- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Adam w 06 Października 2003, 02:28:55
-
Witam wszystkich MK i autorów symka:)
W poszukiwaniu nowych wrażeń (i oczekiwaniu na kolejną aktualizację :)) postanowiłem pojeździć w "nocnej" scenerii. Oto zmiany w quarkmce.scn (zaraz na początku):
----------------
atmo 0.0 0.0 0.1 300 1400 0.1 0.1 0.1 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.3 0.25 0.25 0.30 0.35 0.34 0.30 0.75 0.74 0.70 endlight
----------------
i jest ciemno, ale widoczność bez zmian.
----------------
atmo 0.0 0.0 0.1 10 200 0.1 0.1 0.1 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight
----------------
Tu już zupełnie "księżycowo".
Podzielcie się swoimi wrażeniami:)
[%sig%]
-
na drugiej wersji super to jest to czego brakowało w podstawowej wersji ściąganej. jazda w nocy (zwłaszcza po raz pierwszy po jakiejś trasie) jest duuuuużo ciekawsza i co oczywiste trudniejsza
[%sig%]
-
Podszedłem do tego nieufnie. Tymczasem wrażenia naprawdę rewelacyjne. Jedno jedyne zastrzeżenie, słabo widoczne sygnały (ale rozumiem, skąd to się bierze i że inaczej być nie może). Teraz będę jeździł chyba głównie w nocy. I jak czuwak fajnie daje po oczach...
A kolega z gagarina ma widać dobry wzrok i swiatła mu niepotrzebne...
Pozdrowienia
[%sig%]
-
Faktycznie, z widocznością semaforów jest kiepsko, a w Koniewicach wręcz fatalnie. Zmiana granicy widoczności z 200 na 700 powoduje, że w Kopalni problem znika, (nie wiem, czy wystarczy na manewry 536 w Koniewicach) wraz z nim niestety wrażenie gęstego mroku. Poprawiona wersja wygląda tak:
atmo 0.0 0.0 0.1 10 700 0.1 0.1 0.1 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight
poprzednią proponuję zarezerwować dla dolnej trasy do Skwarek :)
[%sig%]
-
W Koniewicach jeszcze nie byłem, za to bardzo podobał mi się przejazd obok lasu przed Kopalnią.
Pozdrowienia
[%sig%]
-
Przejechalem sie w tak ustawionej scenerii i nalezy tu zauwazyc:
- wrecz katastrofalna widocznosc semaforow (w realu widac je w ten sposob tylko przy gestej mgle), przyjzalem sie temu na stacji kolejowej i w okolicy i gdy nie ma mgly to swiatla semafora widoczne sa wyraznie z kilkuset metrow. Tutaj w symku jak wpada sie na semafor to dopiero widac jaki jest znak.(choc nie na calej trasie jest tak samo, co juz zauwazyli przedmowcy)
- przydalyby sie dzialajace reflektory bo jadacy z naprzeciwka pociag jest niewidoczny do momentu kiedy jest praktycznie przed nami, poza jest tu niekonsekwencja bo skoro jest ciemno jak w d... to dlaczego pociag jest oswietlony jak w dzien, swiatla konca pociagu tez nie dzialaja
- moze jeszcze jakies swiatelka latrani? ;)
Zastrzegam ze nie jest to lista zadan dla autorow lecz tylko moje uwagi wiec w zaden sposob prosze sie nie czuc cisnieniowanym czy cos podobnego. Bedzie czas i mozliwosci to powoli wszystko sie zrobi. Ja zaluje bardzo ze nie mam mozliwosci wlaczyc sie aktywnie do pracy nad symkiem. Po prostu obowiazki dnia codziennego narazie zajmuja caly wolny czas i pochalaniaja wszystkie rezerwy energii.
-
To nie jest zadna noc tylko czarna mgla :)
Takie cos Winger zrobil juz rok temu,
a przy okazji, ciekawe co slychac z Jego trasą ?
Prawdziwa noc wymaga wielu zrodel swiatla co jest bardzo trudne
i rujnujace engine graficzny - dlatego bedzie dopiero w nowej
wersji enginu.
[%sig%]
-
Zaraz mnie tu pewnie ktoś skrytykuje za głupawe uproszczenia, ale spróbuję. Te światła (semafory, światła lokomotyw itp) to tak naprawdę nie są obecnie światła, tylko obszary jakiejś tam barwy: białe, czerwone itd. I dlatego nie są widoczne z oddali, tylko z odległości, na jaką jest ustawiona granica widoczności. I tak musi na razie być. To jest taka moja prymitywna wersja rzeczywistości. Dobrze mówię?
[%sig%]
-
Myślę, że Twoja wersja rzeczywistości :) wcale nie jest prymitywna, chyba rzeczywiście symulator w ten sposób traktuje "światła". Innymi słowy - świateł po prostu w nim nie ma.
PS. Zmieniłeś 200 na 700?
[%sig%]
-
Jeszcze nie (bo za bardzo mi to nie przeszkadza). Trochę dziś bawiłem się oświetleniem pod roboczym tytułem "poranek". Jeszcze nie wiem, czy mi się to do końca podoba, o ile przejdzie (surową) kontrolę wewnętrzną, może zdecyduję się opublikować ustawienia. Pewnie to jeszcze potrwa, bo i czasu mam jakby nie za wiele.
Pozdrowienia
[%sig%]
-
Zatem czekamy, zawsze to - choć to samo - to jednak trochę inaczej:)
[%sig%]
-
Hej!
Na wstępie chciałem gorąco pozdrowić autorów programu! Wasza pasja, z jaką rozwijacie "Maszynę", jest naprawdę godna podziwu. W moim mniemaniu EU07 to obecnie najlepszy pecetowski symulator prowadzenia pociągu, na głowę bijący niemrawego i nudnego Train Simulatora. Za każdym razem, gdy ściągam aktualizację do "Maszyny", serce bije mi w przyśpieszonym rytmie.
A co do nocy:
Bawiłem się u siebie i wymyśliłem coś takiego:
atmo 0.0 0.0 0.0 150 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.1 0.0 endlight
Jest może trochę za granatowo (ale załóżmy, że mamy ładną, księżycową noc :-), ale za to wrażenie jest całkiem, całkiem. Semafory widać bardzo dobrze, fajnie też wyglądają podświetlane wskaźniki zwrotnic. Jedyną poważną wadą jest ciemnica panująca w kabinie i brak świateł oświetlających tor. Ale rekompensatą jest widok wyłaniających się z ciemności ostrych świateł reflektorów pociągu jadącego z przeciwka.
Pozdrawiam serdecznie!
-
Mam małe pytanko:a jak dokonać tych zmnian w quarkmce,aby pojezdzic w nocy?
Czy trzeba mieć ściągnięte skrypty do edycji scenerii?
-
Nie, otwierasz plik scn w notatniku i zmieniasz cyferki.
[%sig%]
-
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.
Jeszcze, gdy dajemy klawisz F1 powinna być wyświetlona godzina.
Pozdrawiam.
-
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.
Ja powinienem ;-)
Ja sie zajmuje strona...
-
Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.
Było już że (prawdziwa) noc będzie w Nebuli dopiero.
dajemy klawisz F1 powinna być wyświetlona godzina
Zegarek masz na haslerze.
-
proponuję jazdę rano o godz 4.00
atmo 0.5 0.6 0.7 0 1200 0.5 0.6 0.7 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.1 0.12 0.11 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight//ok swiatlo
noca o godz 23.00
atmo 0.01 0.05 0.12 0 200 0.0 0.0 0.0 endatmo//atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -100 100 50 0.2 0.15 0.15 0.20 0.25 0.24 0.20 0.65 0.64 0.60 endlight//pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
wtedy poznacie prawdziwa prace maszynisty.
-
Co do tego, Iwan powinien zrobić poprawkę, aby można było załączać światła długie i krótkie, i udostępnić w niej wersję nocną.
Dlugie swiatla? :) ZTCW to da sie je tylko wlaczyc i przyciemniac no ale te halogeny moze maja takie pozycje. :)