Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Miezdunarodnaja MaSzyna
McZapkie:
Tez nie wiem po co to pytanie i ankieta bo jak juz mowilem, jesli bedzie zialac w oparciu o E1 PKP to niemieckie, czeskie czy chinskie tak samo beda dzialac, wszedzie teraz stosuje sie sygnalizacje predkosciowa.
Moze byc problem z jakimis historycznymi trasami, ale tez niekoniecznie.
Niewiem tez jak bedzie z tramwajami - a przydalo by sie miec taka mozliwosc.
A teraz kilka przykładów zagramanicznej sygnalizacji
Sygnalizacja niemiecka DB:
http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htm
Sygnalizacja metra w Berlinie:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sabvg.htm
Sygnalizacja metra w Hamburgu:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sahha.htm
Sygnalizacja szwajcarska:
http://web.utanet.at/smiderkr/asr/ensigchsysl.html
Sygnalizacja hinduska (podobna do angielskiej ktorej nie moge znalezc)
http://irfca.org/faq/faq-signal2.html
Sygnalizacja chińska -
ogólnie:
http://home.c2i.net/schaefer/signals/index.html
kształtowa (podobna do angielskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/semaphoresignals.gif
swietlna (podobna do rosyjskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/lightsignals.html
Do rosyjskiej mialem gdzies link ale sie zapodzial.
W kazdym razie - poza ksztaltem sygnalow nie widze jakis roznic,
zasady sa wszedzie te same: sygnal podaje predkosc jego i zazwyczaj nastepnego (nie zawsze jest to explicite wyjawione, ale te "line clear" to vmax a "caution" to ze na nastepnym jest stoj.
A może ktoś zna przykład że coś jest zupełnie inaczej?
-----
mw* pisal zeby nie dyskutowac merytorycznie ale skoro sam zaczął to ja rozwinę jego myśl odnośnie sposobu opisu semaforów.
Z tego co rozumiem, sugerujesz żeby semafor dawał informacje tylko o "jego" prędkości a nie nastepnego semafora - tę sobie znajdzie skanując tory.
Problem w tym, że musi on skanować spory kawałek tych torów żeby z wyprzedzeniem wiedzieć czy ma dusić nastawnik czy raczej hamulec.
Ale jeśli fizyka bedzie porządnie liczona tylko dla AI będących "w zasięgu wzroku obserwatora" a odległe pojazdy będą istnieć tylko w "umyśle" VD, to nie ma problemu żeby skanować dłuższe odcinki toru (tylko żeby torobic np. co sekunde a nie co 10ms).
Pamiętaj tylko że musi być jakaś dywersyfikacja prędkości - czy odnosi się ona do przebiegów pociągowych czy manewrowych.
W starej wersji był to po prostu inny rozkaz:
SetValue lub SetShuntValue ZTCP, przy okazji przełączał on tryb pracy wirtualnego maszynisty (z jazdy pociągowej na manewrowa lub odwrotnie).
Pozdr,
mw158979:
Dzieki za linki :-D
Niesmialo bakne, ze mnie ta dyskusja przydala sie. Poznalem zdanie innych, a dzieki ankiecie wypowiedzialo sie jeszcze wiecej osob.
Jezeli wszystkie sygnaly podaja predkosc tu i przy nastepnym, ewentualnie zezwolenie na jazde manewrowa, i tak jest w calej czasoprzestrzeni to OK. Przedtem musialem dopuszczac mozliwosc, ze inne sposoby sygnalizacji sa zupelnie "z innej beczki". Zreszta widze MC, ze sam dopuszczasz taka ewentualnosc... A biorac pierwszy lepszy przyklad (no dobra, drugi lepszy :)) trafilem wlasnie na indyjski Attention (ostrzegajacy o Caution) - informacja zawarta w tym sygnale z tego co zrozumialem nie mowi ani o predkosci aktualnej, ani o predkosci przy nastepnym semaforze - oni maja pre-warningi, aj waj!
Poza tym nie tylko sygnalizacja stanowi szkielet programu. Nie wiem, czy urzadzenia srk dzialaja wszedzie tak samo. Byc moze ideologia przebiegow jest zupelnie inna u Czechow - tak jak wymyslil Bart. Tylko, ze Bart jest za zignorowaniem takiego potencjalnego problemu, coby nie tracic czasu.
--- Cytat: "McZapkie" ---mw* pisal zeby nie dyskutowac merytorycznie ale skoro sam zaczął to ja rozwinę jego myśl odnośnie sposobu opisu semaforów.
--- Koniec cytatu ---
To byl raczej przyklad pomyslu, zreszta nie wiem czy aktualny. Poszperam w "Ratunku..." i moze pogadamy.
--- Cytat: "Bart" ---Jeśli stworzenie "drzwi" dla innych narodowści nie stanowi problemu to chyba ta dyskusje nie jest potrzebna bo poprostu Wy (programiści) to zrobicie.
--- Koniec cytatu ---
O ile wczesniej nie postawimy w tym miejscu sciany z betonu :)
Uproszczen naszych realiow dopasowanie chyba nie spowoduje.
Komplikacje - tak. Dodanie nowego elementu zawsze komplikuje sprawe (bardzo lub nie bardzo).
Opoznienia - tak. Chocby o czas poswiecony na ta dyskusje zamiast na tworzenie nebuli ;-)
Chyba EOT...
McZapkie:
Rozpisałem się i mi gdzieś cały post wcięło. więc krótko: jeśli będzie dobrze działało w realiach PKP to w innych też będzie dobrze działało, przecież reguły sterowania ruchem wszędzie musza być podobne bo kolej wszędzie jest ta sama - pojazdy na szynach nie moga się przenikać.
Zresztą "regulamin" stacji ma byc przecież definiowany przez scenarzystę za pomocą bloków przebiegów do wyboru przez VD.
Pozdr,
Mc
Ps. ten Attention to troche odpowienik naszego zielonego migającego, zrobiony ze względu na problemy z drogą hamowania.
McZapkie:
W uzupełnieniu instrukcje na kolejach rosyjskich:
http://www.tomsk.fio.ru/works/group10/lasarenko/Norm_doc/railway/sig.htm
W sumie podobne do naszych.
Pozdr,
Duras:
Moim zdaniem nie ma sensu robic zagranicznych tras:
Polskie(choc maja krzywe tory, zardzewiale semafory) maja swoj niepowtarzalny urok i na nich mi sie najlepiej jezdzi.....
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej