Autor Wątek:  Noc w symulatorze  (Przeczytany 13884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adam

  • Gość
Noc w symulatorze
« dnia: 06 Października 2003, 02:28:55 »
Witam wszystkich MK i autorów symka:)

W poszukiwaniu nowych wrażeń (i oczekiwaniu na kolejną aktualizację :)) postanowiłem pojeździć w "nocnej" scenerii. Oto zmiany w quarkmce.scn (zaraz na początku):

----------------
atmo 0.0 0.0 0.1 300 1400 0.1 0.1 0.1 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50  0.3 0.25 0.25  0.30 0.35 0.34  0.30 0.75 0.74 0.70 endlight
----------------

i jest ciemno, ale widoczność bez zmian.

----------------
atmo 0.0 0.0 0.1 10 200 0.1 0.1 0.1 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50  0.2 0.15 0.15  0.20 0.25 0.24  0.20 0.65 0.64 0.60 endlight
----------------

Tu już zupełnie "księżycowo".

Podzielcie się swoimi wrażeniami:)

[%sig%]

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Października 2003, 14:46:24 »
na drugiej wersji super to jest to czego brakowało w podstawowej wersji ściąganej. jazda w nocy (zwłaszcza po raz pierwszy po jakiejś trasie) jest duuuuużo ciekawsza i co oczywiste trudniejsza

[%sig%]
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Października 2003, 21:10:55 »
Podszedłem do tego nieufnie. Tymczasem wrażenia naprawdę rewelacyjne. Jedno jedyne zastrzeżenie, słabo widoczne sygnały (ale rozumiem, skąd to się bierze i że inaczej być nie może). Teraz będę jeździł chyba głównie w nocy. I jak czuwak fajnie daje po oczach...

A kolega z gagarina ma widać dobry wzrok i swiatła mu niepotrzebne...

Pozdrowienia

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Adam

  • Gość
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Października 2003, 01:33:10 »
Faktycznie, z widocznością semaforów jest kiepsko, a w Koniewicach wręcz fatalnie. Zmiana granicy widoczności z 200 na 700 powoduje, że w Kopalni problem znika, (nie wiem, czy wystarczy na manewry 536 w Koniewicach) wraz z nim niestety wrażenie gęstego mroku. Poprawiona wersja wygląda tak:

atmo 0.0 0.0 0.1 10 700 0.1 0.1 0.1 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight

poprzednią proponuję zarezerwować dla dolnej trasy do Skwarek :)

[%sig%]

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Października 2003, 08:39:40 »
W Koniewicach jeszcze nie byłem, za to bardzo podobał mi się przejazd obok lasu przed Kopalnią.

Pozdrowienia

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Offline marekG

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Października 2003, 08:56:02 »
Przejechalem sie w tak ustawionej scenerii i nalezy tu zauwazyc:
- wrecz katastrofalna widocznosc semaforow (w realu widac je w ten sposob tylko przy gestej mgle), przyjzalem sie temu na stacji kolejowej i w okolicy i gdy nie ma mgly to swiatla semafora widoczne sa wyraznie z kilkuset metrow. Tutaj w symku jak  wpada sie na semafor to dopiero widac jaki jest znak.(choc nie na calej trasie jest tak samo, co juz zauwazyli przedmowcy)
- przydalyby sie dzialajace reflektory bo jadacy z naprzeciwka pociag jest niewidoczny do momentu kiedy jest praktycznie przed nami, poza jest tu niekonsekwencja bo skoro jest ciemno jak w d... to dlaczego pociag jest oswietlony jak w dzien, swiatla konca pociagu tez nie dzialaja
- moze jeszcze jakies swiatelka latrani? ;)
Zastrzegam ze nie jest to lista zadan dla autorow lecz tylko moje uwagi wiec w zaden sposob prosze sie nie czuc cisnieniowanym czy cos podobnego. Bedzie czas i mozliwosci to powoli wszystko sie zrobi. Ja zaluje bardzo ze nie mam mozliwosci wlaczyc sie aktywnie do pracy nad symkiem. Po prostu obowiazki dnia codziennego narazie zajmuja caly wolny czas i pochalaniaja wszystkie rezerwy energii.
Pozdrowionka papa,patyki w gorze obydwa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Października 2003, 10:15:54 »
To nie jest zadna noc tylko czarna mgla :)
Takie cos Winger zrobil juz rok temu,
a przy okazji, ciekawe co slychac z Jego trasą ?

Prawdziwa noc wymaga wielu zrodel swiatla co jest bardzo trudne
i rujnujace engine graficzny - dlatego bedzie dopiero w nowej
wersji enginu.

[%sig%]

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Października 2003, 14:48:55 »
Zaraz mnie tu pewnie ktoś skrytykuje za głupawe uproszczenia, ale spróbuję. Te światła (semafory, światła lokomotyw itp) to tak naprawdę nie są obecnie światła, tylko obszary jakiejś tam barwy: białe, czerwone itd. I dlatego nie są widoczne z oddali, tylko z odległości, na jaką jest ustawiona granica widoczności. I tak musi na razie być. To jest taka moja prymitywna wersja rzeczywistości. Dobrze mówię?

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Adam

  • Gość
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Października 2003, 19:42:06 »
Myślę, że Twoja wersja rzeczywistości :) wcale nie jest prymitywna, chyba rzeczywiście symulator w ten sposób traktuje "światła". Innymi słowy - świateł po prostu w nim nie ma.

PS. Zmieniłeś 200 na 700?

[%sig%]

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Października 2003, 21:39:07 »
Jeszcze nie (bo za bardzo mi to nie przeszkadza). Trochę dziś bawiłem się oświetleniem pod roboczym tytułem "poranek". Jeszcze nie wiem, czy mi się to do końca podoba, o ile przejdzie (surową) kontrolę wewnętrzną, może zdecyduję się opublikować ustawienia. Pewnie to jeszcze potrwa, bo i czasu mam jakby nie za wiele.

Pozdrowienia

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

Adam

  • Gość
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Października 2003, 23:17:26 »
Zatem czekamy, zawsze to - choć to samo - to jednak trochę inaczej:)

[%sig%]

adampkp

  • Gość
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Października 2003, 14:20:04 »
Hej!

Na wstępie chciałem gorąco pozdrowić autorów programu! Wasza pasja, z jaką rozwijacie "Maszynę", jest naprawdę godna podziwu. W moim mniemaniu EU07 to obecnie najlepszy pecetowski symulator prowadzenia pociągu, na głowę bijący niemrawego i nudnego Train Simulatora. Za każdym razem, gdy ściągam aktualizację do "Maszyny", serce bije mi w przyśpieszonym rytmie.

A co do nocy:

Bawiłem się u siebie i wymyśliłem coś takiego:

atmo 0.0 0.0 0.0 150 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)

light -100 100 50 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.1 0.0 endlight

Jest może trochę za granatowo (ale załóżmy, że mamy ładną, księżycową noc :-), ale za to wrażenie jest całkiem, całkiem. Semafory widać bardzo dobrze, fajnie też wyglądają podświetlane wskaźniki zwrotnic. Jedyną poważną wadą jest ciemnica panująca w kabinie i brak świateł oświetlających tor. Ale rekompensatą jest widok wyłaniających się z ciemności ostrych świateł reflektorów pociągu jadącego z przeciwka.

Pozdrawiam serdecznie!

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Października 2003, 16:26:13 »
Mam małe pytanko:a jak dokonać tych zmnian w quarkmce,aby pojezdzic w nocy?
Czy trzeba mieć ściągnięte skrypty do edycji scenerii?
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline chrisfox

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
    • http://www.marki.net.pl/kolejka
  • Otrzymane polubienia: 1
Re: Noc w symulatorze
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Października 2003, 18:53:12 »
Nie, otwierasz plik scn w notatniku i zmieniasz cyferki.

[%sig%]
Pozdrowienia

Krzysiek

hunter

  • Gość
Noc w symulatorze
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Marca 2004, 09:03:27 »
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.

Jeszcze, gdy dajemy klawisz F1 powinna być wyświetlona godzina.

Pozdrawiam.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 18
Noc w symulatorze
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Marca 2004, 11:00:41 »
Cytat: "sq1mhv"
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.


Ja powinienem ;-)
Ja sie zajmuje strona...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Noc w symulatorze
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Marca 2004, 19:13:24 »
Cytat: "sq1mhv"
Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.


Było już że (prawdziwa) noc będzie w Nebuli dopiero.

Cytat: "sq1mhv"
dajemy klawisz F1 powinna być wyświetlona godzina


Zegarek masz na haslerze.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

jfabin

  • Gość
Noc w symulatorze
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Września 2004, 14:55:28 »
proponuję jazdę rano o godz 4.00

atmo 0.5 0.6 0.7 0 1200 0.5 0.6 0.7 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.1 0.12 0.11 0.00 0.0 0.0  0.00 0.00 0.00 endlight//ok swiatlo

noca o godz 23.00

atmo 0.01 0.05 0.12 0 200 0.0 0.0 0.0 endatmo//atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight//pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego

wtedy poznacie prawdziwa prace maszynisty.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Noc w symulatorze
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Września 2004, 15:26:27 »
Cytat: "sq1mhv"
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.

Dlugie swiatla? :) ZTCW to da sie je tylko wlaczyc i przyciemniac no ale te halogeny moze maja takie pozycje. :)
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski