Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Postępy przy pracach w ZNTK...

<< < (22/38) > >>

up5358:
@Szogun o tym wiem. Reflektory dolne + ich oprawy, oraz górny i jego oprawa są dodane na nowy mapping. Robiąc teksturę bardzo mi tego brakowało. To samo dotyczy dwóch typów wycieraczek na czołach, wysoko umieszczonych SKP, pojedynczej syreny. Taką obecnie posiada tylko EN57-836 i któryś człon po podmianie w EN57-940 (ex-ZPR Katowice). Tak samo koniecznym jest dodać ten trzeci, długi typ wyświetlacza. Podnieść gniazdo na czole <- to już w nocy robiłem ale pomimo prób zawsze mi się siatka rozwalała (dzięki czemu powstawało coś na wzór skrzyżowania kibla ze szczytami Alp i Zaskrońcem). Ma ktoś wymiary tego szerokiego wyświetlacza ? W Kolejach Mazowieckich 99% nie zmodernizowanych jednostek (oprócz 19XX i 1232) takie posiada. Mamy model osłony sprzęgu Scharfenberga w symnulatorze ? Dodałem na nowy układ jego teksturę, a modelu nie znalazłem. Wówczas twórcy wedle uznania (za pomocą alphy) by mieli czym zakrywać klawiaturę sprzęgu (pomijam metody chałupnicze z pomarańczowymi kamizelkami, workami, foliami, itp. kolorowe wynalazki). Na nowym układzie dach jest zorganizowany, jak w "spotach". Miałem dodać na układ wózki i koła ale ostatecznie zrezygnowałem z tego. Jednostka to nie lokomotywa, nie znalazłem zdjęć (wliczając fabryczne z PaFaWaGu) aby gdzieś pokrywy maźnic, itp elementy były malowane przez maszynistów w przeszłości. "Na rękach" były lokomotywy. Jak sam pamiętam i dowiadywałem się w swojej rodzinie o tradycjach kolejarskich ( 4 maszynistów, 2 dyżurnych ruchu, 2 warsztatowców i 1 elektryk z pogotowia sieciowego (okres elektryfikacji E-30 odcinek Rzeszów - Medyka)) to jednostki z MD Kraków Prokocim zawsze miały stosowane jazdy "amerykańskie" - były niczyje. Jedynie zgarniacze malowali: http://rail.phototrans.eu/14,3552,0,PaFaWag_5B_6B_EN57_066.html. W związku z tym powiększyłem zgarniacze by ewentualne tekstury były lepszej jakości.

Mam pełno zdjęć tarnowskiej EN57-635 z czasów sprzed naprawy głównej (przeszła ją w pierwszej połowie lat dwutysięcznych). Wysokie SKP miała działającze tylko w członie ra, w rb też były ale działały tylko te dolne, zespolone. Zdjęcia znajomego. Mam też więcej, ale to muszę się dodzwonić do niego by uzyskać zgodę. Brak zgody na publikację. Ma ktoś wymiary aluminiowych oznaczeń stosowanych na bokach jednostek ? EN57-1189 obecnie, na którymś członie takie posiada.

Odnośnie skp - trzeba zrobić modyfikację modelu i dodać submodel z nimi. Teksturę zgaszonego i zapalonego zrobię, bo mam sporo zdjęć. Jednak, czy nakładając alfę na ową teksturę na układzie nie będzie widać tych submodeli ?

szogun:

--- Cytat: Tolein w 13 Marca 2014, 12:52:47 ---@Szogun - dlaczego twierdzisz, że nie da się zrobić LoD dla odbieraków?

--- Koniec cytatu ---
Czy ja napisałem że się nie da? To jest upierdliwe ze względu na strukturę modelu i nie przejdzie na nowym EXE ze zmienioną obsługą pantografów.

--- Cytat: Tolein w 13 Marca 2014, 12:52:47 ---Nie bójmy się robić rzeczy hi-poly tylko dlatego, że część użytkowników ma słabą kartę graficzną.

--- Koniec cytatu ---
No dzięki wielkie, wychodzi na to że góra za rok mogę zwijać interes bo obecnie nie stać mnie na wymianę PC...

--- Cytat: Tolein w 13 Marca 2014, 12:52:47 ---Zawsze można przygotować dwie wersje, z różną ilością trójkątów, ponadto moim zdaniem warto udostępnić również ładną i okrągłą wersję, bo, mówiąc krótko, wielu ludzi jest po prostu wzrokowcami.

--- Koniec cytatu ---
Bajzel gwarantowany.

To co prezentowaliście z @7play4game może i wygląda ładnie na renderach, ale w MaSzynie (w skali całej trasy a'la Kaliska) nie ma racji bytu przynajmniej obecnie, chyba że wstawicie to sobie na Quarka.

up5358:

--- Cytat: Tolein w 13 Marca 2014, 12:52:47 ---(...) Nie bójmy się robić rzeczy hi-poly tylko dlatego, że część użytkowników ma słabą kartę graficzną. Jest też część, która ma nowy, elegancki sprzęt, który bez problemu pociągnie rzeczy dużo bardziej złożone niż MaSzyna. (...)
--- Koniec cytatu ---
Więc trzeba stworzyć coś pod słabsze maszyny, bo mocniejsze "kombajny" to tym bardziej pociągną. W odwrotną stronę będą tylko problemy, a symulator z założenia powinien być uniwersalny. Do czego się cały czas dąży na różne sposoby (lektura sąsiednich działów).


--- Cytat: Tolein w 13 Marca 2014, 12:52:47 ---(...)A poza tym nie daj boże coś się ruszy z silnikiem maszyny, stanie się on bardziej wydajny, to za rok trzeba będzie znów rzeźbić, bo modele będą zbyt kwadratowe. Zamiast robić z myślą o wczoraj może lepiej robić z myślą o jutrze?(...)

--- Koniec cytatu ---
Jak masz to wymodelowane z hi-poly to zostaw to, gdzieś w katalogu "na później". Bo jeśli DAJ BOŻE ruszy coś z silnikiem to wówczas nie będzie trzeba drugi raz rzeźbić.

hanys:
Ja od początku jak jestem na tym forum twierdzę, że największą zmorą po silniku graficznym jest za duża ilość polygonów pakowanych w modele. Popatrzcie na Trainza. Tam modele są tak skąpe w ilość poly że w porównaniu z MaSzyną różnice wychodzą w kilkudziesięciu tysięcy polygonów, a modele wyglądają przyzwoicie jak na taką skąpą ilość poly (nie mówię tutaj akurat o Dragonie czy Elfie minta i xsonera, bo oni to ewenementy w Trainz na polskiej scenie, i nie patrzą na wydajność). Nie twierdzę, że trzeba robić jak inni robią, ale uwierzcie to w końcu, że duża ilość polygonów nie zawsze idzie w parze z wydajnością. A potem się ludzie dziwią że im FPS spada i się wszystko sypie. Ludzie nie mają takich wypasionych komputerów jak inni. Mamy taki jaki mamy silnik graficzny, i póki na nim będziemy pracować musimy dostosować się pod jego parametry, czyli podczas tworzenia nowych modeli wziąć pod uwagę mniejszą ilość poly, zrobić bardziej kanciate ale za to wydajniejsze. A szary użytkownik na pewno się nie zorientuje, że dany model ma przykładowo 1 tyś poly a nie 12 tyś poly.

up5358:
Ważna informacja odnośnie en57_v2 i ep07-1020_v1.
Wczoraj (a także przedwczoraj) pracowałem ze znanym programem do modelowania. Niestety, ale pomimo prawie samodzielnego zdobywania wiedzy (polecam youtube) wykazał się u mnie brak cierpliwości do prac z siatką (która współpracować nie chciała). Z tego powodu ogłaszam, że dalszych prac w temacie projektu en57_v2 nie będzie. Nie będzie też dalszych prac w temacie EP07-1020.  Kto chce - droga wolna, może się za to brać. Jednocześnie pragnę PRZEPROSIĆ osoby, które na mnie liczyły. To mój błąd, że upubliczniłem informacje nad pracami - przepraszam za to.
Dokończę tylko tekstury z podpisu i zastanowię się co później.

Moja decyzja jest ostateczna i nie podlega dalszej dyskusji. Wszelkie próby nakłonienia mnie do dalszych prac w tym, bądź innym temacie będą raportowane.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod