Autor Wątek:  Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie  (Przeczytany 422965 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #480 dnia: 30 Października 2012, 23:55:52 »
Ale się nakombinowałeś.:) A nie prościej do tego toru dodać ten rozjazd i obrócić o 180o?:)
Nie, bo nie chodzi o spasowanie prostego odcinka, tylko o ten łuk. A to nie jest takie proste.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 446
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #481 dnia: 02 Listopada 2012, 23:35:39 »
Jest bardzo proste i są to podstawy budowy układów torowych w 3ds max.
Do końca toru dodajemy rozjazd pomocniczy, a do końca toru zwrotnego rozjazdu odcinek pomocniczy o dowolnej długości. Rozjazd pomocniczy usuwamy, do toru pomocniczego dodajemy żądany rozjazd (w tym przypadku prawy). Usuwamy odcinek pomocniczy. Uwaga- po tej operacji należy zbliżyć maksymalnie widok do miejsca łączenia rozjazdu z torem i połączyć oba flexem.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #482 dnia: 03 Listopada 2012, 23:31:10 »
@szczawik z tym co napisałeś wyżej to nie prościej jest po operacji wstawieniu torów i rozjazdu pomocniczego oraz później  tego poprawnego rozjazdu, usunąć ten tor co był na początku (tor główny) i zastąpić go flexem, zamiast tego toru co był na samym początku (flex który jest dłuższy, bo zastępuje ten tor co był pierwotnie), lub tor główny a raczej jego drugą końcówkę -przeciągnąć do rozjazdu narzędziem 'snaps toogle'. Bo z tego co zrozumiałem co napisałeś powyżej to przy tej operacji co robisz, przy łącznieniu 'tego drugiego' rozjazdu i łączeniu go z torem co był na początku tworzysz takiego strasznie krótkiego flex'a ;)

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 446
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #483 dnia: 03 Listopada 2012, 23:51:35 »
Zgadza się. Nie napisałem (nawet nie pomyślałem o tym) o rozwiązaniu wspomnianym przez Ciebie- nie korzystam z jednej metody, tylko po prostu- jak wyjdzie, tak wyjdzie, czasem ten strasznie krótki flex, czasem zastąpienie tego pierwotnego odcinka. W sumie metoda taka sama, różni się tylko długością flexa.:)

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #484 dnia: 14 Listopada 2012, 21:30:50 »
W jaki sposób efektywnie ogarnąć oświetlanie trójkątów terenu? Szukając po forum próbowałem różnych wariantów smootha, clear all etc. i każda wersja wygląda mniej lub bardziej iditoycznie. Jak to zrobić, żeby wyglądało przyzwoicie?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #485 dnia: 14 Listopada 2012, 21:43:41 »
Sprawdź, czy trójkąty nie wystają za mocno poza siatkę kwadratów kilometrowych. Jeśli będą wystawać bardziej niż 100m, to mogą być automatycznie dzielone na mniejsze, co może produkować nieprawidłowe wektory normalne w punktach podziału.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #486 dnia: 14 Listopada 2012, 21:48:24 »
Coś mi świta, że W Drawinowie było podobnie z powodu podwójnych trójkątów terenu. @dejotzbych poprawił też tam oświetlenie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #487 dnia: 14 Listopada 2012, 22:25:29 »
Teren jest pojedyńczy, sprawdziłem przed momentem. @Ra w jaki sposób to najlepiej sprawdzić? Czy podział trójkątów przez program zostawia ślad na widoku wireframe (pod F7 w debugmode)?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #488 dnia: 14 Listopada 2012, 23:03:03 »
Tak, widać na wireframe, w szczególności w widoku z wysoka teren powinien pojawiać porcjami, odpowiadającymi kwadratom kilometrowym. Można też sobie zapisać przetworzony teren do E3D, w którym każdy kwadrat będzie oddzielnym submodelem. Ale chyba jeszcze nie ma narzędzia do przetworzenia E3D z powrotem na trójkąty terenu...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #489 dnia: 15 Listopada 2012, 10:06:01 »
Zaznacz obiekt i przejdź na "Modfiy". Następnie kliknij face i zaznacz wszystkie trójkąty.
Kliknij Clear All i wybierz jedną dla wszystkich trójkątów Smoothing Groups(np. 1).

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #490 dnia: 15 Listopada 2012, 18:15:29 »
Ten wariant też próbowałem, pewien postęp to daje, ale szału nadal nie ma - da sie jakoś wyrównać oświetlenie tych trójkątów?

@Ra: patrząc po wireframe i porównując z 3ds maxem nie widzę żadnych różnic...
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2012, 18:17:04 wysłana przez Siecool »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #491 dnia: 15 Listopada 2012, 18:18:56 »
Spróbuj takiego tricku. Editable poly -> Zaznaczanie vertexów -> CTRL+A -> Opcja Weld (wciskasz ten kwadracik obok przycisku) i dajesz zasięg, nie wiem, 1 metr.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #492 dnia: 15 Listopada 2012, 18:26:18 »
Można jeszcze wyrywać trójkąty z siatki detach'em, korygować smooth, a potem atache'ować.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #493 dnia: 15 Listopada 2012, 18:37:49 »
@Rozi: Owszem, poniekąd rozwiązuje to problem, tylko to jest jak wylanie dziecka z kąpielą tj. likwiduje mi wszystkie rowy na terenie, bo mają szerokość 1 m. Z kolei zastosowanie mniejszego zasięgu weldowania nic nie daje... :/

@pol102: co masz na myśli mówiąc korygować smooth? Nadawać inną grupę takiemu trójkątowi?

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #494 dnia: 15 Listopada 2012, 20:10:50 »
Korygowanie: albo ustawienie innej grupy, albo clear. Powinno pomóc, bynajmniej ja z takiej opcji korzystam jak robię budynki.

"Bynajmniej" to nie "przynajmniej".
ABu
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2012, 22:26:03 wysłana przez ABu »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #495 dnia: 15 Listopada 2012, 20:44:38 »
No tak, przy budynkach można się tak bawić, tylko ja bym chciał, żeby to jednak robił jakiś automat za mnie, bo teren do Całkowa włącznie ma ~17 000 trójkątów - poprawianie na czuja nawet 1/4 z nich to zabawa na lata, nie mówiąc o tym, że to dopiero jakaś połowa zaplanowanego terenu...

Dlatego wymyśliłem plan B, proteza i prowizorka to jest niezła, ale nic lepszego mi nie przyszło na razie do głowy. Przy okazji wyszły też jakieś dziwne rzeczy. Mianowicie:
- zmajstrowany teren z ustawionym jednym smoothing group na całość wyeksportowałem do scm;
- następnie zaimportowałem go skryptami z powrotem do innego pliku. Okazało się, że po drodze z jednej zrobiło się w nim 12 smoothing groups, diabli wiedzą skąd, dlaczego i po co...
- takiż teren bez dokonywania jakichkolwiek zmian wyeksportowałem po prostu ponownie do scm.

Taka zabawa eliminuje w ogóle smootha, ale nawet chyba wolę tak wyglądający teren, bo daje dobry wyraz różnic wysokości, co smooth skutecznie zabija i wizualnie spłaszcza teren. Nie mówiąc o tworzeniu różnych dziwnych plam to tu, to tam...

Przy okazji przejrzałem też Całkowo oryginalne i Bałtyk pod kątem oświetleniowych dziwolągów i tam też występują różne dziwne plamy w terenie, tyle tylko, że ponieważ jest on mniej skomplikowany to są to pojedyńcze sprawy i nie rzucają się aż tak w oczy.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #496 dnia: 15 Listopada 2012, 21:23:10 »
Tak przy okazji. Rów na pierwszym screenie jest niezgodny z instrukcją. Ja też jednak taki zrobiłem u siebie, bo robiąc w 3DS Maxie scenerie wg wszystkich przepisów nigdy byśmy jej nie skończyli. Trzeba iść na kompromis.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #497 dnia: 15 Listopada 2012, 21:52:56 »
Zgadza się, jest niezgodny, ale to pikuś, bo robiąc scenerię wg instrukcji trzebaby w ogóle zacząć od przepisowej podsypki, z czym niestety byłby poważny problem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #498 dnia: 15 Listopada 2012, 23:08:18 »
Przy okazji przejrzałem też Całkowo oryginalne i Bałtyk pod kątem oświetleniowych dziwolągów i tam też występują różne dziwne plamy w terenie, tyle tylko, że ponieważ jest on mniej skomplikowany to są to pojedyńcze sprawy i nie rzucają się aż tak w oczy.
Podejrzewam, że takich scenerii z tego typu plamami na terenach jest znacznie więcej. Tylko jak sam zauważyłeś aż tak zbytnio się to nie rzuca szczególnie w oczy więc sobie jest.
« Ostatnia zmiana: 15 Listopada 2012, 23:09:28 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #499 dnia: 16 Listopada 2012, 14:14:11 »
Żeby to wyeliminować musiałbyś zagęścić siatkę (coś a'la teren na MOPie), przy takich kantach jak teraz i Smoothie nie ma bata żeby oświetlenie było poprawne.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #500 dnia: 17 Listopada 2012, 03:33:35 »
[...] robiąc w 3DS Maxie scenerie wg wszystkich przepisów nigdy byśmy jej nie skończyli.
Od czego jest rainstED?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #501 dnia: 17 Listopada 2012, 23:15:51 »
Panowie, przy edytowaniu plane terenu jakiś czas temu przez przypadek coś kliknąłem/zaznaczyłem/zmieniłem i stało się że przy edycji wierzchołków pojawiało się ich na tym plane mnóstwo, można powiedzieć, że plane stał się fraktalem. Teraz nie mogę do tego powrócić, a chciałbym poeksperymentować z tą opcją.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #502 dnia: 17 Listopada 2012, 23:58:00 »
Może to coś związane z TurboSmooth? Albo MeshSmooth?  Bo dzięki tej opcji da się zwiększyć liczbę wierzchołków, albo przynajmniej coś w tym stylu.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #503 dnia: 18 Listopada 2012, 00:10:01 »
Tak, MeshSmooth, o takie coś mi chodziło.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #504 dnia: 24 Listopada 2012, 12:32:12 »
Witam.
Mam problem ze skalą w 3DS Max-ie 10, ponieważ gdy robię tor a na nim drogę o wysokości 0,1m to ta droga "lata" z 3m nad tymi torami, a przecież 0,1m to jest malutko. Zmieniłem ustawienia w Units Setup. Proszę o pomoc.

Scalam z istniejącym już wątkiem.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 16:20:23 wysłana przez Rozi »
Pozdrawiam, Artur.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #505 dnia: 24 Listopada 2012, 12:50:09 »
Możesz pokazać screen okienka units setup?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #506 dnia: 24 Listopada 2012, 12:50:17 »
Masz oryginalnego 3DSa czy pirackiego?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #507 dnia: 24 Listopada 2012, 12:57:01 »
Pozdrawiam, Artur.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6260
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2179
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #508 dnia: 24 Listopada 2012, 13:00:18 »
W system units setup musisz dać meters. Czyli powinno wyglądać tak: 1 Unit=[1,0][Meters].
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 13:03:04 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z 3DS Max 10.
« Odpowiedź #509 dnia: 24 Listopada 2012, 13:06:56 »
Wielkie dzięki. Działa! Temat do zamknięcia.

  Dodano: 24 Listopada 2012, 15:16:11
Znów mam problem tym razem z peronem po tym jak oddzielam górę od boków nie mogę zaznaczyć góry peronu by zmienić teksturę, a boki da się zaznaczyć. Proszę o pomoc.

Pokaż jakiegoś screena, z powietrza nie wyciągniemy tych informacji.
Rozi


  Dodano: 24 Listopada 2012, 15:35:49
Ale jaki screen? Taki?
http://eu07.pl/userfiles/21495/peron.JPG
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2012, 15:35:49 wysłana przez Artur PKP »
Pozdrawiam, Artur.