Autor Wątek:  Krótka instrukcja robienia tekstur DDS  (Przeczytany 7444 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3583
  • Inżynier testu
    • Zobacz profil
    • Automatix Sp. z o.o.
  • Otrzymane polubienia: 45
Krótka instrukcja robienia tekstur DDS
« dnia: 20 Września 2011, 21:38:00 »
Do przygotowania tekstur DDS osobiście polecam program Paint.NET. Wspiera DDS od razu po instalacji, więc nie trzeba bawić się z wtyczkami. Przy zapisywaniu do DDS należy pamiętać o:
  • Odbiciu tekstury w pionie (menu Image -> Flip vertical)
  • Zapisaniu jej z odpowiednią kompresją (lista FileFormat):
    • dla tekstur bez kanału alpha (przeźroczystości) wybieramy DXT1
    • dla tekstur z kanałem alpha - DXT5
Istotne jest, aby w obu przypadkach jako "Compressor type" wybrać "Iterative Fit (slowest/HQ)" oraz zaznaczyć pozycję "Generate Mip Maps".

Nie stwierdziłem wpływu typu generatora mipmap na późniejszą jakość tekstur.
Oczywiście są tekstury, którym kompresja DDS nie służy, ale jest ich bardzo mało (na całą PC2010 z dodatkami jest tylko jeden (!) taki plik).

UWAGA!
Nie należy przejmować się tym, że obraz wynikowy dla LQ i HQ mają taką samą wielkość (co wydaje się nielogiczne). Jest to cecha tekstur DDS, ale pisać o tym nie ma sensu.

Można też skorzystać z NVIDIA Texture Tools. Przykładowy command line to:
nvcompress -bc1a [nazwa pliku]
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2018, 18:44:32 wysłana przez RoboBatman »
Pozdrawiam, Quark-t

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 8713
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1667
Odp: Krótka instrukcja robienia tekstur DDS
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Września 2016, 22:39:28 »
W załączniku trochę bardziej rozbudowana wersja skryptu. Zawiera on programy nvcompress i nconvert.

Do katalogu z programami kopiujemy tekstury w formacie tga. Odpalamy plik konwerter.bat.
1. Program odwróci wszystkie znalezione tekstury tga w pionie.
2. Skonwertuje je na dds z kompresją bc3(dxt5). Dla tekstur bez alfy należy edytować go i ustawić bc1(dxt1) w parametrze komendy. Texturetool w php sam wykrywał czy tekstura zawiera alfę i dostosowywał kompresję.
3. Usunie tekstury tga.
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2016, 22:40:47 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube