Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Uruchomienie symulatora z określoną nastawą hamulca

(1/5) > >>

Mihau:
Czołem twardziele!
Pytanko następujące czy jest możliwość uruchomienia symulacji załóżmy brutta z określoną nastawą hamulca np. osobową?
Na dzień dzisiejszy po uruchomieniu symulacji lokomotywa ma nastawę osobową natomiast wagony towarową. Czy jest możliwość uruchomić symulator w taki sposób by cały skład miał wybraną nastawę hamulca?

youBy:
Nie, można co najwyżej w pliku chk usunąć wszystkie nastawy poza jedną wybraną. W przypadku wagonów towarowych oznacza to konieczność utworzenia dodatkowego pliku z nastawą tylko osobową.
Swoją drogą problem ten wymaga głębszego zastanowienia się, czy składy mają mieć nastawę dobieraną ręcznie poprzez wpis w scenerii, czy też automatycznie przez exe.

Mihau:
Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem było by dobieranie nastawy ręcznie poprzez wpis w scenerii. W chwili obecnej uruchamiając lekkie brutto około 1000t po ruszeniu trzeba wychodzić kamerą poza lokomotywę i zmienianie nastawy oddzielnie w każdym wagonie bądź przed rozruchem przeskakujemy nad każdym wagonem i zmieniamy. Zresztą ciężkie brutta też prowadzę na nastawie osobowej, nie wiem czy jest to poprawne ale mi jest tak "wygodniej". Tak samo jest ze składami osobowymi. Chcąc przestawić nastawę na "rapid'a" za każdym razem skaczemy nad wagonem i zmieniamy. Myślę, że było by to spore ułatwienie, chociaż pewnie sporo osób nie zwraca uwagi na to na jakiej nastawie prowadzą skład.

youBy:
Wagony pasażerski domyślnie uruchamiają się z rapidem. Wydaje mi się, że każdy z nich ma usuniętą nastawę towarową tak na wszelki wypadek, żeby właśnie po uruchomieniu był nastawiony na R. W przypadku pociągów towarowych to jeszcze zależy od przewoźnika (nie wiem, czy PMT też przeszło na P), ale brutta do 4000 ton można prowadzić na długiej lokomotywie (lokomotywa + 5 pierwszych na G, reszta na P). Można by zaprząc do tego automat, o ile będzie wiadomo, że:
1) przepisy w Polsce są jednolite,
2) przepisy za granicą są zbliżone.

Mihau:
Co do przepisów to musi się wypowiedzieć ktoś z "wysokiego koła".

Tak z ciekawości zrobiłem mały test, brutto 3316t długość 580m ET22v2 plus 40 ładownych węglarek 408W. Hamowanie z 80km/h do 0 w różnej konfiguracji nastaw hamulca i tak:
I. Jazda tzw"długa lokomotywa" czyli lok i pierwsze pięć wagonów na nastawie towarowej reszta na osobowej.
droga hamowania-około 980m.
II. Jazda na nastawie towarowej całym składem.
droga hamowania-około 1020m
III. Jazda na nastawie towarowej całym składem.
droga hamowania-około 1080m
Czyli jeśli przyjąć granicę błędu +/-20m jeździłem na możliwie najgorszej konfiguracji. Tak to u nas wygląda.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod