Autor Wątek:  EU07.EXE: 113, 120, 162  (Przeczytany 13434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
EU07.EXE: 113, 120, 162
« dnia: 12 Lutego 2011, 00:10:47 »
Postanowiłem opublikować dotychczasowy zbór prac nad EXE Symulatora (wersja 1.2.77.113). Świadom jestem, że wiele rzeczy wymaga jeszcze dopracowania, np. wyświetlanie na kartach Intel, sieć trakcyjna, dźwięk turbo. Jednak obecnie nie mam wystarczająco dużo czasu, aby prace kontynuować – ciąg dalszy planuję na maj 2011. Z drugiej strony, udało mi się naprawić najbardziej palące problemy, takie jak błąd na kartach ATI, nadmiarowa animacja modeli czy niedziałająca animacja translate.

Również dodałem kilka zupełnie nowych pomysłów. Między innymi zwiększenie wydajności poprzez rezygnację z wyświetlania obiektów znajdujących się z tyłu kamery. Ma to niestety niepożądany efekt uboczny. Jeśli w scenerii są duże trójkąty terenu, może być widoczne znikanie fragmentu trójkąta, którego środek znajduje się dalej niż 500m z tyłu kamery. Przykładowo w TD.scn niektóre trójkąty mają boki po prawie 1700 m. Rozwiązanie z automatycznym podziałem trójkątów na mniejsze (bok do 300m) podczas wczytywania scenerii się nie sprawdziło.

Pełna lista zmian jest załączona w archiwum, proszę o zapoznanie się z nią. Zostały zachowane wszystkie zmiany z EU07_71.EXE, ich listę również dołączyłem. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do funkcjonowania wprowadzonych zmian, będę udzielał wyjaśnień w tym wątku. W paczce jest również plik smuga.tga, ponieważ tylko taka nazwa jest używana dla smugi, niezależnie od ustawienia domyślnego rozszerzenia.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_113.7z

UWAGA! Znany jest błąd występujący podczas przechodzenia między członami pojazdów wielosekcyjnych (opisany TU). Będzie on poprawiony w kolejnym wydaniu exe. Dla tego typu pojazdów, proszę używać wcześniejszej wersji exe.
14.02.2011. Quark-t


Błąd został naprawiony w EXE 120, do którego link znajduje się w następnym poście.
libertyn89
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2011, 22:22:28 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
EU07_120.EXE
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lutego 2011, 14:31:54 »
Dziś przedstawiam poprawioną wersję EU07_120.EXE (1.3.81.120). Względem wersji 113 zostało naprawione przechodzenie do innych członów. Dodany został także automat do dzielenia zbyt dużych trójkątów - nie powinno już być widoczne ich znikanie (to na kartach Intel ma inną przyczynę i nie zostało wyeliminowane).

Z nowych rzeczy:
  • Możliwe jest automatyczne zapalanie świateł w modelach przy pewnym poziomie zaciemnienia (na dwa sposoby).
  • W scenerii można zdefiniować położenie i kąt patrzenia 10 kamer. Kamerę można wybrać tylko w trybie swobodnego latania, za pomocą górnych klawiszy z cyframi.
  • Działa tryb ghostview, czyli możliwe jest uruchomienie scenerii bez wybranego pojazdu. Tryb ten włącza się również w przypadku błędów z uruchomieniem wybranego pojazdu (Player train init failed).
Więcej informacji w pliku info.txt, załączonym do paczki.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_120.7z

W paczce nie ma pliku smuga.tga. Należy go ewentualnie pobrać z innej paczki (był dołączony do wcześniejszych wersji EXE). Uwaga! Smuga staje się widoczna po włączeniu jednego światła, wcześniej musiały być włączone trzy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
EU07_162.EXE — multisampling
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maja 2011, 18:02:21 »
Plik wykonywalny symulatora EU07.EXE 1.3.130.162 jest ostatnią wersją dla czwartego etapu moich prac nad nim.

Pierwszy etap miał na celu wprowadzenie prostych ulepszeń (głównie graficznych: wizualizacja przechyłek, animacja zwrotnic, działająca obrotnica, trapezowate drogi) i zakończył się wydaniem wersji 1.2.44.71 w styczniu 2011 roku.

Celem drugiego etapu była likwidacja "odwiecznych" błędów, jak nadmiarowa animacja, tryb podglądu [F4] zaczynany w przypadkowym miejscu, a także nowych jak znikające trójkąty na kartach Intel i całkowita niemożność uruchomienia na kartach ATI w przypadku użycia tekstur DDS. Etap zakończył się częściowym sukcesem, gdyż po przerobieniu wyświetlania na VBO pojawił się problem z nieprawidłowym oświetleniem modeli. Efekty prac nie zostały opublikowane, a ja postanowiłem wrócić do wersji 1.2.44.71 i przenieść do niej niektóre ważniejsze z opracowanych poprawek, zachowując dotychczasowy sposób wyświetlania (bez VBO).

Jednocześnie rozpocząłem trzeci etap prac, mający na celu zwiększenie wydajności poprzez optymalizację wyświetlania modeli oraz scenerii. Do testów została uruchomiona komunikacja Symulatora z innym programem (1.3). Etap ten zakończył się wydaniem wersji 1.2.77.113, a następnie poprawionej 1.3.81.120 w lutym 2011 roku. Mimo wcześniejszego założenia, praktycznie wszystkie wypracowane poprawki zostały przeniesione. Nadal pozostał jednak problem znikających trójkątów na kartach Intel, którego pozbycie się wymagało użycia VBO.

W czwartym etapie prac powróciłem do szukania przyczyny nieprawidłowego działania VBO, ale tym razem pozostawiając dotychczasowy sposób wyświetlania jako alternatywę. Jednocześnie wprowadziłem dalsze optymalizacje i poprawki błędów (w tym automatyczne skalowanie tekstur TGA, tolerancję na braki plików T3D i zagubioną niegdyś możliwość wyłączenia sieci trakcyjnej na sceneriach). Wprowadziłem także możliwość animacji zegarów dworcowych i obracania modeli w trzech osiach. Do testów została uruchomiona zmiana światła w ciągu dnia (pozorny ruch Słońca). Zmiany zostały wydane w kwietniu 2011 razem z Paczką Całościową 2010 (wersja 1.3.108.145) oraz w poprawce do niej (1.3.110.148).

Prezentowana tu wersja ma dalsze poprawki pod kątem optymalizacji, a najważniejszą zmianą jest opcja multisamplingu (antyaliasingu), która kosztem FPS poprawia jakość grafiki. Szczegóły znajdują się w pliku tekstowym wewnątrz paczki. Należy się z nim zapoznać szczególnie w przypadku odnotowania znacznego spadku FPS!

Uwaga! Ta wersja EU07.EXE została już umieszczona w PC2010 DDS, tak więc pobieranie tej paczki ma sens jedynie dla paczki TGA oraz starszych.

http://eu07.pl/userfiles/4245/EU07_162.7z
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2011, 22:34:52 wysłana przez Quark-t »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni