0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
U mnie też wystąpił problem z osobówką z EU07-503. Nie mogłem dwoma siódemkami wyjechać, ani ET41 przejechać (stałem pod S1). Wydaje mi się, że skład (jeden wózek wagonu kl.2) wykoleja się i dlatego nie rusza po zatrzymaniu.
1) Nie mozna stosowac powtarzacza zielone+białe przy semaforach półsamoczynnych, poniewaz kazdy polsamoczynny ma mozliwosc podania S1, a jesli S1 to sp1 na powtarzaczu oraz os1 na tarczy ostrzegawczej...A w trasce zauwazylem taka sytuacje:tarcza ostrzegawcza pokazuje os4, ok, ja powoli sie przygotowywuje do hamowania...patrze na powtarzacz, sp3/2 no to rezygnuje z hamowania...patrze na wjazdowy ...s6...czyli 100 km/hW E1 jest napisane ze jesli 100km/h przy semaforze to na poprzednim/tarczy musi byc os3/s3...w kazdym razie cos z zielonym migajacym swiatlem...Reasumujac nie ma mozliwosci aby istnial na PKP powtarzacz zielone+biale, pomaranczowe+biale, owszem...ale ta 1 wersja jest nierealna.
dlaczego uważasz, że na PKP nie ma możliwości istnienia powtarzacza zielone+białe (czyli Sp2)?
Cytat: "Leszek"dlaczego uważasz, że na PKP nie ma możliwości istnienia powtarzacza zielone+białe (czyli Sp2)?A co bedzie na powtarzaczu, jak na semaforze bedzie s1? :>
Sp1, czyli pomarańczowe ciągłe+białe.
Cytat: "Leszek"Sp1, czyli pomarańczowe ciągłe+białe.Ale Mat_EU zdaje sie pisal o omawianej trasie, gdzie jest powtarzacz dwukomorowy (dobrze pamietam, ze tam jest dwukomorowy?). Nie ma tam mozliwosci podania Sp1 :)
Nie ma powtarzaczy dwukomorowych. Polecam jednak lekturę E1
Cytat: "Leszek"Nie ma powtarzaczy dwukomorowych. Polecam jednak lekturę E1Leszek, nie denerwuj się tutaj :)Mówimy cały czas o sytuacji, jaka jest na tej trasie:Następny jest sem. wjazdowy, na którym jest S1.
Wiesz, autor na trasie mógł nawet ustawić sobie znak "uwaga na nisko przelatujące krowy", nie zmienia to faktu, że jest źle - taki powtrzacz nie ma racji bytu.
Nie ma powtarzaczy dwukomorowych
Cytat: "Leszek"Wiesz, autor na trasie mógł nawet ustawić sobie znak "uwaga na nisko przelatujące krowy", nie zmienia to faktu, że jest źle - taki powtrzacz nie ma racji bytu.:)No i właśnie o tym cały czas mówimy - jest źle :)CytujNie ma powtarzaczy dwukomorowychMożliwe, ale tego nie znalazłem w rozporządzeniu (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 11 lutego 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.). Jest tam mowa o sygnalach, jakie mogą być wyświetlane, ale nic o ilości komór.
Cytat: "Tomi"Cytat: "Leszek"Wiesz, autor na trasie mógł nawet ustawić sobie znak "uwaga na nisko przelatujące krowy", nie zmienia to faktu, że jest źle - taki powtrzacz nie ma racji bytu.:)No i właśnie o tym cały czas mówimy - jest źle :)CytujNie ma powtarzaczy dwukomorowychMożliwe, ale tego nie znalazłem w rozporządzeniu (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 11 lutego 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.). Jest tam mowa o sygnalach, jakie mogą być wyświetlane, ale nic o ilości komór.No właśnie, jest źle, ale wytłumaczenie tego przez Mat_EU jest też niewłasciwe. Poza tym jest wiele innych błędów sygnalizacji - np. wyjazd na tor przeciwny do zasadniczego na linii jednotorowej (W24), albo na wyjazdowym S12 zamiast S10.Jeszcze wracając do powtarzaczy - mogą być ewentualnie dwukomorowe, ale tylko w wypadku jeśli dotyczą semaforów, na których możliwe jest wyświetlenie wyłącznie sygnałów S1, oraz któregoś z przedziału od S10 do S13a. W pozostałych przypadkach powtarzacz musi mieć trzy komory (ta zasada dotyczy również tarcz ostrzegawczych - kiedy może mieć jedną komorę, a kiedy dwie).
[...]Nie mozna stosowac powtarzacza zielone+białe przy semaforach półsamoczynnych, poniewaz kazdy polsamoczynny ma mozliwosc podania S1[...]
poniewaz kazdy polsamoczynny ma mozliwosc podania S1
Zaraz, zaraz - ja mam u siebie na semaforze S9 - czyli ten obraz na powtarzaczu jest prawidłowy, tylko sam powtarzacz powinien mieć trzy komory. Nieprawidłowy jest natomiast obraz na tarczy ostrzegawczej - jest Os4, a powinno byc Os3.
No właśnie, jest źle, ale wytłumaczenie tego przez Mat_EU jest też niewłasciwe.
Więc w zamierzeniu autora...te powtarzacze jednokomorowe miały być pomaranczowe+biale...Ale ze cos nie wyszlo, to mamy zielone+pomaranczowe...Starajac sie to naprawic...Podmieniam plik #pkplight_lenses.tgana #pkplight_lenses3.tga przerobiony przez siebie...(podmienilem wszystkie swiatla na zolte, oprocz bialego...I otrzymalem powtarzacz żółte+białe...Lecz z odleglosci okolo 50 metrow zolte zmienia sie na zielone...:(
Cytat: "Mat_EU"Więc w zamierzeniu autora...te powtarzacze jednokomorowe miały być pomaranczowe+biale...Ale ze cos nie wyszlo, to mamy zielone+pomaranczowe...Starajac sie to naprawic...Podmieniam plik #pkplight_lenses.tgana #pkplight_lenses3.tga przerobiony przez siebie...(podmienilem wszystkie swiatla na zolte, oprocz bialego...I otrzymalem powtarzacz żółte+białe...Lecz z odleglosci okolo 50 metrow zolte zmienia sie na zielone...:(Sam pisałeś, że do takich semaforów muszą być trzykomorowe. Ja podmieniłem na trzykomorowe i tarcze ostrzegawcze na dwukomorowe i sygnały są ok. Jest tylko jeden wyjątek - semafor wjazdowy ma pas zielony a powinien mieć pomarańczowy.
Zmoderowałem wątek.Pana "Sierakowiczanina" proszę o powściągliwość w wyrażaniu swoich myśli i większą kulturę.Proszę o przesyłanie prywatnych uwag na PW, a nie zaśmiecanie wątku.
Ja chyba nie pojezdze - mi sie wyswietla komunikat "Player train init failed" a potem niebieski ekran i zrzucanie pamieci fizycznej wiec pozostaje mi restart. Ja nie wiem jak to jest ze nie wszystko z Maszyny dziala na wszytkich kompach. Przeciez inne programy sa ujednolicane pod wszystkie rodzaje komputerów....