Chodzi mi o latarnie, czyli świecące placki terenu - podczas gdy górą suną czarne zarysy wagonów. Próbowałeś (albo próbował ktoś) co się stanie jak w latarniach przyczepi się jakieś źródła światła? Może jakoś by to działało? Przez tą ciemność ciężko zaobserwować pozostałe ficzery... Efekt zmiany światła podczas świtu wyszedł moim zdaniem całkiem fajnie, ale nie wiem co się dzieje później (miałem szklaną ścianę i nie mogłem kontynuować symulacji - a nie chciało mi się czekać) - tekstura nieba się podmieni z gwiazd na jakiś poranek?
Powodzenia przy dalszych pracach.
Btw, nie wiem czy to tylko kwestia quarka, ale coś zmienianie pogody nie działa. Wybrałem quarka, et22-313, przeszedłem na ustawienia, wybrałem sobie blueclouded_cośtam (parametry oświetlenia zmieniły się) i "zawsze zmieniaj", po czym uruchomiłem symulację. Efekt w załączniku - tekstura nieba zmieniła się, ale parametry światła już nie. Zauważyłem też, że w starterze po wybraniu scenerii i kliknięciu na ustawienia pokazywana jest pogoda ustawiona w scenerii, po zmianie jest ta na którą zmieniono, ale po przełączeniu na inną kartę i powrocie na "ustawienia" wraca to co było wybrane na scenerii (chociaż na liście to co wybraliśmy pali się na niebiesko).
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2013, 21:12:16 wysłana przez muri »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lutego 2013, 21:03:45 »
Latarnie zostały oryginalne. Takie były w quark_noc i jakoś nikt nie narzekał. Zresztą, takie same są w innych nocnych sceneriach. Jak kilka razy odpalałem u siebie (zanim padł mi dysk), to też było całkiem znośnie. Mogło się też coś popsuć przy tworzeniu paczki... Niebo lepsze nie będzie, bo nikt takowego jeszcze nie zrobił.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lutego 2013, 21:14:48 »
A propo nieba. Nie ma możliwości zmiany? Próbując zmienić z poziomu startera tylko niebo się zmienia a inne parametry pozostają jak w nocy.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 751
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lutego 2013, 21:16:41 »
Jest możliwość zmiany nieba jest. Wystarczy:
//config movelight 304 endconfig //31 października 2007
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2013, 21:17:56 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lutego 2013, 21:17:00 »
Zmieniono latarniom barwę świecenia, dobrano - moim zdaniem błędnie - zbyt ciemne atmo. Zrobiło się ciemno, zbyt ciemno. Przechyłki które wprowadzałem w 2007r były liczone wg tabeli, niestety nie zdało to egzaminu. Bardzo dobry pomysł na odnowienie tej scenerii.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego 2013, 21:32:54 »
Jest możliwość zmiany nieba jest. Wystarczy:
//config movelight 304 endconfig //31 października 2007
Ano, działa. @Ra, zapomniałeś napisać (chyba że było wcześniej) że w Dejawy-Kopalnia działa już ładowanie wagonów :) Szacun.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lutego 2013, 21:43:33 »
No i wielki props za to co poniżej w załączniku.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Lutego 2013, 14:02:04 »
Zacząłem przerabiać stację Mydelniczka. Będzie miała dodatkowy tor, wychodzący z południowej strony na wschód. Jednocześnie ten tor będzie stanowił główną linię (drugorzędną) do Wielkiego Kaca Dolnego, a linia do Skwarek stanie się miejscową.

W związku z planami co do dalszego przebiegu trasy, nie bardzo pasuje mi elektryfikacja na odcinku Skwarki – Mydelniczka – Wielki Kac Dolny. Chciałbym tam puszczać szynobusy, a pociągi towarowe z ST44 na osi wschód – zachód. Dlatego uruchomiłem ankietę. Wydaje mi się, że pełna elektryfikacja Quarka miała miejsce w czasach, gdy nie było jeszcze zbyt wielu scenerii z drutem, a pojazdy spalinowe były w powijakach (SN61 i SM03). Obecnie można by wrócić tam do ruchu spalinowego...

  Dodano: 22 Lutego 2013, 16:09:39
Poniżej planowany układ torów, kropki są co kilometr.

« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2013, 16:09:39 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Lutego 2013, 16:28:22 »
Mamy lokomotywownię Zbąszyń/Zbąszynek więc upchnijmy w nią trochę taboru i dopasujmy obrotnicę tak, żeby mieścił się na niej tabor. Następnie wyjazdy w perony i tak dalej. W związku z tymi przeróbkami, proponuję urozmaicić trochę otoczenie, niekoniecznie wpierdzielając tam milion hektarów lasów ;)

Na koniec tego trollongu: tak, pomogę jeśli potrzeba bądź jest chęć.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Lutego 2013, 17:01:39 »
Obecnie moim celem jest stworzenie funkcjonalnej komórki scenerii. Przede wszystkim potrzebuję rozwiązać następujące kwestie:
- podsypki pod rozjazdy 27138mm
- wydzielanie trójkątów terenu dla komórki
- podział trójkątów terenu na brzegach komórki
- zszywanie trójkątów terenu sąsiednich scenerii
- łączenie trójkątów generowanych niweletą z trójkątami terenu
- przesunięcie środka układu współrzędnych na środek komórki
- budowa peronów jednostronnych
- budowa skrzyżowania dróg
- budowa realistycznych przejazdów
- zarządzanie ruchem na małej stacji węzłowej, z rozpoznawaniem kierunku jazdy pociągów

Także, na razie, do wstawiania lokomotywowni i urozmaicania otoczenia jest mi dosyć daleko... Po opracowaniu jednej komórki, z kolejnymi powinno być łatwiej.

  Dodano: 23 Lutego 2013, 23:34:20
No i wielki props za to co poniżej w załączniku.
A to prezent od Toleina oraz Jeża (@7play4game).
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2013, 23:34:20 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline qamil

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Marca 2013, 11:15:43 »
Postanowiłem wczoraj trochę pojeździć sobie po quarku. To co mnie zdziwiło po uruchomieniu to fakt, że na starcie jest jakby jaśniej niż przy poprzedniej próbie. Nie przypomina to zbyt dobrze nocy, ale przynajmniej wszystko dobrze widać - jak na możliwości symulatora to chyba najlepsza opcja. Do jazdy wybrałem drugi skład towarowy: ET22-094 Skwarki - Dejawy - Skwarki. Najpierw kilka ogólnych spostrzeżeń. Pod względem graficznym quark się niestety zestarzał. Rośliny są jakie są (zwłaszcza jeśli porównamy je z takim Całkowem), budynków wiele nie stoi, długie odcinki torów są po prostu puste (widać, że dwutor Wielki Kac - Skwarki do niedawna jeszcze nie był w ogóle używany; jest to długa, nudna prosta, zwłaszcza po "remoncie" podmytego toru ;)). Brakuje tablic z nazwami stacji, przez co mi ciężko zorientować się w terenie (przydałaby się mapka poglądowa), do tego samochody lubią sobie przeniknąć przez pociąg i zamknięte rogatki na przejazdach. Jednak to wszystko blednie jeśli spojrzymy na ruch AI: tak jak na Krzyżowej, tak i tutaj zawsze na trasie spotykamy inne składy, dzięki czemu można przymknąć oko na grafikę. Za to wielki plus, faktycznie widać że trasa żyje swoim życiem i zawsze gdzieś coś się dzieje. Jeszcze te manewry... Zajeżdża mi to trochę trasą przygotowaną pod multiplayer - w razie rozłączenia gracza nic się złego nie dzieje, AI przejmuje ruch za niego bez żadnych przeszkód ;)

Teraz opis misji. Na początku drobny problem z przejrzeniem rozkładu jazdy - "wskakuje" on dopiero po kilku minutach, przez co nie widać go w starterze, a w wersji pod F3 nie można sprawdzić prędkości (przez to nie przestrzegałem rozkładowych 80kmph). Drugi drobny zgrzyt to stojące przy peronach w Skwarkach kible: oba otworzyły drzwi po prawej stronie, mimo że pierwszy ma peron po lewej, a drugi po obu stronach :) Przy oczekiwaniu na odjazd polatałem trochę po okolicy - na jednotorze do Koniewic (szczególnie jego początku) drzewa są ułożone pod ziemią, przez co wystają tylko górne krawędzie (imitacja krzaków?). Dziwnie wyglądają też rozkłady: w teorii odjazd ze skwarek jest 4:50 mój towarowy, a 4:52 osobówka do Koniewic (podobnie następne stacje, osobowy ma rozkładowo jechać do 5 minut po towarówce). Praktyka jest jednak taka, że to osobówka dostaje pierwsza wyjazdowy i jedziemy ciągle za nią, łapiąc opóźnienie. Zgadza się to z logiką (osobowy powinien mieć pierwszeństwo), nie zgadza z rozkładem jazdy. Nawet w Wielkim Kacu gdzie mogłem bez problemu ruszyć przed osobowym, kibel na starcie dostał wyjazdowy i musiałem czekać. No ale mniejsza z tym, można bez przeszkód jechać na SBL za osobowym (gdybym przestrzegał rozkładowej prędkości, nie musiałbym pewnie nawet hamować). W ten spodób dojechałem do ostatniej stacji. Po zaparkowaniu w Dejawach Kopalni zacząłem odpinać wagony. Ze starego przyzwyczajenia od razu po zahamowaniu wcisnąłem [Del], co spowodowało wyświecenie Ms2 mimo wciąż podpiętej lokomotywy (nie spodziewałem się usłyszeć radiotelefonu na quarku :)). Zanim odłączyłem ją poprawnie na sygnalizatorze powróciło S1. Mimo tego przeciąłem na "czerwonym", po dojechaniu do kozła zwrotnice się przestawiły poprawnie i dostałem Ms2 (czyli wszystko działało prawidłowo), jednak odpuściłem sobie dalszą jazdę. Mimo tego będę musiał jeszcze wrócić do quarka - warto :)

Co do ankiety o (de)elektryfikację: wygrała opcja NIE, więc pewnie drut zostanie zdjęty. Co w takim razie z odcinkiem Koniewice - Bruchniewo - WKD? Zostanie z kablem? Nie widzę zbyt powodów, żeby stały tam słupy i kończyły się w WKD (chyba, że zostanie tam wybudowane coś większego, co by uzasadniało elektryfikację - lokomotywownia? zakłady PESY/NEWAGU? :P). Ogólnie Wielki Kac Dolny jak dla mnie jest bardzo dziwnym miejscem - nie ma tam praktycznie nic, a SM31 stamtąd odjeżdża chyba w każdej wersji, poza tym dochodzi jeszcze łącznica z Wielkim Kacem... Tak wyróżniony punkt, w dodatku ma się tam kończyć drut, a są tam tylko 4 domy na krzyż i skarpa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Marca 2013, 12:23:08 »
Teraz opis misji. Na początku drobny problem z przejrzeniem rozkładu jazdy - "wskakuje" on dopiero po kilku minutach, przez co nie widać go w starterze, a w wersji pod F3 nie można sprawdzić prędkości (przez to nie przestrzegałem rozkładowych 80kmph).

To poligon doświadczalny odnośnie głównie SRK i ruchu, nie wyglądu scenerii. Co do F3 i wyświetlania prędkości - jaki sens? Czy maszynista w rozkład jazdy jak patrzy, bądź rozkaz O, czy nawet WOS, tam mu się wyświetla prędkość? Można sobie tak skierować kamerę, że widać prędkościomierz jak i rozkład podglądać...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Szycha441

  • Wiadomości: 159
  • Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Marca 2013, 12:26:08 »
Może koledze chodziło o prędkość szlakową.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2013, 12:30:38 wysłana przez Szycha441 »
Ruszyła Maszyna, której nie można zatrzymać...!!:)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Marca 2013, 12:30:44 »
A no fakt. Nie zajarzyłem. Za dużo zastępczych wczoraj mrugałem ;) Najmocniej przepraszam.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Marca 2013, 13:47:37 »
Jaśniej jest ze względu na nowe EU07.EXE, które w nocy nie ustawia już światła na 0.03 0.03 0.03, tylko na wartość odczytaną ze wpisu light (obcinając jednak zbyt duże wartości, aby z nocy nie zrobił się dzień). Chociaż moim zdaniem poprzednie oświetlenie było całkiem dobre, pod warunkiem korzystania w ciemnym pomieszczeniu. Teraz "ciemność nocy" można sobie regulować wpisem light w scenerii.

Pod względem graficznym nic nie robiłem, jak kolega wspomniał, skupiam się na zmianach dotyczących ruchu oraz infrastruktury. Być może przy okazji coś zostanie poprawione.

Ruch samochodów wiąże się z kwestią użycia nowych przejazdów, które będą miały dwie komórki pamięci. Takie przejazdy zostały już przygotowane i pozostaje podczepić je do dróg. A także uzależnić niektóre przejazdy w przebiegach.

Rozkłady jazdy są przypisywane dynamicznie (może z wyjątkiem paru przypadków), gdy skład jest już gotowy do odjazdu. Również dynamicznie przesuwają się godziny odjazdów. Powinien się jeszcze zmieniać numer pociągu, ale to może kiedyś... Prędkość rozkładową zapewne też kiedyś dodam do podglądu rozkładu, bo już ktoś to zgłaszał.

Z tymi peronami to sprawdzę, bo nie zauważyłem tego. Zresztą, Skwarki czeka niedługo przebudowa, więc będzie tam inaczej. Drzewa... hmmm... może jakoś przy okazji, na razie bardziej mnie martwi niepotrzebnie powyginany tor.

W Skwarkach była zrobiona w ostatniej chwili roszada, aby EN57 dojeżdżający górą do Koniewic zdążył tam wyjechać dalej na dolną trasę (i aby na przystanku Skwarki Fabryka pojawiał się przed pełną godziną). Normalnie towarowy odjeżdżał pierwszy i chyba nie został mu poprawiony rozkład. Można powiedzieć, że jazda za osobowym jest dodatkową atrakcją. ;)

W Dejawach odpinanie jest zrobione pod kątem AI, a ja chyba nigdy nie robiłem tego ręcznie. Tam chyba nie do końca jest zrobiony ruch na północnej głowicy. Przyjrzę się temu jeszcze.

Kwestia drutu nie jest jeszcze przesądzona. Na razie słupy stoją, bo dzięki temu będą ciekawsze obiegi na EN57. Po zdjęciu drutu trzeba by użyć inny tabor. Wielki Kac (razem z Dolnym) też planuję kiedyś przebudować, ale koncepcji na to na razie nie ma... Obecnie przebudowa koncentruje się na Mydelniczce i zobaczymy, co z tego wyjdzie...

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Marca 2013, 16:23:00 »
Jeśli jest zainteresowanie to mogę podesłać jakiś wizualny apdejt :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Sierpnia 2013, 01:45:37 »
Stara stacja po liftingu.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2013, 01:47:03 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:02:55 »
Stara stacja po liftingu.

No stacyjka nie do poznania, ale poza jednym screenem może przydałoby się więcej info, jak wygląda postęp założonych prac na początku tematu?

Pozdrawiam
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:25:22 »
Poza tym, że Mydelniczka wygląda teraz jak stacja i jest przygotowana do połączenia z Tarniowem od wschodu, to nic więcej nie zdążyłem zrobić. I tak jeszcze do zrobienia jest przekop na nowy tor i drogę oraz sterowanie ruchem. Edycja scenerii zajmuje więcej czasu niż przejechanie jej, a głównym celem tych zmian jest dopracowanie narzędzi w Rainsted, potrzebnych do tworzenia scenerii realistycznych...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:36:57 »
Poza tym, że Mydelniczka wygląda teraz jak stacja i jest przygotowana do połączenia z Tarniowem od wschodu, to nic więcej nie zdążyłem zrobić. I tak jeszcze do zrobienia jest przekop na nowy tor i drogę oraz sterowanie ruchem. Edycja scenerii zajmuje więcej czasu niż przejechanie jej, a głównym celem tych zmian jest dopracowanie narzędzi w Rainsted, potrzebnych do tworzenia scenerii realistycznych...
Czyli to co powyżej na screenie, zrobiłeś za pomocą Rainsted?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:43:42 »
Jeśli by nie liczyć poprawek wykonanych edytorem tekstowym, to wszystko było ustawiane bądź przesuwane przy użyciu Rainsted. Na obrazku może tego nie widać, ale są użyte tekstury podsypki Benka dla linii drugorzędnej. Poza obrazkiem są też łuki z krzywymi przejściowymi oraz nowy tor z łukami pionowymi na pochyleniu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1317
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:47:04 »
Jeśli by nie liczyć poprawek wykonanych edytorem tekstowym, to wszystko było ustawiane bądź przesuwane przy użyciu Rainsted. Na obrazku może tego nie widać, ale są użyte tekstury podsypki Benka dla linii drugorzędnej. Poza obrazkiem są też łuki z krzywymi przejściowymi oraz nowy tor z łukami pionowymi na pochyleniu.
No i fajnie się to prezentuje. Te dwa pierwsze tory będą bez trakcji?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Sierpnia 2013, 20:58:50 »
Pierwszy tor od dworca jest torem ładunkowym i jest on zakończony wykolejnicami. Drugi tor to jest linia drugorzędna, przechodząca na wprost przez stację. Elektryfikacji jej nie planuję. Trzeci tor jest przedłużeniem linii miejscowej, a czwarty jest dodatkowym. Docelowo chciałbym całkowicie zlikwidować elektryfikację w tej okolicy, ale obecnie daje ona możliwość urozmaicenia obiegów EN57 "w ósemkę". Tymczasowo nie jest zrobione zapętlenie EN57 na Quarku, ponieważ nie mam zweryfikowanych rozkładów jazdy (w wielu miejscach nie są wpisane ograniczenia w tory, więc AI jeździ za szybko).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Sierpnia 2013, 18:04:03 »
Te dwa pierwsze tory będą bez trakcji?
Bez sieci trakcyjnej jak już...

Jeszcze pytanko do autora - na scenerii będą same klopy, czy dla urozmaicenia pojawią się też misje towarowa i pospieszna (+ do tego jakieś pospieszne AI?)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Sierpnia 2013, 19:01:41 »
Moim głównym celem jest przygotowanie komórek scenerii, opracowanie automatyzacji ruchu i dopracowanie narzędzi (Rainsted) na możliwie prostych przypadkach, zanim się zabiorę za bardziej ambitne (jak rozgrzebana Linia 546). Nie jest moim celem tworzenie misji. Po dołączeniu Tarniowa będzie można zrobić pociągi towarowe w trakcji spalinowej.

EZT są obecnie głównie dlatego, że nie było scenerii z przewagą takiego ruchu, jak również są odpowiednie do demonstracji zatrzymania na przystankach, z otwarciem drzwi. Na ruch pospieszny przydała by się sceneria o długości przekraczającej 200km, na Quarku to tylko parodię można zrobić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Sierpnia 2013, 00:08:28 »
Stara stacja po liftingu.
Kto robil lifting?


Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Sierpnia 2013, 22:07:22 »
Ponieważ nie było innych chętnych, musiałem zrobić sam.


W nowej paczce MaSzyna 08.13 Mydelniczka jest wydzielona do osobnych plików, co tworzy pierwszą funkcjonalną komórkę scenerii. Jest prawidłowy układ torów, wymiarowe rozjazdy, odpowiednie przekroje podsypki. Semaforom kształtowym dodałem opcję automatycznego świecenia w nocy (gorzej z tarczami). Nowy przejazd zatrzymuje samochody (na razie jeden tam jeździ). Wskaźniki zostały uzupełnione (nie ma tylko elektrycznych, ale elektryfikacja jest tam raczej tymczasowo i nie widzę sensu tego dopracowywać).

Po wykonaniu kilku testów ponownie przyciemniłem noc, dając light na wartości 0.05 0.05 0.05. Jeśli komuś to za ciemno, może je sobie zwiększyć. Ja wychodzę z założenia, że w nocy mają być widoczne światła, a nie okoliczne obiekty. Poza samą Mydelniczką w zasadzie nic nie zostało zmienione. Tablic z nazwami stacji nadal nie ma (to jest grubsza sprawa – chciałbym zrobić generator).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Sierpnia 2013, 22:18:08 »
Po wykonaniu kilku testów ponownie przyciemniłem noc, dając light na wartości 0.05 0.05 0.05. Jeśli komuś to za ciemno, może je sobie zwiększyć. Ja wychodzę z założenia, że w nocy mają być widoczne światła, a nie okoliczne obiekty.

No tak, ale chyba głównie chodzi o to, żeby nie tylko było widoczne jakieś tam światło, ale także obiekty na które te światło pada (światło z latarń jak i reflektorów lokomotywy).
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Quark Reloaded
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Sierpnia 2013, 22:35:53 »
Dopóki nie będzie oświetlenia samego w sobie (obecnie jest to tylko świecący placek który tworzy tylko wrażenie oświetlania, a przy absolutnej ciemności nic nie daje), to pozostaje tylko przerobienie wpisów w scn. Co prawda na niektórych sceneriach wygląda to lepiej, ale tylko dlatego że w pogodzie jest ustawione jaśniejsze światło niż być powinno.
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2013, 22:37:09 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio