Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca

<< < (3/5) > >>

EU07-483:

--- Cytat: MichałŁ w 29 Grudnia 2011, 18:34:04 ---W moich stronach Cargo jeździ z węglowymi wahadłami na G (40 węglarek ok 3200T).

--- Koniec cytatu ---

Bo długą lokomotywę nie zawsze można stosować.

Gdyby IC towarowe prowadzało to jeździłoby chyba tak jak Cargo (czyli P, długa lokomotywa w szczególnych przypadkach G)

Mihau:
Odświeżam wątek po dokładnie roku. Jak wiadomo mamy już SPKS a ja w tym wątku przeprowadzałem próbę ówczesnych hamulców w symulatorze. Dziś ją powtórzyłem na SPKS a efekty poniżej:
Rok temu próba została przeprowadzona na ET22v2 z 40-stoma Eaosami 408W długość składu 580m brutto wraz z lokomotywą to 3316t. W tym roku podobnie z tym że masa brutto wynosiła 3324t 40 Eaosów 408W na czele ET22v2. Hamowanie z 80km/h do 0, hamowanie służbowe. Drogi hamowania:

                             koniec grudnia 2011             koniec grudnia 2012
Nastawa G                1020-1080m                           570-590m
Długa lokomotywa:        980m                                 520-530m

--- Cytat: EU07-457 w 29 Grudnia 2011, 09:31:26 ---Nawiasem mówiąc droga hamowania prawie 1000 metrów z prędkości 80 km/h jest zdecydowanie za długa. Taki skład zatrzymuje się w granicach 500 - 600 metrów stosując hamowanie nagłe, a jak dobrze "trzyma", to nawet i mniej.

--- Koniec cytatu ---
Jak widać droga hamowania pokrywa się z rzeczywistością jak powyżej wspomniał Paweł. @youBy wielki szacun dla Ciebie!

Anrej:
Jak już chcemy być tacy precyzyjni, to do każdego skladu należałoby obliczyć procent masy hamującej.
PR = 100 * Mhr / Mo
O ile masę pociągu można wyznaczyć, choćby masę netto z pliku *.chk. To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
W instrukcji Itw-3 są tabele z wymaganą masą hamująca dla drogi hamowania 1000m, 700m i 400 lub 500m, dla hamulców szybkodziałających i wolnodziałających.

Sprawdziłem:
Klawisz 3 czwarta pozycja kranu hamulca: cylinder 0,40MPa, PG 0,34MPa
Klawisz 8: cylinder 0,40MPa, PG 0,28MPa
Hamowanie nagłe: cylinder 0,40MPa
W pliku *.chk jest zaaplikowane maksymalne ciśnienie w cylindrze  0,39Mpa. Dlatego nie ma potrzeby obniżać cisnienia w przewodzie głównym poniżej 0,34MPa.
 

MichałŁ:

--- Cytuj ---O ile masę pociągu można wyznaczyć, choćby masę netto z pliku *.chk. To skąd wiadomo jaka jest masa hamująca.
--- Koniec cytatu ---
Przecież wartości masy hamującej na tablicach przestawczych nie są brane z zadka. Na masę hamującą są odpowiednie wzory gdzie na podstawie masy i drogi zatrzymania wyliczana jest masa hamująca.

popatrz:
Kiedyś sam się zastanawiałem idąc obok składu "prawie" identycznych Eaosów, dlaczego mają różne masy hamujące - zwróciłem uwagę, że te wagony, choć tego samego typu miały różne masy własne. Czy ktoś zna wzór na którego podstawie wylicza się masę hamującą konkretnego wagonu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod