Poruszona kwestia współpracy jest jak najbardziej godna rozwijania i wdrażania, ale chciałbym zaproponować kilka modyfikacji w podejściu do sprawy:
1. Relacje należy budować na wymianie materiałów, nie tylko czerpaniu z zasobów innych środowisk. MaSzyna ma do zaproponowania wiele w tej dziedzinie: dźwięki, kabiny, dokumentacja (wiem, bo dokonałem pewnych badań xD). Na wstępie trzeba zorientować się, co mamy do zaoferowania. Wszelkie żerowanie na twórczości może źle odbijć się na relacjach z innymi grupami.
2. Należałoby najpierw zaangażować do współpracy Kolegów z kraju, a wypracowane zasady kooperacji wykorzystać do budowania relacji z zagranicą. Profesjonalizm popłaca.
3. Pozyskanie ludzi, którzy będą konwertować swoje dodatki do formatów MaSzyny będzie trudniejsze, niż skierowanie prośby o wykorzystanie czyjejś pracy (dobrze zacząć w ten sposób, pytając w kolejnej fazie o zainteresowanie wsparciem symulatora).
4. Użyteczne byłoby stworzenie kilku prostych tutoriali w punktach do kolejnych etapów konwertowania, a dalej idąc: zespołu ludzi, którzy zajęliby się przetwarzaniem (najczęściej problemem nie jest skomplikowanie, ale żmudność, co z powodzeniem rozwiązałby zespół ‘specjalistów’) – byłaby to miara zaangażowania społeczności w tworzenie symulatora.
5. Dobór dodatków do konwersji powinien być celowy i mieć charakter zapotrzebowania wyrażanego przez twórców map/’tunerów’ etc. przy czym trzeba zacząć od rzeczy drobnych.
6. Zdecydowanie dobrym wyjściem byłoby dobranie człowieka od kontaktów z twórcami, który koordynowałby zapytania, przedstawiał im wyniki pracy po stronie MaSzyny i dbał o szeroko pojęte dobre relacje z Nimi.
Pomysły te są zarysem mojej wizji na temat sprawnego rozwoju symulatora w dziedzinie współpracy z innymi społecznościami MK we wspólnym celu rozwoju wirtualnego kolejnictwa. Wszelkie komentarze i konstruktywna krytyka mile widziane.