Autor Wątek:  Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?  (Przeczytany 20571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« dnia: 10 Sierpnia 2010, 08:25:43 »
Tak jak w temacie.
Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce? Czy Twoim zdaniem to dobry pomysł? Czy może jednak warto by doprowadzić do porządku inne linie w Polsce dostosować je do 160-200km/h (lub nawet 250km/h) a potem dopiero myśleć o KDP*?
Jakie jest Wasze zdanie?




*-Koleje Dużych Prędkości.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2010, 08:36:55 »
Moim zdaniem, najpierw powinno się doprowadzić istniejące linie do wyższych prędkości, a później myśleć o KDP. Gdyby od razu zbudowali KDP, to połączenia objęłyby tylko główne miasta w Polsce (bodajże Gdańsk, Wrocław i Warszawa), reszta linii pozostałaby w takim stanie, w jakim jest, czyli w niezbyt dobrym. I co, jedziesz z Warszawy do Wrocławia 300 km/h, a potem dojeżdżasz np. do Wałbrzycha (średnią) 80 km/h? Nie zaczyna się niczego nowego, jeżeli nie skończy się poprzedniej rzeczy.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia 2010, 08:44:45 »
Ja uważam że kolej za bardzo nastawia się na te "szybkobieżne" inwestycję a zapomina o przewozach lokalnych. Teraz komunikacja kolejowa to jest dobra właściwie tylko miedzy miastami wojewódzkimi (przynajmniej tu w moich wschodnich stronach).
W moich stronach jak by prędkość pociągu osobowego oscylowała w granicach 80-100km/h to by wystarczyło bo i tak by go samochodem nie dogonił.
A tak ogólnie w kraju to nie wiem. Mi by wystarczyło żeby w pociągu było w miarę czysto i tanio i taka prędkość jak wyżej napisałem.

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia 2010, 09:13:46 »
Ja myślę, że narazie przystosować kawałki E20, CMK i może coś jeszcze na 160-200km/h i wykorzystywać Husarze które IC kupiło do BWE i innych EC,IC...

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sierpnia 2010, 09:40:34 »
Ja uważam, że najpierw trzeba zmodernizować obecne linie, niż brać się za budowę nowych. Profil CMK pozwala na osiągnięcie 250 km/h, więc najpierw, zamiast budować nowe linie lepiej podnieść prędkość na liniach które już mamy.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Sierpnia 2010, 09:52:24 »
Zdecydowanie powinni odnowić stare linie, a dopiero potem brać się za KDP. Co z tego że będzie można do jakiegoś dużego miasta będzie można dojechać z prędkością >200 km/h, skoro tyle linii w Polsce jest w kiepskim stanie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sierpnia 2010, 10:00:56 »
Jak koledzy wyżej. KDP na pewno objęłyby największe linie... a stare zostałyby w takim stanie w jakim są. Niech najpierw modernizują i odnawiają linie poboczne a dopiero potem myślą o dużej prędkości

Offline zgred333

  • Wiadomości: 17
  • EP07-338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Sierpnia 2010, 10:28:38 »
Również podzielam zdanie kolegów wyżej. Za pieniądze, które trzeba zainwestować w budowę KDP można zmodernizować istniejące linie. Z tego byłby na pewno większy pożytek, bo najwięcej czasu traci się na dojazdy liniami lokalnymi, ze względu na ich stan. Poza tym, jak już koledzy pisali duża część ruchu pasażerskiego skupia się na przewozach lokalnych, np: dojazdy do szkoły czy pracy. Dlatego niech najpierw zatroszczą się o to co już mają, a potem dopiero budują nowe.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Sierpnia 2010, 11:02:51 »
Mihau: ale masz na myśli KDP w ogóle czy budowę „igreka”?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Sierpnia 2010, 11:04:28 »
Ogólnie.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Sierpnia 2010, 11:38:16 »
Ogólnie to przez KDP rozumie się modernizację istniejących linii do 200÷250km/h oraz budowę nowych na większe prędkości.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline chemik35

  • Wiadomości: 154
  • Stacja Płock Trzepowo
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Sierpnia 2010, 11:55:50 »
Moim skromnym zdaniem najpierw trzeba najpierw zaprowadzić jakiś ład na kolei a dopiero potem myśleć o KDP. Dopóki nie odnowimy starej infrastruktury, nie mamy co marzyć o nowych szybkich liniach. Boję się też o to, kto i jak miałby zarządzać i przewozić pasażerów bo znając polaków to zaraz zaczęły się kłótnie i awantury.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2010, 13:55:21 wysłana przez REWIZOR »

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Sierpnia 2010, 12:07:02 »
Pomysły na takie linie to powinni zostawić na przyszłość. Jak się obecnie jedzie z D.G. Strzemieszyc do Sosnowca Płd. to normalnie albo zasnąć albo nerwowo się wykończyć. Niech takie odcinki dostosują chociaż do 60km/h, to już będzie super. Przez takie odcinki na szlaku ledwie 39km to ponad godzina podróży.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Sierpnia 2010, 12:08:58 »
Ja to widzę tak:
Wybudowano np na początek igreka. Ok. I co dalej? Jesteśmy dumni z naszej linii KDP widzimy tylko ją w nią ładujemy pieniądze a reszty nie widzimy. Kolejne linie znaczenia lokalnego zostają zamykane stan infrastruktury jest coraz gorszy i wszystko nam się sypie. Ale KDP mamy. Myślę że budowa KDP w najbliższym 10-leciu to nie jest zbyt dobry pomysł może po 2020 roku jak skończą się wszystkie remonty na większości linii magistralnych będzie przynajmniej te 160-200 km/h a na reszta linii lokalnych(przynajmniej 70%) będzie przystosowana do 100-120km/h. Uważam że wtedy KDP w Polsce ma racje bytu.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Sierpnia 2010, 12:15:34 »
Póki co należy zrobić na głównych liniach dobre 120/140/160. Jeśli poradzimy sobie z tym, to będziemy mieć bazę pod powstanie KDP. Może też się okazać, że niektóre nie potrzebują większych prędkości, bo zyski z tego będą niewspółmierne do kosztów. Do tego dochodzą wspomniane koleje lokalne. Nie może być tak, że skończymy z kółkiem Wrocław — Poznań — Warszawa — Kraków/Katowice i prędkością handlową wszystkich (i jedynych) pociągów na poziomie 160÷200 km/h. Nasze społeczeństwo trzeba będzie przekonać do KDP dobrą i przemyślaną ofertą, w przeciwnym razie większość wciąż będzie się tłuc kiblami przez pół Polski (albo całą).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Sierpnia 2010, 13:48:43 »
Nasze społeczeństwo trzeba będzie przekonać do KDP dobrą i przemyślaną ofertą, w przeciwnym razie większość wciąż będzie się tłuc kiblami przez pół Polski (albo całą).
Ta dobra i przemyślana oferta musiałaby być tanią ofertą. Inaczej większość będzie wybierać IR PRów bo tańsze, zwłaszcza w dobie kryzysu gospodarczego który wbrew pozorom szybko się nie skończy(podniesienie podatków mówi samo za siebie).
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Sierpnia 2010, 14:28:38 »
Budowa KDP jest według mnie totalnym bezsensem. Tym bardziej jeżeli będzie to obsługiwane przez IC. Wystarczy spojrzeć na pociągi EIC gdzie ceny i tak są wysokie to co będzie przy KDP. Sądzę że lepiej było by zmodernizować wszystkie linie magistralne (np.: E20) do <200, potem linie lokalne do 80-100, a KDP sobie odpuścić przez najbliższe 20 lat i pomyśleć o niej gdy sytuacja na kolei się ustabilizuje.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Sierpnia 2010, 15:51:37 »
Niech się lepiej wezmą za upadające linie lokalne mało jest takich gdzie są ograniczenia do 30 km\h. Poza tym kolej dla wybrańców nie jest nam potrzebna już teraz ceny najlepszych pociągów IC są drogie a co dopiero gdyby było KDP, kolej dla zamożnych. Ledwo jeździmy 160 km\h nie mając odpowiedniej ilości taboru, a oni chcą nagle jeździć 250km\h. Rozwiązania są dwa albo dobrze zmodernizowana kolej do 200 km\h, albo KDP i dziesiątki niedoinwestowanych linii. Nie można pompować pieniędzy tu i tu, nie da się, nie stać nas na to.   

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Sierpnia 2010, 17:19:52 »
Myślę że powinno się odłożyć realizację tego pomysłu o około 30 lat, w pierwszej kolejności trzeba doprowadzić do stanu używalności linie lokalne (do 80 km/h) i magistrale (do 120-160 km/h) i zająć się modernizacją taboru, do KDP jeszcze nie dorośliśmy, porównajcie sobie ziemie dawnej NRD a dzisiejszej Polski pod względem kolei, tam mają ICE, a my garstkę EIC które ledwo 160 km/h wyciągają na nie długich odcinkach, myślę że teoretycznie i Polska mogła by mieć ICE, ale jak jest dziś widzimy...

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Sierpnia 2010, 17:40:54 »
Porównanie Niemiec do Polski jest złym porównaniem. Polska była zniszczona po wojnie, i potem jeszcze było wiele lat komuny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Sierpnia 2010, 19:40:29 »
"Zaprowadzanie ładu na kolei" to koszty nieporównywalnie większe od stworzenia KDP w pełnym wymiarze w Polsce.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Sierpnia 2010, 20:10:40 »
Porównanie Niemiec do Polski jest złym porównaniem. Polska była zniszczona po wojnie, i potem jeszcze było wiele lat komuny.
Infrastrultura NRD też została poważnie zniszczona w wyniku wojny (a po jej zakończeniu rozkradziona), także "komuna" panowała tam tyle lat co i u nas...
Jednak po zjednoczeniu dawne Niemcy Zachodnie wpompowały w tereny wschodnie mnóstwo kasy i zaczęły intensywną modernizację kolei. U nas tego nie było...

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Sierpnia 2010, 22:31:25 »
Zanim zbudujemy Ygreka, to pomyślmy jeszcze o zakupie nowoczesnego super szybkiego taboru, który będzie dodatkowym mega wydatkiem na całą inwestycję. Jak budować Y to tylko na tabor, który posunie min 250km/h, gdzie aktualnie nie mamy ani jednego. Posuwanie EP09 czy Husarią w tych 160km/h to już można się bez Y obejść modernizując do końca linię Warszawa-Łódź a potem dalej do Poznania i na Niemcy dodając jeszcze wykończenie modernizacji Poznań-Wrocław.

Druga sprawa jeżeli chodzi w ogóle o KDP to nie ma co się teraz starać o takie giganty:
- po pierwsze na istniejących liniach już doprowadzenie prędkości do tych nawet 120km/h na lokalnych liniach do 160(200) magistralnych już w dużym stopniu pomoże z grubsza poprawić czas jazdy (bo o to tutaj chodzi)
- po drugie bardzo ciężkie byłoby zbudowanie w miejscach, gdzie jest zabudowanie mieszkalne, nikt w hałasie żyć nie będzie chciał (no i ograniczenia dźwiękowe itd)
- po trzecie, ale już tak bardziej przyszłościowo, ceny biletów na taki rodzaj transportu by wyniosły. Wystarczy spojrzeć na bilety IC i odpowiedź już znamy, chociaż nie wiadomo jak to będzie, może i konkurencja wejdzie itd.
- po czwarte sama nowa budowa zgarnie tyle kasy i czasu, że najszybciej za 20 lat jak dobrze pójdzie będziemy mieć, więc lepiej modernizować co jest.

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Filip100

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Sierpnia 2010, 22:32:33 »
I co, jedziesz z Warszawy do Wrocławia 300 km/h, a potem dojeżdżasz np. do Wałbrzycha (średnią) 80 km/h?
@siodemkanaoporach, jesteś wielkim optymistą, jeśli uważasz, że średnia 80 km/h jest niska. Obecnie TLK na trasie Wrocław Gł.- Wałbrzych Gł. osiąga średnią 39,5 km/h a linia Wrocław - Jelenia Góra jest w strasznym stanie. Co do KDP, to może ich budowa przyniesie wystarczające zyski dla kolei, aby pokryć koszty modernizacji lokalnych linii. Akurat w tej sprawie jestem optymistą, choć jeśli chodzi o teraźniejszość na polskiej kolei już nie.
Gdy nie masz pedału, wspomagaj się lewą ręką.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Sierpnia 2010, 23:09:33 »
Żeby KDP przyniosły zyski, muszą wpierw się zwrócić. Niech czysty zysk z biletu wyniesie 10 zł, a cała inwestycja kosztuje 1.000.000.000 zł. W takim razie wystarczy nam 100 milionów pasażerów. Gdy uruchomimy 100 pociągów dziennie, a w każdym będzie 300 pasażerów, to zwróci się to tylko po nieco ponad 9 latach. Przy czym… szacowany koszt modernizacji E30 na odcinku Opole — Przemyśl to ok. 13,5 miliarda złotych, a obecnie w rozkładzie PKP IC jest 388 pociągów (na stronie tyle mają). Czyli KDP będziemy spłacać przez 100 lat. Trochę to mi się nie widzi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Sierpnia 2010, 12:17:22 »
Panowie. Zacznijmy od modernizacji taboru. Przecież większość EZT to stare prądożerne ustrojstwa. Poszukajmy oszczędności. Zamiast EN57 zacznijmy wprowadzać EZT 2 wagonowe, lepiej puścić przy większym obciążeniu zestaw 2 takich ezt. Zgadzam się z przedmówcami, że lepiej doprowadzić linie do prędkości 120km/h, a te główne do 200km/h,  niż tak jak teraz stawiać same ograniczenia i zwolnienia. Przykład: linia Dęblin - Łuków długość ok 61 km czas jazdy w 1992 roku 58 minut, teraz 1h 12 min.

Offline ark21

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
KDP, EZT i Dęblin-Łuków
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Sierpnia 2010, 17:53:09 »
Za pieniądze z budowy KDP powinno się zelektryfikować pozostałe magistralne linie (Korsze - Ełk, Węgliniec - Zgorzelec - ...) i położyć drugi tor, np. na odcinkach: Pilawa - Otwock, Warka - Radom, Gdynia Główna - Rumia i Wejherowo - Runowo Pomorskie. Elektryfikacje ww. odcinków pozwolą na skrócenie czasu jazdy (nawet o pół godziny na trasie Olsztyn - Białystok). Co do linii jednotorowych, to denerwuje mnie to, że na przykład jak jadę SKMką z Lęborka do Słupska, to denerwuje mnie to, że pociąg stoi 20 minut w ostatniej wsi przed Słupskiem, bo z naprzeciwka jadą dwie TLKi i jeszcze SKM. Co to będzie za "kolej dużych prędkości" (linia do W-wa-Lublin po modernizacji do 200 km/h), jeśli pociąg będzie jechał jednotorówką, a osobówki co stację, to zjazd na bocznicę bok. Co do EZT zgadzam się. Właściwie 2-wagonowe EZT to teraz występują chyba tylko na WKD. Teraz robi się przetargi tylko na szynobusy i coraz dłuższe EZT, bo elektryczny pociąg musi być długi, a spalinowy krótki. Co do linii Łuków - Dęblin, to się nie zgodzę. Teraz jest 1 h 02 minuty. 62 km w 62 minuty. Co roku jest o minutę szybciej.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2010, 21:31:13 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Sierpnia 2010, 17:57:55 »
Mieszacie, budowa i finansowanie KDP to sprawa niezależna od "grzebania" przy liniach lokalnych. Na projekt KDP można pozyskać duże pieniądze z budżetu państwa i dofinansowanie z UE. Jest to duży projekt, politycy ładnie wypadną w TV przecinając wstęgi to chętnie sypną kasą, remonty linii lokalnych nie są tak efektowne.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Sierpnia 2010, 18:02:13 »
to chętnie sypną kasą

Niewatpliwie latwo jest rozdawac nie swoje ;)
Pozdrawiam, Karol

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: KDP, EZT i Dęblin-Łuków
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Sierpnia 2010, 18:05:18 »
(...) i położyć drugi tor, np. na odcinkach: Pilawa - Otwock (...)

Co do linii jednotorowych, to denerwuje mnie to, że na przykład jak jadę SKMką z Lęborka do Słupska, to denerwuje mnie to, że pociąg stoi 20 minut w ostatniej wsi przed Słupskiem, bo z naprzeciwka jadą dwie TLKi i jeszcze SKM. Co to będzie za "kolej dużych prędkości" (linia do W-wa-Lublin po modernizacji do 200 km/h), jeśli pociąg będzie jechał jednotorówką, a osobówki co stację, to zjazd na bocznicę. (...)

Tyle, że różnica między tymi dwoma odcinkami polega między innymi też na tym, że na Otwock - Pilawa pociągi nie czekają na dojście do następnej stacji, aby wyjechać na szlak i nie trwa to tak długo. Ot taka zaleta SBL.