Autor Wątek:  Ruch ludzi w symku.  (Przeczytany 8396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bombowiec

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 29
  • Zielone byczki jak ten są najfajniejsze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ruch ludzi w symku.
« dnia: 10 Października 2010, 09:25:00 »
Kiedy grałem we wcześniejsze wersje MaSZyny po peronie sceneri Quark-EU07 chodził sobie człowiek.
I moje pytanie brzmi: czy będą spacerujący przechodnie w sceneriach obecnie tworzonych i w najbliższej paczce?
Bo ludzie w ruchu dają klimat.
W oczekiwaniu na PC2

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Października 2010, 09:49:05 »
Jak twórcy scenerii ich wstawią, to będą. Można też samemu ich dodać, pod warunkiem, że peron jest obiektem typu road.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Października 2010, 10:40:34 »
A ja się pytam: po co? Akurat to jest najmniej potrzebną rzeczą w symku. Podnieść realizm oraz wydajność to są rzeczy "na tapecie" a nie animacja ludków, którzy będą maszerować "po peronie".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1415
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Października 2010, 13:16:29 »
Kolego @Up, skoro mamy jeżdżące samochody to dlaczego nie moglibyśmy mieć też ludzi? Osobiście twierdzę, że trochę więcej życia mogłoby być na peronach (i nie mówię tutaj o krzaczkach-samosiejkach), a pasażerowie niewątpliwie dodają uroku symkowi i są nieodłącznym elementem stacji kolejowych.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Października 2010, 13:20:55 »
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew.
Przesadzacie.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Października 2010, 13:25:11 »
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew.
Przesadzacie.

Ty przesadzasz. Mieć ptaszki na niebie, a zabierać powietrze z peronów, to jest różnica. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to polecam zakupić okulary, lub soczewki (nie rzucają się tak bardzo w oczy).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1415
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Października 2010, 13:28:23 »
Cytuj
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew
Kto wie? Może w niedalekiej przyszłości? Ogólnie mało jest ludzi w symku.Czasami można spotkać na peronie kogoś. Jedynie w H.Nowych (?) stoi kilka osób i pan Miecugow. Już nie mówię o ruchomych ludziach, ale choćby nawet o stojących, a dla Was to problemem nie jest.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Października 2010, 13:47:16 »
Cóż. W dobie kulejącej wydajności symka, braku optymalizacji, braku dobrych modelów infrastruktury wyskakiwać z "animowanymi ludźmi" na peronach wg mnie jest trochę nie ten tego.

Wpierw dokończyć zaczęte projekty (mowa o dobrym egzeku ;P), modelami infrastruktury itp. Potem pooptymalizować to, co się da i można potem myśleć o animkach ludzi.


Co do animacji pojazdów: ok. na trasie masz może z 3-5 różnych pojazdów, które wykonują drogę rzędu kilku m (np. dojazd do przejazdu i tyle). A posadź na każdej stacji z 30ludków, którzy będą poruszali się (nie wszyscy) po peronie. Jak myślisz? Co będzie z wydajnością? Przecież będziesz musiał "zaeventować" ruchy pasażerów po peronie. Oczywiście nie jestem trasopisarzem, ale wg mnie pomysł z ludźmi po peronie to zbędny bajer. Wystarczą statyczne modele. Lepiej w kodzie symka grzebać nad wydajnością/funkcjonalnością niż dodaniem "animowanych ludków".

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Października 2010, 13:52:51 »
Sprawdź w scn Quarka - wydaje mi się że jest tam chyba jeszcze ten SOczeK tylko wystarczy go odremować. Nie wiem czy jest w PC odpowiedni model, ale jeżeli wszystko się włączy może być zauważalny spadek wydajności.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Października 2010, 14:11:00 »
Prace nad jednym i drugim przecież mogą być prowadzone niezależnie :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Października 2010, 14:55:23 »
youBy Jasne. Wszystko da się zrobić. Oczywiście. kwestia tylko czasu, nieprawdaż? Nie mam zamiaru nikogo tutaj obarczać winą za opóźnienia, ale jeśli prace miałby by trwać jednocześnie nad tym i tym to powiedz mi, ale realnie i bez żadnych ściem: kiedy wyjdzie naprawdę dobry exek, który nie będzie powodował żadnych znacznych błędów oraz będzie w miarę zoptymalizowany?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Października 2010, 15:02:09 »
W tym wypadku nie ma konkretnych dat. W innych też ich nie ma. Jednakże nie rozumiem, w jaki sposób wstawienie kilkunastu dróg do scenerii i postawienie tam ludzi może wpłynąć na prace nad exe… O.o
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Października 2010, 15:04:42 »
Jednakże nie rozumiem, w jaki sposób wstawienie kilkunastu dróg do scenerii i postawienie tam ludzi może wpłynąć na prace nad exe… O.o
No to to jest proste, ale przeglądając stare posty można zobaczyć że ten SOczeK w Quarku mocno obniżał wydajność, i chyba o to chodzi.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1415
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Października 2010, 15:09:10 »
To już przestańmy mówić o animowanych ludzikach i postawić chociaż kilkunastu zwykłych, już będzie lepiej.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Października 2010, 15:10:58 »
Tylko że to już nie jest takie łatwe jak wstawienie dynamiców na perony, bo ludzie w Linii61 i Krzyżowej są wstawieni za pomocą inc'ów.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Ruch ludzi w symku.
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Października 2010, 15:58:53 »
Taka dyskusja juz byla http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12571.0.html … Zapoznajcie sie z nia, bo poki co nic nowego tutaj nie widze :) Jak widac problemy o ktorych byla mowa wtedy nadal sa aktualne, wiec moje stanowisko rowniez pozostalo bez zmian.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2010, 16:48:38 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam, Karol