Jeszcze jedno, także odnośnie tego jamnika, ale też m.in. EU06-17. Do rzeczy - w jakim ZNTK wymyślili, by zamiast dwóch hebelków od pantografów władować do pulpitu tylko jeden i to tylko służący do podniesienia, natomiast opuszczanie realizowane jest czerwonym przyciskiem typu grzybek?
Nie w żadnym ZNTK-u tylko firmowo od nowości było tak, że sterowanie patykami było i jest z przedziału maszynowego (mam tu na myśli wszystkie EU06). Niektóre loki dotej pory takie sterowanie mają (m.in. EU07-069). Najlepsze sterowanie mają jednak 07-169 i 173 :D Hebelki odskokowe od obu patyków i grzybek do ich opuszczania :) Swego czasu nawet na ET41 było podobnie z tym sterowaniem, ale że wychodzły tzw. "jaja" z podnoszeniem się tych patyków (np 2 skrajne typu te bliżej siebie), zrezygnowano z tego zastępując jeden hebelek i grzybek dwoma hebelkami od patyków.
Dodam jeszcze że na niektórych maszynach (001, 085, 169) w kabinie A jest tylko szafka SHP, CA znajduje się w maszynowni zaraz za szafką SHP, aparatura radia znajduje się na ścianie przy kabinie B również w maszynowni. Zabiegi z szafkami mają swoją historię związaną z zakładaniem na tych maszynach aparatury SHP w latach 60-tych, aczkolwiek różne zakłady różnie je umieszczały.
Edyta: (chyba już piąta z kolei ^^.) To foto kabiny ET41 które @LHS_ST40s pokazał ze 3 posty wyżej, to dokładna kabina 07-001. Zwrócę uwagę, że na pulpicie znajdują się np. potencjometry od przyciemnienia lampek sygnalizacyjnych, manometrów oraz kabiny (których w lokomotywach już się nie stosuje i są rzadko spotykane), brak hebelków grzania kabiny (w 001 koło luzowania hamulca lokomotywy znajduje się hebelek "Ogrzewacze nóg", lecz gdzie jest załączenie grzania w kabinie to nie wiem).