Autor Wątek:  Edycja modelu w 3ds-maxie  (Przeczytany 11228 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Edycja modelu w 3ds-maxie
« dnia: 17 Listopada 2011, 23:38:59 »
Witam.
To, że możemy zaimportować model do 3ds-maxa wiem. Ale czy można edytować ten model, zapisać do t3d i uruchomić bez problemów w maszynie. Na przykład chciałbym przerobić jakąs kabinkę, więc importuję model wg. tego poradnika:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12371.msg123572.html#msg123572
Mam już model, edytuję go i co dalej? Co z hierarchią, po takim imporcie rozsypuje się? Jak z mapowaniem itd?
Czy ktoś z was edytował już w taki sposób jakiś model?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9079
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Listopada 2011, 23:43:53 »
Jeśli chodzi o dokonywanie zmian na zaimportowanym modelu to da się to zrobić i i uruchomić w Maszynie, tylko należy pamiętać by przed jego wczytaniem  skasować e3d.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopada 2011, 08:39:54 »
Musisz ustawić hierarchię od nowa (wszystko co nie animowane najlepiej podpiąć pod banana), ustawić pivoty, nadać nazwy submodelom oraz nałożyć od nowa tekstury.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopada 2011, 08:43:32 »
Cytuj
Musisz ustawić hierarchię od nowa (wszystko co nie animowane najlepiej podpiąć pod banana), ustawić pivoty, nadać nazwy submodelom oraz nałożyć od nowa tekstury.
Czyli gra nie warta świeczki :)

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopada 2011, 09:03:25 »
W sumie to tą metodą robiłem budynia, sukę, świnie, ST45 i pierwsze wersje byka które były próbami naprawienia modelu :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 101
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Listopada 2011, 17:13:09 »
Od nowa mapować? Bo wystarczy wrzucić teksturę do materiałów i przypisać do modelu, a mapowanie zostaje stare. Ogólnie kilka - kilkanaście minut roboty. Ze wszystkim to pół godziny (zależy od modelu) i model jest OK. Jak zapiszesz *.3ds to już nie musisz tego robić.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Listopada 2011, 17:42:27 »
Polecam kabinę siódemki i takie zabiegi, na pewno nie kilkanaście minut ;P

Jak zapiszesz *.3ds to już nie musisz tego robić.
*.max
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 101
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Listopada 2011, 19:57:42 »
Ja pisałem w kierunku modelu zewnętrznego, to to ject chwila. Co do kabiny, to fakt, jest trochę zabawy, nie tyle z mapowaniem co z hierarhią. Bawiłem się z kabiną SU46. Ale Mytnik przejawia objawy słomianego zapału, bo zabawa z modelami nie jest taka prosta ;)
No i właśnie nie byłem pewien rozszerzenia, dzięki Bartek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4484
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2011, 23:23:35 »
Mam takie problem, mam zwrotnice i kawałek odcinak prostego. Muszę zwrotnicę i tą prostą połączyć łukiem. Tworzę łuk, łączę się z prostą, ale źle mam dobrane parametry łuku, więc w konsekwencji nie dociągam się do zwrotnicy. Jak to rozwiązać?

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2011, 23:25:31 »
Flexa użyj :)

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4484
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2011, 23:30:11 »
Czyli tak jakbym wstawić chciał mały łuk, ale zamiast tego Flexa? Jakoś mi to wyjść nie może, tzn. jak wybieram sobie tego flexa i klikam na koniec toru to mi się aktywuje Select Object.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 353
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2011, 23:53:02 »
Przeciągnij od jednego końca toru nr 1 do drugiego końca nr 2. Piszę z tel, stąd krótko i być może bez polskich znaków.

Ze znakami, tylko kodowanie do kitu. Zamieniłem.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2011, 23:55:52 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4484
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Listopada 2011, 23:53:58 »
No podziałało, ale marnie.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 353
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Listopada 2011, 23:55:46 »
To znaczy? Jeśli tor ma złą geometrię, to tory są w nieodpowiedniej odległości od siebie.
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2011, 16:31:37 wysłana przez szczawik »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Listopada 2011, 00:02:13 »
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4484
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Listopada 2011, 00:25:31 »
Póki co sobie poradziłem, flexy dopasowują się jak ulał :)


Poprawiłem sobie w maxie układ torowy jednej starej scenerii. Wyeksportowałem ją do SCM i przy próbie uruchomienia wszystko ok. Uruchamiam, siedzę w lokomotywie, postanowiłem przelecieć się po scenerii, by zobaczyć jak mi wyszło układanie torów. Okazało się, że dolatuję kamerą do pewnej niewidocznej granicy i symulator się zawiesza, i wyłącza. Postanowiłem go przechytrzyć i wstawiłem lokomotywę na tor w kierunku którego wcześniej leciałem kamerą. Niestety exe się kaszani i symulator wyłącza się podczas uruchamiania. Log kończy się na linii:
OK
Player train init OK
textures\smuga.tga
OK
Tak jakby exe nie chciało dopuścić do tego, bym zobaczył co ja tam wstawiałem.


Ha! Znalazłem przyczynę. Powód był prosty, były to odcinki o zerowej długości wstawione w scenerii. Pytanie jest takie: Czy można z poziomu maxa podpatrzyć te zerowe odcinki, by je usunąć przed eksportem? Powstały mi one przy zabawie z Flexem ;/
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2011, 08:57:04 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 353
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Listopada 2011, 09:47:41 »
W okienku exportu scn jest chyba opcja wyszukiwania.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Listopada 2011, 09:57:03 »
Jeśli wiesz mniej więcej gdzie się znajduje ten zerowy flex to wokół tego miejsca zaznacz tory/ rozjazdy(wszystko co widoczne) i daj PPM->Hide Selection. Wtedy ukryjesz elementy prawidłowe a następnie zaznacz poprzez przeciągnięcie, miejsce gdzie są ukryte elementy. Wtedy powinny zaznaczyć się te niewidzialne(zerowe) flexy.
Jak usuniesz to PPM->Unhide All.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9079
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Grudnia 2011, 16:11:22 »
Chłopaki by ostatecznie rozwiać moje wątpliwości odnośnie importowania modeli t3d do maxa, zapytam Was w jaki sposób dokonywać zmian aby były widoczne w symku i czy potem się coś sypie w takim pliku po dokonaniu w nim zmian? Pytam, bo moja teoria legła w gruzach. Proszę kogoś o udzielenie odpowiedzi i napisanie od a do z jak wygląda ta kwestia. Pozdrawiam.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4761
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Grudnia 2011, 16:40:56 »
  • Usunąć z folderu pliki .e3d
  • Za pomocą rainsteda wyeksportować do .3ds
  • Zaimportować w zmodelerze
  • Wyeksportować spowrotem do .3dsa
  • Otworzyć w 3ds max
  • Powykręcać na prawą stronę bryły
  • Zrobić co się chce
  • Teksturowanie, hierarchia, eksport do .t3d
Jeżeli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2011, 16:45:59 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9079
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Grudnia 2011, 16:51:52 »
Nie wiem jak inni, ale ja nie korzystam z programu ZModeler, bo skrypty do maxa działają bez zarzutu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4761
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1320
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Grudnia 2011, 17:00:16 »
Ja przez skrypty nigdy nie importowałem.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2011, 17:17:25 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Grudnia 2011, 17:02:47 »
Nie wiem jak inni, ale ja nie korzystam z programu ZModeler, bo skrypty do maxa działają bez zarzutu.
Tak, tylko skrypty do importu są w devs.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9079
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 602
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Grudnia 2011, 17:12:14 »
Fakt zapomniałem o tym. @szogun ty jesteś dobry w te klocki, więc napisz od a do z co i jak z tym importowanym modelem by było raz na zawsze wiadome to dla mnie. Nie pytam Cię o to na PW czy gg dlatego, bo chce by inni też mieli szansę zakumać co i jak.
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2011, 17:18:01 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5549
  • Ten co nic nie umie
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 357
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Grudnia 2011, 17:16:24 »
1. Na zakładce Modele w Rainstedzie wybieramy Otwórz T3D i otwieramy.
2. Zapisujemy jako 3DS.
3. Importujemy (File -> Import 3DS) zapisany plik 3DS w Zmodelerze 1.07b.
4. Exportujemy do 3DS (File -> Export 3DS) nadpisując poprzedni plik.
5. Importujemy w 3DS Maxie (File -> Import).

Na zaimportowany model trzeba nałożyć tekstury, ustawić hierarchię, Smooth i ewentualnie pivoty.


Jeżeli robisz to przez skrypty to normalnie odpalasz ImportT3D.ms, wybierasz T3D, jak się zaimportuje to musisz każdy submodel potraktować Weldem (Convert to Editable Mesh, zaznaczanie Vertexów, Ctrl+A i szukasz opcji Weld - wpisujesz wartość 0.001 i klikasz Weld Selected).
« Ostatnia zmiana: 18 Grudnia 2011, 17:37:40 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1438
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 353
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Grudnia 2011, 17:28:59 »
Jeszcze przed eksportem do .t3d zalecam wykonać "Convert to Editable Mesh". Zazwyczaj bez tego tworzy się pusty plik .t3d .

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Grudnia 2011, 19:27:34 »
To jest chyba oczywista oczwistość:-) .
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6012
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 589
Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Grudnia 2011, 14:37:09 »
W przeciwieństwie do głównego nurtu (mainstreamu) powiem (hipstersko), że stosuję inne rozwiązanie. Można nałożyć modyfikator edit mesh. Dzięki temu nie tracimy innych informacji, co się bardzo przydaje w przypadku korekcji obracanego profilu. Dużo łatwiej jest zmieniać wyciąganą/obracaną linię niż bawić się z setkami wierzchołków.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.