"Nowe" oznaczenia są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu z 31.05.2006
dla zainteresowanych http://www.mi.gov.pl/files/0/3563/Dz_U_06_Nr_105_poz_713.pdf
Dla pojazdów trakcyjnych w skrócie i przykładzie:
92 51 5 6 3 0 0 2 5 -1
Cyfry 12 34 5 6 7 8 9 10 11 12
Grupa cyfr | 1 || 2 | | 3 || 4 | 5 || 6 |
gdzie poszczególne grupy cyfr oznaczają:
1) grupa 1, cyfry 1 i 2 — wymagania wynikające z interoperacyjności określonej przepisami TSI, COTIF oraz zgodne z kodami podanymi:
a) dla cyfry 1 — w tablicy 1 — tylko cyfra kodu 9, która oznacza kolejowy pojazd trakcyjny lub specjalny,
b) dla cyfry 2 — w tablicy 3 — rodzaj pojazdu trakcyjnego lub specjalnego;
2) grupa 2, cyfry 3 i 4 — identyfikator cyfrowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego, podany w tablicy 2;
3) grupa 3, cyfra 5 — rodzaj pojazdu trakcyjnego lub specjalnego zgodnie z klasyfikacją podaną w tablicy 4;
4) grupa 4, cyfra 6 — ważniejsze cechy techniczne i eksploatacyjne podane w tablicy 5, a cyfra 7 — 0 lub do wykorzystania przez właściciela pojazdu kolejowego,
5) grupa 5, cyfry 8, 9,10 i 11 — numer kolejny pojazdu w danym typie (serii) pojazdów trakcyjnych (od numeru 0000 do 9999);
6) grupa 6 — cyfra samokontroli.
a więc dla powyższego przykładu:
Pojazd trakcyjny, spalinowy, Polska, lokomotywa uniwersalna, przekładnia elektryczna