Autor Wątek:  Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic  (Przeczytany 74746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #90 dnia: 24 Sierpnia 2011, 17:41:51 »
Darek, piszesz tu o zupełnie innej sytuacji, mianowicie (domyślam się) wyjście zwrotniczego na rozjazdy, podczas gdy dyżurny cały czas przebywa na posterunku. Owszem, powinno powiadamiać się zwrotniczego przez radiotelefon przenośny będący na stanie nastawni przekazany na czas oględzin/smarowania zwrotniczemu. Wszystko byłoby pięknie gdyby owe radiotelefony działały, a zwrotniczowie własnych nie posiadają.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #91 dnia: 24 Sierpnia 2011, 17:58:08 »
Zacha mów za swoją sekcję. :P Nawet w Mysłowicach zwrotniczowie są wyposażeni w przenośne radiotelefony podczas prac w terenie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #92 dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:11:48 »
Nie zmienia to faktu, że trochę odbiegliśmy od tematu :P W końcu mówimy tu o powiadamianiu mechanika, a nie pracownika własnej firmy.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #93 dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:13:37 »
Zacha mów za swoją sekcję. :P Nawet w Mysłowicach zwrotniczowie są wyposażeni w przenośne radiotelefony podczas prac w terenie.
Mysłowic mi lepiej nie przypominaj :) , jechałem kilka razy TLK 72100 i 27100 to na tych torach to tragedia, jeszcze do Dulowej w miarę jechał a później do tych Katowic przez te Mysłowice to już jakiś wogóle armagedon był, jedno wielkie 40 km/h i tyle, nikt się nawet tym nie zajmie, a tyle kopalni poupadało, i nie opłaca się remontować ? No tak, jeżdża towary jeden za drugim i rozwalają te tory ale chyba nie tak jak w latach 90tych albo 80tych.
^^PR Rzeszów^^

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #94 dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:15:37 »
Problem w tym, że Mysłowice to alternatywa na zamkniętą linię 180 Brzezinka — Maczki. Od czasu do czasu się coś tam grzebie, a sporo tamtędy jeździ pociągów, więc jeśli nie przez „łącznicę” to przez Mysłowice. :) Co nie zmienia faktu że urządzenia SRK w Mysłowicach to tragedia, a same tory to…
EOT.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #95 dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:18:10 »
... a same tory to…
EOT.
Przesadzasz, wczoraj jechałem tamtędy dwa razy. Wsiadałem w Jaworznie Szczakowej, budzę się i ooo, już Mysłowice!
Pozdrawiam

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #96 dnia: 24 Sierpnia 2011, 18:19:45 »
Przesadzasz, wczoraj jechałem tamtędy dwa razy. Wsiadałem w Jaworznie Szczakowej, budzę się i ooo, już Mysłowice!
I patrzysz, a bagaż po drugiej strony przedziału. :D Buja ładnie!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #97 dnia: 24 Sierpnia 2011, 20:19:26 »
Mysłowic mi lepiej nie przypominaj :) , jechałem kilka razy TLK 72100 i 27100 to na tych torach to tragedia, jeszcze do Dulowej w miarę jechał a później do tych Katowic przez te Mysłowice to już jakiś wogóle armagedon był, jedno wielkie 40 km/h i tyle, nikt się nawet tym nie zajmie, a tyle kopalni poupadało, i nie opłaca się remontować?
Akurat w WOSie od Długoszyna do samych Mysłowic jest po obu torach trzydziestka a styki pod kołami to grają aż miło się nogą przytupuje, choć cieszy fakt, że w końcu się za to wezmą.
No tak, jeżdża towary jeden za drugim i rozwalają te tory ale chyba nie tak jak w latach 90tych albo 80tych.
Może aż tyle tego już tam nie jeździ, ale szczerze mówiąc tyle zdjęć co tam to jeszcze nigdzie indziej w ciągu jednego dnia nie zrobiłem i to w sobotę.
Problem w tym, że Mysłowice to alternatywa na zamkniętą linię 180 Brzezinka — Maczki.
A to od kiedy? Jak tam byłem 19 czerwca to jednak od Jęzora w stronę Doroty trochę składów przejechało.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #98 dnia: 24 Sierpnia 2011, 20:21:08 »
A to od kiedy? Jak tam byłem 19 czerwca to jednak od Jęzora w stronę Doroty trochę składów przejechało.
Od czasu do czasu zamykana jest linia ze względu na prace. W czerwcu tak było, że od 18stej bodaj do 3 w nocy była zamknięta, więc wszystko szło na Mysłowice. Tak samo jak była całodobowo zamknięta bo podmyło tor.
Np. wczoraj się wykoleił Lotos przy zjeździe z „łącznicy”, także Mysłowice to jedyna alternatywa dla wahadeł na Hutę Katowice i innych zmierzających na północ „niewęglówką”. ;)
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2011, 09:35:18 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #99 dnia: 25 Sierpnia 2011, 10:03:21 »
Trochę zjadę z głównych zasadniczych na główne dodatkowe.
W ostatnią niedzielę w godzinach wieczornych na stacji W-wa Wschodnia doszło do incydentu.
Mechanik (zarazem instruktor) z Odry (6107) przed zjazdem na olszynkę na semaforze przy peronie czwartym otrzymał sygnał S10 gdzie powinien otrzymać sygnał S13, bo przednim pociąg TLK (61101) po minięciu tarczy 11G (na schemacie stacji podpisany jako 116 --> http://wolf.iiar.pwr.wroc.pl/adi/wiki/images/f/ff/Warszawa_Wschodnia.jpg) pozostawił tylko jeden odstęp wolny.
Mechanik-instruktor poprosił o zatrzymanie się pociągu TLK i próbował domagać się komisji do zabezpieczenia materiału fotograficznego (Miejsca zatrzymania pociągów, sygnałów na semaforach, obraz z utwierdzenia i zajętości przebiegu na pulpicie kostkowym w nastawni).
Dyżurna próbowała "zlać" sprawę, aby TLK i Odra zjechały na grochów, aby nie sparaliżować ruchu na stacji, i aby po zjeździe mechanik napisał raport, a ona w tenże czas wezwie monterów.
Instruktor próbował być nieustępliwy, domagał się:
 - "S" na unieważnienie SBL (wprowadzenie zapowiadania telefonicznego).
 - sprowadzenie na miejsce ISEZa i komisję.
Czy odbyła się komisja - nie wiem, do drugiej nie będę kwitł w peronach (na co czekałem to z opóźnieniem ale się doczekałem) przy założeniu że może się wszyscy "święci" zjadą i się zmyłem do domu. Przez cały następny dzień wszystkie zjazdy na grochów po 1G odbywały się na telefonicznym.
Następnego dnia na innych stacjach w obrębie warszawskiego węzła kolejowego zaobserwowałem pospolite ruszenie monterów.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2011, 11:54:49 wysłana przez Interesant »
Interesant.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #100 dnia: 25 Sierpnia 2011, 18:39:14 »
Trochę zjadę z głównych zasadniczych na główne dodatkowe.

Czy możesz zaznaczyc tam na czerwono te miejsca? Ja chyba jestem już ślepy :)

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #101 dnia: 25 Sierpnia 2011, 20:14:44 »
Nic konkretnego w reportażu. Szczególnie tekst prokuratora, że w dwóch miejscach włączana jest sygnalizacja wskazująca, że jest ograniczenie do 40tu... Z tego co wiem, to wskaźniki są od nie włączane. Tu poza tym chodziło o postawienie wjazdu "w bok"....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #102 dnia: 23 Stycznia 2012, 20:06:59 »
Najświeższe zdjęcie EP07-1034. Wygląda na to, że jednak pójdzie na NA do Gdańskiego ZNTKiM
http://rail.phototrans.eu/14,62433,0.html

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #103 dnia: 23 Stycznia 2012, 20:21:15 »
Cytuj
Wygląda na to, że jednak pójdzie na NA do Gdańskiego ZNTKiM
Jak wygląda? Tak napisała tylko jakaś osoba komentująca zdjęcie. Ja na przykład na hali słyszałem, że nie ma jakichkolwiek planów na jej naprawę. Nigdy nic nie jest pewne, a decyzje mogą być zmieniane nawet w ostatniej chwili.:]
PS Najświeższe zdjęcia z Łodzi to mam ja.;p

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #104 dnia: 23 Stycznia 2012, 20:27:39 »
Marcin jest raczej osobą dobrze poinformowaną i byle głupot by nie gadał.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #105 dnia: 23 Stycznia 2012, 20:29:34 »
Ten, co dał tą informację jest podobno dobrym źródłem informacji. :) Poza tym lok nie wygląda na aż tak uszkodzonego, by miał iśc do kasacji. Chyba że coś tam z ramą jest nie tak, ale przy takim wykolejeniu to raczej mało prawdopodobne. :)

Offline Sodabeer

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #106 dnia: 23 Stycznia 2012, 21:18:20 »
Bez przesady, ale tej lokomotywie nic nie ma. Wystarczy naprawa i może jeździć dalej. Myślałem, że ona gorzej z przodu wygląda.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #107 dnia: 23 Stycznia 2012, 21:19:01 »
Idźcie koniecznie z papierami do jakiegoś ZNTKu bo widać, że potraficie na oko ocenić stan ramy.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #108 dnia: 23 Stycznia 2012, 21:20:30 »
Ja widziałem w Siedlcach wagony po NG idące na złom, i wyglądające jak "elegancja Francja". A jednak... coś było nie tak. Nawet jak blacha jest nie pogięta, to rama może być do wyrzutu, a co za tym idzie - wagon.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #109 dnia: 09 Sierpnia 2012, 21:58:39 »
Myślę, że "odkopanie" jest uzasadnione, w "Rynku Kolejowym" ukazał się raport PKBWK.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #110 dnia: 10 Sierpnia 2012, 00:15:58 »
Solo oración!

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #111 dnia: 10 Sierpnia 2012, 10:02:42 »
Czyli według komisji jest to wina pana Tomka. Po ostatnim zdarzeniu w Babach z wyświetlonym złym sygnałem mam mieszane uczucia.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #112 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:25:10 »
Nie chcę nic sugerować, ale rzetelność tego artykułu na RK jest mała. Tytuł od razu rzuca tezę "Coś semafora chyba nie przyuważyłem" - brak obserwacji szlaku przez maszynistę - jakby, no nie wiem, gazetę czytał albo biegał od kabiny do kabiny. Po przeczytaniu całego raportu mam zupełnie inne odczucie co do sugerowanej wagi winy maszynisty.
Cytuj
Przedstawiciele komisji uznali także za jedną z pośrednich przyczyn wypadku było niewyposażenie maszynisty przez Zakład Południowy PKP Intercity w zastępczy rozkład jazdy pociągu nr 14101 w związku z zamknięciem toru nr 1 na szlaku Rokiciny - Baby, który uwzględniał zmienione czasy przejazdu na tym odcinku. To zdaniem PKBW „uniemożliwiło realizację postanowień § 4 ust. 6 pkt. 6 Instrukcji dla maszynisty pojazdu trakcyjnego Bt-1 (Mt-1) spółki PKP Intercity S.A.”
Tylko, że ten fakt jest ważniejszy niż brak okularów, czy adnotacja o nich. Z raportu wprost wynika, że był on przekonany o spóźnieniu dochodzącym prawie do 10 minut, a w rzeczywistości jechał planowo. Pośpiech nie pomaga.
W tym semaforze zielone światło było niedostatecznie mocne. Maszynista mógł zobaczyć samo dolne pomarańczowe (zapisać obraz w pamięci i niekoniecznie pamiętać położenie komory) i uznać je jako S5.
Do tego dołóżmy 13 godzin od wstania - zmęczenie, oraz jazda z ograniczoną widocznością (słońce świeciło z prawej(?) strony).
Przyjmując wersję komisji to przyczyną jest nałożenie się niekorzystnych warunków pogodowych, złego stanu infrastruktury, braku informacji o powrocie przed stacją na tor prawy oraz ogólnego zdekoncentrowania maszynisty spowodowanego fałszywym przekonaniem o spóźnieniu oraz zmęczeniem maszynisty. A dodając do tego późniejszy "incydent" to nie pozostaje nic innego jak powątpiewać w wagę winy jaką prezentują media i pierwsze strony raportu.
Solo oración!

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #113 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:35:47 »
W raporcie na RK rozwalił mnie nakaz wyeliminowania przez przewoźników osób nieupoważnionych w kabinach pojazdów trakcyjnych, sporo to ma wspólnego z Babami.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #114 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:37:16 »
No bo kierownik jechał. I pewnie mógł zagadywać albo zdenerwować maszynistę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #115 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:44:40 »
Mi się niezbyt chce w to wierzyć, bo skoro dzieciaki po 13 lat które robią z aparatami akrobacje w kabinach nie powodują wykolejeń to dlaczego kierownik miałby to spowodować.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #116 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:45:01 »
Po ostatnim zdarzeniu w Babach z wyświetlonym złym sygnałem mam mieszane uczucia.
Nawet gdyby to była wina urządzeń to kto Ci się teraz przyzna z PKBWK do błędu? ;) Za dużo na początku krzyczeli o winie maszynisty żeby teraz się z tego wycofać. Gdyby tak uczciwie podeszli do sprawy to ktoś mógłby im zarzucić nieudolność skoro (przynajmniej w teorii) powinni wszystko dokładnie zbadać i skontrolować a tu taki numer z pociągiem PKP CARGO…
Wygląda to tak jakby tej sytuacji wcale nie było.
W tym semaforze zielone światło było niedostatecznie mocne. Maszynista mógł zobaczyć samo dolne pomarańczowe (zapisać obraz w pamięci i niekoniecznie pamiętać położenie komory) i uznać je jako S5.
W zasadzie położenie komory nie ma większego znaczenia (przy pojedynczym sygnale). Ważny jest obraz sygnałowy.
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2012, 19:18:53 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #117 dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:55:33 »
W raporcie na RK rozwalił mnie nakaz wyeliminowania przez przewoźników osób nieupoważnionych w kabinach pojazdów trakcyjnych, sporo to ma wspólnego z Babami.

Nie ma, ale to bardzo dobrze, że nareszcie ktoś zwrócił uwagę na nagminne łamanie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r.

Mi się niezbyt chce w to wierzyć, bo skoro dzieciaki po 13 lat które robią z aparatami akrobacje w kabinach nie powodują wykolejeń to dlaczego kierownik miałby to spowodować.
Do czasu.

  Dodano: 10 Sierpnia 2012, 12:02:02
Właśnie o to chodzi w tej pracy, że pracujesz w stresie i różnych czasem nawet bardzo niesprzyjających warunkach (hałas, spaliny, wibracje, pole elektromagnetyczne, awantury na pociągu, wzywanie policji, itp).

No i właśnie takie warunki pracy nie wykluczają, że mogło dojść u maszynisty do chwilowej dekoncentracji. Oczywiście nie przesądza to tutaj w żaden sposób o winie.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2012, 12:02:02 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #118 dnia: 10 Sierpnia 2012, 12:04:06 »
Nie ma, ale to bardzo dobrze, że nareszcie ktoś zwrócił uwagę na nagminne łamanie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r.
Właśnie nie do końca dobrze, bo się zajmują sprawami, które nie mają nic wspólnego z katastrofą a pomijają bardzo istotne zaniedbania. Jak można zignorować sytuację gdy maszynista zatrzymuje pociąg bo wskazania semaforów są rozbieżne a czepiają się "nieupoważnionych osób w kabinie" skoro jedno nie ma związku z drugim (w tym przypadku).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« Odpowiedź #119 dnia: 10 Sierpnia 2012, 12:08:10 »
No bo kierownik jechał. I pewnie mógł zagadywać albo zdenerwować maszynistę.
Tu bardziej chodzi o tę słit focię, którą sobie kierownik zrobił za nastawnikiem podczas jazdy.
W tym semaforze zielone światło było niedostatecznie mocne. Maszynista mógł zobaczyć samo dolne pomarańczowe (zapisać obraz w pamięci i niekoniecznie pamiętać położenie komory) i uznać je jako S5.
W zasadzie położenie komory nie ma większego znaczenia (przy pojedynczym sygnale). Ważny jest obraz sygnałowy.
Bo mechanik zeznawał "górne pomarańczowe". Ono niekoniecznie musiało być górne, ale było jedno pomarańczowe to tak pojechał. Dlatego zaznaczyłem, że niekoniecznie musiał pamiętać położenie komory.
Solo oración!